כמעט מדליה סנסציונית: מתן רודיטי סיים רביעי בשחייה במים פתוחים

מתן רודיטי | Al Bello/Getty Images

הישראלי הראשון אי פעם שמתחרה בענף על הבמה הגדולה מכולן, דורג רביעי במשחה ל-10 ק"מ עם ההישג הטוב בתולדות השחייה הישראלית: "זה הישג מטורף, קשה לעכל. שמח שבאתי במאני טיים"

(גודל טקסט)

הרגע הגדול בקריירה הספורטיבית של מתן רודיטי כמעט הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) למדליה הסנסציונית ביותר בתולדות הספורט הישראלי. השחיין בן ה-22 הדהים במשחה מים פתוחים ל-10 ק"מ, המרתון של ענף השחייה, כשבהופעת הבכורה של ישראל במקצוע הזה על הבמה הגדולה מכולן, היה מרחק נגיעה ממדליה וסיים במקום הרביעי. זהו כמובן ההישג הטוב ביותר של שחיין ישראלי כלשהו במשחקים האולימפיים, ובניגוד לכל התחזיות.

במשחה לקחו חלק 26 מתמודדים, כשרודיטי, שסיים במקום החמישי באליפות אירופה של 2019 ובמקום ה-20 באליפות העולם הקודמת, קיווה להתברג בחלק העליון – בין 13 הראשונים.

מתן רודיטי | סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

הוא לא שיפר את שיאו האישי שעומד על 1:48:59.6 שעות במשחה המתיש, אבל זה בטל בשישים לאור ההישג הפנטסטי. אחרי שהיה בקבוצת הרדיפה (בקילומטר הראשון עוד דורג 14) הצליח הישראלי להצטרף בהדרגה לדבוקה המובילה ולקראת הסיום כבר זינב בשלושת הראשונים, עד שעצר את השעון רביעי בזמן של 1:49:24.9 שעות. את רודיטי הקדימו רק פלוריאן ולרבוק הגרמני שזכה בזהב, קרישטוף רסובשקי ההונגרי שהשיג את מדליית הכסף וגרגוריו פלטריניירי האיטלקי שלקח את הארד עם יתרון של 23.8 שניות בלבד על פני הישראלי מהרצליה.

מתן רודיטי | Al Bello/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי