רגע לפני הארד: לונה צ'מטאי סלפטר נשרה מקרב המדליה בטוקיו

לונה צ'מטאי סלפטר | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

האתלטית הישראלית הייתה במרחק נגיעה מהפודיום, אבל עצרה 4 ק"מ לסיום המרתון שהתקיים בתנאים קשים מאוד. היא המשיכה בסופו של דבר, אך הגיעה במקום ה-66. הקניאתית ג'פצ'ירצ'יר ניצחה, מאור טיורי סיימה במקום ה-48

(גודל טקסט)

לאחר שארטיום דולגופיאט זכה במדליה הראשונה אי פעם בהתעמלות, לונה צ'מטאי סלפטר הייתה בתמונת המדליה ההיסטורית באתלטיקה קלה ומאוד רצינו היסטוריה נוספת בספורט הישראלי. היא גמאה יותר מ-37 ק"מ בתנאים עוינים בספורו, עם כ-30 מעלות ויותר מ-70 אחוזי לחות. במהלך הריצה אף הפילה את הכובע, אך המשיכה לתת פייט כמעט עד לסיום, עד שגופה לא יכול היה יותר לעמוד במעמסה והפכה לפורשת ה-15 בריצה הקשה. האכזבה מריו ומאליפות העולם בדוחא חזרה. בסופו של דבר היא סיימה במקום ה-66 בעוד שמאור טיורי הגיעה למקום ה-48.

הקניאתית פרז ג'פצ'ירצ'יר זכתה במדליית הזהב, בת ארצה בריג'יד קוסגיי סיימה שנייה והאמריקאית מולי סיידל זכתה בארד. ישראלית נוספת שהתחרתה ואף סיימה היא מאור טיורי, שחצתה את קו הגמר במקום ה-48.

צ'מטאי סלפטר חלמה על שחזור הניצחון היוקרתי שלה במרתון טוקיו 2020, אז היא עצרה את השעון על 2:17:45 שעות. התוצאה הזו הייתה אז השישית בטיבה בכל הזמנים (היום היא השביעית). היא פתחה את המירוץ בדבוקה המובילה' נטלה את ההובלה בקילומטר השישי ולאחר מספר חילופי מיקום חזרה למקום הראשון ושמרה עליו בקילומטר ה-20. לאחר חצי המרחק הייתה לונה במקום השלישי.

לונה צ'מטאי סלפטר | Lintao Zhang/Getty Images

הדבוקה הצטמצמה לשמונה רצות ולאחר 30 ק"מ לונה חלקה את המקום הראשון עם הקנייתית הפייבוריטית ג'פצ'ירצ'יר. כעשרה ק"מ לסיום נפל לה הכובע והיא נאלצה להמשיך בלעדיו, כשבאותו הזמן פרשה אלופת העולם הקניאתית רות צ'פנגטיץ'.

8 ק"מ לסיום הצטצמה הדבוקה לחמש רצות ולאחר מכן לארבע. לונה המשיכה בלי הכובע לתת פייט וירדה למקום הרביעי, אך לא ויתרה. היא נותרה בדבוקה עם הקניאתיות קוסג'יי וג'פצ'ירצ'יר והאמריקאית סיידל. לפתע לונה, שהייתה ממוקמת שלישית, דעכה ואותתה שלא תוכל להמשיך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי