"דואגים כאן שהספורטאים הישראלים לא ירגישו חריגים"

הרצוג משוכנע שלהצלחות ספורטיביות בפריז תהיה משמעות עצומה: "מיוחד לייצג את ישראל בתקופה הזאת". איומים על המשלחת? "השלטונות בצרפת עושים כל מאמץ כדי שנרגיש כמו כולם". בבית הנשיא הדגישו: "הוא חזר על הצורך בהחזרת החטופים"

(גודל טקסט)

הנשיא יצחק הרצוג, שמלווה בימים אלה את המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז, ערך היום (שישי) שיחת ועידה לעיתונאים, בה התייחס לשלל סוגיות הנוגעות לתחרויות. הנשיא נמצא בפריז עם שר הספורט מיקי זוהר, ואתמול ערך סבב שיחות עם בכירים בעולם הספורט, כולל נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ונשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו.

עד כמה התרשמת מהאיומים על המשלחת הישראלית?

"זה מקבל עדיפות עליונה בכל מובן, לצד האבטחה שלי כמובן. האירוע בו עוכבנו במטוס בשדה התעופה קרה בגלל שהם ראו במצלמות אדם על הגג של הטרמינל. כנראה שהוא היה בכלל צלם, אבל אחרי ההתנקשות בטראמפ ובגלל הנהלים המחמירים שלהם, הם מפעילים אמצעים מיידיים. הצרפתים עושים מאמץ עצום. הם עבדו על זה חודשים על גבי חודשים, ורוצים לאפשר לספורטאים שלנו להרגיש שהם לא חריגים, ושהם כמו כולם. זה מאמץ מאוד מבורך. חלק מהמאמץ הבינלאומי שלנו הוא לשמור על מעמדנו הבסיסי ביותר. באירוויזיון עשו כל מיני דברים לעדן גולן, אבל פה אני חייב לומר שפחות נתקלים בזה".

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג עם מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, פריז
נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג עם מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, פריז | אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

שמעת מהספורטאים על התחושות שלהם?

"ערכנו אירוע מאוד גדול לספורטאים בבית הנשיא, והאווירה הייתה מאוד טובה. התחושה בקרב הספורטאים הייתה חיובית, הורגש שהם מתכוננים לשיא אישי ולאומי. ניהלנו שיחות עם ספורטאים רבים ומצאנו אותם רגועים להפליא, עם משמעת ספורטיבית וראש אחר. מה שאנחנו חושבים שלא יכול לחזק אותם, זה לא בהכרח מה שמחזק אלא המון אלמנטים אחרים בפסיכולוגיה של הספורט. הם מתכוננים הכי טוב שאפשר. אמרתי לספורטאים בכל האירועים, זה שכשהם עולים להתחרות, יש גורם נוסף בתת-מודע. זה לא רק העניין האישי. דווקא בתקופה הזאת לייצג את ישראל, לשמוע את ההמנון מנוגן, לעמוד על הפודיום ולקבל מדליות – יש לזה משמעות עצומה. אמרתי לספורטאים גם – הם לא יכולים לדעת, אבל הם יכולים לדמיין שיש חטופים שנמצאים בעזה ופתאום רואים איזו הבלחה באיזה ערוץ תקשורת, אולי הם רואים את זה, וזה יכול לעשות להם חיזוק נפשי עצום".

עד כמה אתה חושש מטקס הפתיחה, שיהיה פתוח לעיני כל?

"אני סומך מאוד על כל התשתית הביטחונית, גם של הצרפתים וגם של מדינות שונות שנמצאות כאן, וגם של הוועד האולימפי הבינלאומי שהקדיש לזה מאמצים עצומים. בחודשים האחרונים היו ניסיונות של גורמים עוינים לפגוע גם במשרדי הוועד האולימפי הבינלאומי, אבל בסוף כשאתה עומד איתן ונוקשה, אתה הודף איומים כאלה. זה גם הלקח מהקמפוסים בארצות הברית – כשנשיאי הקמפוסים הגיבו בתקיפות, ההפגנות נעלמו. אותו דבר גם כאן. השלטונות של הצרפתים לא מתפשרים בכלום".

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג לצד רעייתו מיכל במשחק הנבחרת האולימפית של ישראל
הרצוג צופה במשחקה של הנבחרת האולימפית | אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

מבית הנשיא נמסר בנוגע לדבריו שצוטטו בהקשר של החטופים: "הדברים שכביכול צוטטו בשם הנשיא אינם מדויקים והוצאו מהקשרם. הנשיא דיבר על החוזק הנפשי של הספורטאים, על תעצומות נפשם של חטופינו שאסור לשכוח אותם גם בבמה העולמית של האולימפיאדה, וחזר על הצורך להגיע לעסקת חטופים בהקדם ולהשיבם הביתה במהרה".

עוד באותו נושא: יצחק הרצוג, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי