פתיחה רעה: וולצ'ק הפסיד לאלוף העולם, גם ראשוני הודחה

יום התחרויות הראשון בג'ודו לא יניב מדליה לישראל: וולצ'ק נפסל מול סרדאלשווילי הגאורגי בסיבוב השני, אחרי שגבר על יריב קונגלוזי. ראשוני הפסידה בשלב הראשון לאבוז'קינובה המדורגת שלישית בעולם

(גודל טקסט)

טקס הפתיחה מאחורינו והבוקר (שבת) המשחקים האולימפיים פריז 2024 מעלים הילוך, עם תחילת התחרויות בענף שהניב לישראל הכי הרבה מדליות לאורך ההיסטוריה: ג'ודו. ביום הראשון ייצגו את המשלחת ים וולצ'ק בגברים ושירה ראשוני בנשים – שניהם קיבלו הגרלות קשות והודחו מוקדם.

וולצ'ק (עד 60 ק"ג) פגש בסיבוב הראשון את נושא דגל המשלחת של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ארנולד קיסוקה, והכניע אותו באיפון על ידי חניקה שגרמה לקיסוקה להיכנע. בשלב הבא התמודד הישראלי עם גיורגי סרדאלשווילי מגאורגיה, אלוף העולם המכהן בקטגוריה. וולצ'ק נקלע לפיגור ווזארי ואז נענש בפסילה, לאחר שניסה להיעזר בראשו כדי להטיל את יריבו, מה שהביא לסיום התחרות מבחינתו.

ים וולצ'ק, ג'ודוקא ישראלי לפני גולן פולק
הדחה מוקדמת. ים וולצ'ק | הוועד האולימפי בישראל
הקהל הישראלי באולם הג'ודו במשחקים האולימפיים בפריז
הקהל הישראלי הראה נוכחות באולם הג'ודו והזכיר את החטופים בעזה | אימג'בנק GettyImages
שירה ראשוני, ג'ודאית ישראלית, נגד אביבה אבוז'קינובה
לא צלחה את הפתיחה הקשה. שירה ראשוני | אימג'בנק GettyImages, Maja Hitij

ראשוני (עד 48 ק"ג) קיבלה הגרלה קשה כבר בשלב הראשון, ולא הצליחה לעבור אותה: מולה התייצבה הקזחית אביבה אבוז'קינובה, המדורגת שלישית בעולם וזוכת שתי מדליות ארד באליפות העולם, שניצחה את הישראלית בווזארי. זו כנראה התחרות האחרונה בקריירה של ראשוני בת ה-33, שתקווה להצלחה בתחרות הקבוצתית.

עוד באותו נושא: ג'ודו, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי