דינה אברינה: "אל תפגעו בלינוי אשרם, היא לא אשמה"

לינוי אשרם על הפודיום עם הזהב | Laurence Griffiths/Getty Images

המתעמלת האומנותית הרוסייה, שאיבדה את מדליית הזהב האולימפית לישראלית, יצאה להגנתה בעקבות גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות: "אנחנו לא אשמים בכלום וגם היא לא עשתה שום דבר רע, זה הכל נוגע לשיפוט"

(גודל טקסט)

המתעמלת האומנותיות דינה אברינה הייתה המועמדת הבכירה לזכות במדליית הזהב בקרב רב בטוקיו 2020, אולם, כידוע, לינוי אשרם עשתה את הבלתי ייאמן וכבשה את הפודיום. הרוחות סוערות מאז הזכייה ההיסטורית בשבת בשל טענות המשלחת הרוסית ושל אברינה עצמה על שיפוט לא הוגן ו"חוסר צדק משווע שכל העולם ראה", אירוע שהוביל לסערה של ממש ברוסיה ואף לגילויים אנטישמיים נגד לינוי אשרם עצמה.

אמש (שני), בניסיון לשים את האירוע מאחורי כל הגורמים בדבר, אברינה ניסתה להעביר מסרים של פיוס ואמרה בריאיון במולדתה: "גם אני, כמו לינוי אשרם, סובלת מהטרדות ברשתות החברתיות בימים האחרונים", אמרה ל-"Championat".

"זה נכון שלא כולם תומכים בי, אבל אנחנו לא אשמים בכלום – זה הכל נוגע לשיפוט שהיה. עצוב לי על לינוי, כי גם היא לא עשתה שום דבר רע והיחס הזה לא מגיע לה. אל תפגעו בה".

כזכור, אברינה ליבתה את היצרים, גם אם ללא כוונת זדון, כאשר מיד לאחר התחרות הצהירה שהיא "לא יכולה לטעון שהשיפוט היה הוגן". כך או אחרת, אשרם הפכה לאלופה האולימפית הראשונה בהתעמלות אומנותית שינה רוסייה מאז המשחקים באטלנטה ב-1996.

דינה אברינה | LIONEL BONAVENTURE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי