בנט לארטיום: "עצרנו את ישיבת הממשלה באמצע. זו היסטוריה למדינת ישראל"

האלוף האולימפי השני בתולדות ישראל זכה לשלל ברכות. ראש הממשלה בנט: "היסטוריה כחול-לבן". שר הספורט טרופר: "הישג חסר תקדים". צפו בשחקני מכבי חיפה חוגגים את ההישג

(גודל טקסט)

ההמנון הישראלי "התקווה" התנגן בטוקיו ולראשונה במשחקים האולימפיים מאז אתונה 2004 – איך אפשר שלא להתרגש? מי שחתום על ההישג הזה הוא ארטיום דולגופיאט, המתעמל הבכיר שזכה היום (ראשון) במדליית זהב בגמר תרגיל הקרקע עם ציון של 14.933 והפך לאלוף האולימפי השני של ישראל אחרי גל פרידמן.

צפו בבנט מברך את ארטיום

זו המדליה השלישית של ישראל בטוקיו (האולימפיאדה המוצלחת בתולדות המדינה) וה-12 סך הכול. ראש הממשלה, נפתלי בנט מיהר לברך: "תודה ארטיום! עשית היסטוריה כחול לבן. ברכות לארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב כעת באולימפיאדת טוקיו. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל. שירת התקווה תתנגן מיד באולם ההתעמלות בטוקיו, ודגל ישראל יונף גבוה.

לאחר מכן התקשר בנט לארטיום ואמר: "עצרנו את ישיבת הממשלה באמצע. זו היסטוריה למדינת ישראל. הבאת את הבשורה הגדולה ובשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, כולנו גאים בך ומחכים שתחזור"

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ציין בחשבון הטוויטר שלו: "ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך!".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "ארטיום עשה היסטוריה באולם ההתעמלות! אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה – מדליית זהב! יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל"

ארטיום דולגופיאט | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

מכבי חיפה חוגגת את הזהב

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג: "איזה כיף, זהב אולימפי בהתעמלות אולימפית, וואו. באנו מטקס הי"א ושמענו את התקווה בסיום, והנה שמענו אותה עוד פעם. אין רגע מרגש יותר מלראות את הדגל עולה בראש התורן. שלוש מדליות עד כה? בפריז יהיה אפילו יותר טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי