צפו בחגיגות של משפחת סמברג. האם נילי: "היא השראה בשבילי, זה לא נתפס"

נילי סמברג | שלומי גבאי

המשפחה התרגשה עד דמעות מהמדליה האולימפית של אבישג: "היא כיוונה לזהב". בן הזוג נמרוד קרביצקי: "מתרגש כאילו אני זכיתי". הסבתא: "אבישג אמרה לי שתביא מדליה והיא קיימה"

(גודל טקסט)

חגיגות גדולות היו היום (שבת) בבית משפחת סמברג בגדרה, לאחר שאבישג סמברג הפכה למדליסטית הראשונה של ישראל בטוקיו וה-10 בכל הזמנים. סמברג בת ה-19, שבכלל סימנה את פריז 2024 כיעד שלה, לא נחשבה למועמדת למדליה ודורג רק 16 בתחרות האולימפית (מתוך 17 מתחרות) אבל הדהימה עם ניצחון בקרב על הארד דרך בית הניחומים וחתומה על המדליה הסנסציונית בתולדות ישראל.

האמא נילי סמברג התגאתה: "היא באמת מדהימה ברמות, אני לא יכולה לתאר לכם במה זה היה כרוך הדרך הזו שהיא עשתה. זה יישמע יומרני, אולי עכשיו קצת פחות, אבל היא כיוונה לזהב, היא רצתה את זה, אבל היא תפסה את עצמה והיא חוזרת עם מדליה ראשונה בטאקוונדו, מדליה ראשונה לישראל היום, ומדליה עשירית בכלל, אין לי אוויר, זה טירוף.

"כשאדבר איתה אגיד לה שאני גאה בה ומעריצה אותה, היא השראה בשבילי. אני זכיתי בה, ילדה מהממת ומדהימה. זה לא נתפס, באמת לא נתפס. אמרתי לה את זה לפני וגם אם זה היה נגמר אחרת אני תמיד תמיד גאה בה, היא מודל בשבילי – לנחישות, להישגיות, להכול.

"אני לומדת ממנה מה זה לחלום בגדול, מה זה להיות אמיצה – לקחת כזה תחום שהוא באמת גיהנום – 16 בנות מכל העולם מגיעות למעמד הזה, תחרות יבשתית ששתיים צריכות לזכות שם כדי להגיע והיא עשתה את זה. זה לא נתפס, ילדה שהתחילה בחוג – לא חשבנו שזה יתקדם לשם".

משפחת סמברג חוגגת | שלומי גבאי

האם סיפרה כי אבישג החליטה לא ללכת לטקס הפתיחה כדי להתרכז ביום התחרויות שלה: "בתקשורת לא מכירים את הדרך, אבל עד שלא שמים את הרגל על המזרן עוברים הרבה. הרגשתי שהיא במקום טוב. אמרתי לה שאני מרגישה שהיא יכולה לעשות את זה. אני מכירה את הבת שלי היא ווינרית בנשמה. היא לא סתם הגיעה עד לשם. אני מאושרת בעיקר בשבילה".

בן הזוג נמרוד קרביצקי, סגן אלוף אירופה בטאקוונדו: "היא עשתה היסטוריה בפני עצמה, זה לא מובן מאליו בכלל. אתם לא יודעים כמה היא עובדת קשה, אתם באים עכשיו עם המצלמות ורואים את הזכייה שלה אבל היא עברה דרך כל כך כל כך ארוכה, של אמא שלה, אבא שלי, שלי החבר שלה, של המאמן יחיעם, אתם לא מבינים כמה זה כרוך בכאב, בדמעות, בהורדות משקל, יש לה צוות מדהים וצריך להגיד תודה לנבחרת ישראל בטאקוונדו. אני כל כך מתרגש שאני מרגיש שאני שם וזכיתי במדליה".

הסבתא שמחה:" כולנו רצינו מדליית זהב, אבל גם ארד זה בסדר. אבישג אמרה לי: 'סבתא, אני אביא מדליה'. והיא קיימה. כל המשפחה השקיעה בה ותמכה כל השנים, והיום רואים שזה השתלם".

משפחתה של אבישג סמברג | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי