קנדה עצרה את יאניס ויוון, וומבניאמה הרשים בצרפת, ספרד פישלה

גילג'ס אלכסנדר ובארט הוליכו את קנדה ל-79:86 דרמטי על יוון, 34 של אנטטוקומפו לא הספיקו. כוכב צרפת (19 נק', 9 ריב', 4 חט' ו-3 חס') מחק פיגור דו-ספרתי ב-66:78 על ברזיל. אוסטרליה קלקלה את החגיגה של רודי פרננדס, אלופת העולם גרמניה טיילה מול יפן

(גודל טקסט)

אחד הענפים שמספקים בכל אולימפיאדה מחדש את המופע הכי טוב הוא הכדורסל, וגם הפעם יש הר של ציפיות ממספר נבחרות להצליח לנצח את ארצות הברית ולגזול ממנה את מדליית הזה. היום (שבת) טורניר הכדורסל התחיל עם ניצחון של אוסטרליה על ספרד. בהמשך אלופת העולם גרמניה הביסה את יפן. המארחת צרפת עם ויקטור וומבניאמה חזרה לניצחון נגד ברזיל והקרב המסקרן בין יוון לקנדה נעל את הערב עם ניצחון נהדר של הקנדים.

בית א'

אוסטרליה – ספרד 80:92

מדליסטית הארד מטוקיו פיגרה רק במשך פחות מ-20 שניות בדרך לפתוח את הטורניר עם ניצחון משכנע על אלופת אירופה המכהנת, לעיני כ-27,000 צופים. לא משנה כמה שיטות שונות ניסה סרג'יו סקאריולו בהגנה הספרדית, דבר לא הצליח לעצור את ג'וש גידי שקלע במחצית הראשונה 15 נקודות מתוך 17 במשחק כולו, וניווט את ההתקפה האוסטרלית שירתה 31 נקודות כבר ברבע הראשון שהסתיים ביתרון דו-ספרתי שלה. ריצה ספרדית בתחילת המחצית השנייה הולידה מהפך שהושלם על ידי שלשה של סנטי אלדאמה, שכיכב בצד המפסיד, אבל אוסטרליה לחצה שוב על הדוושה ולא הסתכלה עוד לאחור. ג'וק לנדייל הוביל מבחינה סטטיסטית את הנבחרת המנצחת, עם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים, בעוד שפטי מילס המנוסה הוסיף 19 נקודות. אלדאמה סיים עם 27 עבור ספרד, אקס מכבי תל אביב לורנזו בראון אכזב עם 7 בלבד. ההפסד קלקל הופעה היסטורית של הקפטן רודי פרננדס, שהפך לכדורסלן הראשון אי פעם שמשחק בשישה טורנירים אולימפיים.

שחקן נבחרת אוסטרליה פטי מילס ליד שחקן ספרד רודי פרננדס
פטי מילס ואוסטרליה קלקלו את היום החגיגי של רודי פרננדס | אימג'בנק GettyImages, Gregory Shamus

קנדה – יוון 79:86

גם במשחק לא מרשים במיוחד, קנדה שוב המחישה כמה כישרון ועומק יש לה עם ניצחון יפה על יוון של יאניס. שיי גילג'ס אלכסנדר קלע 21 נקודות, אר-גיי בארט קלע 23, דילון ברוקס קלע 14, ג'מאל מארי הסתפק ב-8, והקנדים מנצחים למרות שיוון צימקה בסיום ועם ריצת 0:10 צימקה ל-80:78 כשנותרה 1:04 דקה לסיום. אבל כוכב אוקלהומה סיטי הגיב עם סל מצוין, יאניס החטיא מהצד השני, והקנדים מנצחים למרות שלא הצליחו לעצור את אנטטוקומפו (34 נקודות, 11 מ-17 מהשדה). גם 17 נקודות של קוסטאס פפאניקולאו לא הספיקו ליוונים, שיפגשו ביום שלישי את ספרד למשחק קריטי לשתי המפסידות.

שיי גילג'ס אלכסנדר, נבחרת קנדה מול יוון
כמה כישרון, איזה עומק לקנדים. שיי | רויטרס
דילון ברוקס, לו דורט, שחקני נבחרת קנדה מול יאניס אנטטוקומפו, סנטר נבחרת יוון
דילון ברוקס, לו דורט, שחקני נבחרת קנדה מול יאניס אנטטוקומפו, סנטר נבחרת יוון | רויטרס

בית ב'

גרמניה – יפן 77:97

בדיוק כמו במשחק האימון שהסתיים ב-21 הפרש לטובתה לפני שמונה ימים, אלופת העולם שוב לא התקשתה נגד יפן והפעם הביסה אותה בנקודה אחת פחות. גרמניה הובילה לאורך כל 40 הדקות, אבל רק ברבע האחרון סגרה עניין באופן סופי אחרי 7 נקודות ללא מענה שהגדילו את הפער ל-19. את ההצגה הוביל פרנץ ואגנר עם 22 נקודות ו-6 ריבאונדים, אחיו מוריץ קלע 15, דניאל תייס סיים עם 18 ו-7 ריבאונדים ונושא דגל המשלחת גרמנית, דניס שרודר, רשם דאבל-דאבל נפלא של 13 נקודות ו-12 אסיסטים. ביפן בלט רוי האצ'ימורה עם 20 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

כדורסלן נבחרת גרמניה פרנץ ואגנר נגד יפן
אלופת העולם טיילה נגד יפן. פרנץ ואגנר | רויטרס

צרפת – ברזיל 66:78

לאחר שדשדשה בהכנה, המארחת הצליחה לבצע קאמבק ולהתחיל את הטורניר ברגל ימין. הברזילאים פתחו מצוין וברחו ליתרון דו-ספרתי במהלך המחצית הראשונה, אך ויקטור וומבניאמה הבלתי נלאה השתלט על העניינים והשלים כמעט בכוחות עצמו מהפך לזכות הטריקולור עוד לפני הירידה לחדרי ההלבשה. ניקולא באטום הצטרף ברבע השלישי ועזר להריץ את צרפת ל-43:54, ומשם היריבה לא חזרה. וומבי סיים עם 19 נקודות (14 במחצית הראשונה), 9 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות, באטום הוסיף 19 משלו. לאו מיינדל הוביל מנגד עם 14 נקודות.

שחקן נבחרת צרפת ויקטור וומבניאמה
שחקן נבחרת צרפת ויקטור וומבניאמה | אימג'בנק GettyImages, Denis CHARLET / AFP

משחקי יום ראשון בטורניר הכדורסל האולימפי בבית ג'

דרום סודאן – פורטו ריקו (12:00)

סרביה – ארצות הברית (18:15)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי