תחזית בחו"ל: זהב אולימפי למוקי, חמש מדליות למשלחת הישראלית

שגיא מוקי
שגיא מוקי | CHARLY TRIBALLEAU/AFP via Getty Images

ב"Olympic Medal Predictions" ניבאו הצלחה גדולה לישראל בטוקיו, כשבנוסף לג'ודוקא, גם דולגופיאט, ספיצ'קוב, אשרם ובוטבול אמורים להשיג מדליות. אתר אחר ניסה לחזות את טבלת המדליות הכללית: ארה"ב וסין מובילות

(גודל טקסט)

בצל העלייה בתחלואה בקורונה ביפן, המשחקים האולימפיים בטוקיו ייצאו לדרך בשבוע הבא ואתרים מסביב לעולם מנסים לחזות כיצד תיראה טבלת המדליות. באתר "Olympic Medals Predictions" עלתה היום (רביעי) תחזית אופטימית מאוד עבור המשלחת הישראלית, לפיה נציגינו באולימפיאדה ישיגו חמש מדליות בסך הכל, כולל אחת מזהב.

על פי הניבוי, שגיא מוקי יהיה זה שירשום את ההצלחה הגדולה ביותר, כשיזכה במדליית זהב בג'ודו. באתר מעריכים כי ארטיום דולגופיאט ישיג מדליית כסף בהתעמלות, בעוד קטי ספיצ'קוב תעשות זאת בגלישת רוח. בנוסף, התחזית מנבאת מדליות ארד למתעמלת לינוי אשרם ולג'ודוקא טוהר בוטבול. אם היא אכן תתממש, זו תהיה האולימפיאדה המוצלחת ביותר בתולדות ישראל בפער, שכן עד כה אף משלחת לא חזרה עם יותר משתי מדליות.

במקביל, ב-"Top End Sports" קיבצו תחזיות מחמישה אתרים ומכוני סטטיסטיקה שונים בניסיון לנבא כיצד תיראה טבלת המדליות הסופית. כולם ללא יוצא מן הכלל חזו כי ארצות הברית תסיים במקום הראשון ומאחוריה סין, כפי שקורה בדרך כלל יש לומר. לפי ההערכות, האמריקאים ישיגו בין 102 ל-131 מדליות בסך הכל, בעוד האסיאתיים יזכו ב-64 עד 95 מדליות. את המקום השלישי, רוב האתרים העניקו לרוסיה ואחד מהם הציב שם את המארחת יפן, כאשר המשלחות מאוסטרליה, גרמניה ובריטניה אמורות להתחרות על מקום בחמישייה העליונה בטבלה.

בנוסף פורסמה באותו אתר תחזית לטבלת מדליות הזהב בפרט, כאשר לארצות הברית ניבאו בין 30 ל-53 כאלה, לסין בין 25 ל-42 ולרוסיה בין 19 ל-28.

אמורה להמשיך להוביל. משלחת ארה"ב ב-2016 | RICHARD HEATHCOTE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי