"יכול להיות שהחטופים בעזה יראו אתכם – ותטעו בהם כוח"

הנשיא הרצוג נשא נאום מרגש בביקור אצל המשלחת הישראלית בפריז, אותו ערך לצד השר זוהר ושגריר ישראל בצרפת יהושע זרקא: "זה שאורן סמדג'ה כאן - אומר הכל"

(גודל טקסט)

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג הגיע היום (רביעי) לביקור היסטורי בכפר האולימפי בפריז, לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים. הנשיא ורעייתו, הגב' מיכל הרצוג, הגיעו בליווי שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושגריר ישראל בצרפת יהושע זרקא, ואלמנות הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972, במטרה לחזק ולעודד את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים.

הנשיא נפגש עם ספורטאיות וספורטאים המתכוננים לימי התחרות הראשונים של המשלחת הישראלית ולצידם ראשי המשלחת בכפר האולימפי גילי לוסטיג ודני אורן ויעל ארד יו"ר הוועד האולימפי. במהלך המפגש, הדגיש הנשיא את חשיבות השתתפותם של ספורטאי ישראל בזירה האולימפית העולמית, לא רק כהישג ספורטיבי אלא גם כביטוי לחוסנה של מדינת ישראל ולרוח הספורטיבית לאור האתגרים הרבים בהם נתונה המדינה מאז ה 7 באוקטובר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אנחנו מתרגשים להיות כאן איתכם, לחנוך את הביתן הישראלי לאולימפיאדת פריז 2024, ברוכים הבאים! חברות וחברי המשלחת היקרים, ובמיוחד הספורטאיות והספורטאים, עבדתם קשה מאוד מאוד בחיים שלכם כדי להגיע לרגע הזה. אתם מגלים תעצומות נפש, חוסן נפשי ואתם מגלים יכולות פיזיות בלתי רגילות וכישורים יוצאי דופן. אנחנו בטוחים, שאתם תביאו הרבה מאוד הישגים למדינת ישראל, אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה. כמו שאמרנו לכם בבית הנשיא, תלכו בכוחכם, ותגיעו ותקטפו מדליות והישגים למען הספורט הישראלי. אבל בשנה הזאת, זה הרבה מעבר לספורט הישראלי.

העובדה שאורן סמדג'ה כאן איתנו אומרת הכל. היא גורמת לנו גם דמעות וגם התרגשות גדולה מאוד. אורן היקר, אתה מהווה אות ומופת לכולנו, לכל עם ישראל. החוסן שלך ושל ליאת ושל כל המשפחה, ואנחנו יודעים שהרוח שלך מלווה את הנבחרת שלך. בהצלחה רבה לך.

ספורטאים וספורטאיות – אי שם בעזה, יכול להיות שאחד מהחטופים או החטופות יראו לשנייה אותכם, ואתם תטעו בהם כוח. וכשאתם עולים לבמה, בכל זירה וזירה, אני בטוח שהתפילה למענם תלווה אותכם, והחוסן שאתם מקבלים והתמיכה האדירה מהחברה הישראלית מלווה אותכם, כי השנה הזו, זו שנה שאנחנו רוצים לראות את דגל ישראל בכל זירה ובכל מקום בעולם. בהצלחה רבה לכם".

ביקור נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט מיקי זוהר עם המשלחת האולימפית למשחקי פריז 2024
| אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני גאה לעמוד כאן היום עם הספורטאיות והספורטאים שלנו בפתיחת המשחקים האולימפיים. בתקופה הזו הם נושאים על כתפיהם אחריות כבדה, הופעתם במשחקים האולימפיים מייצגת את המדינה ומפגינה את הרוח הישראלית בבמה הגדולה בעולם. יש לנו נבחרת מצוינת ואני מאחל להם הצלחה רבה, אני מייחל שנחזור עטורי הישגים ומדליות ובטוח שהספורטאים והספורטאיות שלנו ייצגו את מדינת ישראל בכבוד ובגאווה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר
| אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

שגריר ישראל בצרפת יוש זרקא: "גאים לעמוד לצד נשיא המדינה, שר התרבות והספורט והוועד האולימפי במעמד היסטורי זה. במהלך התקופה האחרונה פעלנו רבות לוודא את היתכנות הביקור ההיסטורי, ולסייע לוועד האולימפי להגיע לתחרויות בצורה המיטבית ביותר. אנחנו גאים ותומכים בספורטאים שלנו, ומקבלים אותם בברכה יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים בצרפת. מקווים שעם תמיכה זו יגיעו הספורטאים שלנו להצלחות רבות והשיגים מרשימים.

עוד באותו נושא: יצחק הרצוג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי