היום שאחרי טוקיו: ג'ודוקא יהודי צעיר במגעים לעלות לישראל

נבחרת ישראל בג'ודו על הפודיום | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

איגוד הג'ודו בשיחות מתקדמות להעלאת ספורטאי מבטיח בן 15 יחד עם משפחתו. באיגוד מאמינים שאפשר להכשיר לפריז 2024 את הג'ודוקא, שנחשב לעילוי בגילו הצעיר. סימן שאלה סביב עתידו של אורי ששון

(גודל טקסט)

איגוד הג'ודו הישראלי נמצא במגעים מתקדמים להעלאת ג'ודוקא יהודי מבטיח בן 15 לישראל. לספורט1 נודע כי עוד לפני המשחקים האולימפיים, החלו שיחות עם משפחתו של הג'ודוקא שנחשב לעילוי בגילו הצעיר במטרה להעלות אותו ואת המשפחה שלו לישראל כדי שהוא יעבור להתחרות בשביל המדינה. באיגוד הג'ודו מאמינים שאפשר להכשיר את הג'ודוקא למשחקים האולימפיים פריז 2024 כשהוא יהיה בן 18.

בתוך כך באיגוד מתכוונים לפתח בשלוש השנים הקרובות עוד כמה ג'ודוקות צעירים כמו מתן קוקולייב במשקל עד 60 קילוגרם כדי להרחיב את מעגל הנבחרת לקראת האולימפיאדה. אחת המסקנות מטוקיו היא שכדאי וצריך לשים משקל כבד על התחרות הקבוצתית אחרי שבאיגוד ראו את ההשפעה שעשתה על הציבור מדליית הארד בו זכתה הנבחרת. המשקל היחיד בגברים בו לא היה לישראל ג'ודוקא בטוקיו הוא עד 60 קילוגרם ומתן קוקולייב אמור להיות זה שייכנס לקטגוריה הזו.

סימן שאלה קיים לגבי אורי ששון שיחגוג בעוד שבוע יום הולדת 31. יושב הראש משה פונטי היה מאוד מרוצה מההופעה של ששון בטוקיו וציין זאת בפניו, אבל בעוד שלוש שנים בפריס ששון כבר יהיה בן 34 והוא יצטרך להחליט בקרוב אם להמשיך לקמפיין אולימפי נוסף.

טדי רינר, אורי ששון | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי