המדליה ה-11 של ישראל: כמה כסף היא שווה לספורטאים?

נבחרת ישראל בג'ודו חוגגת זכייה בארד | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

שבוע בדיוק אחרי ההישג של אבישג סמברג, הארד סוף סוף הושג על המזרן ונבחרת הג'ודו הצטרפה לרשימה יוקרתית. כל לוחם ולוחמת יקבלו 50,000 ש"ח. כעת, המשלחת תנסה לשבור שיא עם מדליה שלישית באותה אולימפיאדה

(גודל טקסט)

בשעה טובה ומוצלחת, הצליחה היום (שבת) משלחת הג'ודו הישראלית להביא את המדליה המיוחלת. טוהר בוטבול, תמנע נלסון לוי, פיטר פלצ'יק, רז הרשקו, שגיא מוקי, גילי שריר, אורי ששון ולי קוכמן עשו את העבודה בתחרות הקבוצתית, כשניצחו את ברזיל ורוסיה בבית הניחומים ונתנו את האות לחגיגות.

עבור ישראל זו המדליה ה-11 בכל הזמנים, בהופעתה ה-18 במשחקים האולימפיים. אחרי שאבישג סמברג הדהימה עם מדליית ארד בטאקוונדו ביום שבת שעבר, זו האולימפיאדה הרביעית בה המשלחת הישראלית משיגה יותר ממדליה אחת, כשמדליה נוספת תקבע הישג חסר תקדים של שלוש מדליות באותם משחקים אולימפיים.

קדמו לה יעל ארד שפתחה את הדלת עם מדליית כסף בברצלונה 1992, ירד עם מדליית ארד של אורן סמדג'ה, מדליית ארד של גל פרידמן באטלנטה 1996, ארד נוסף של מיכאל קולגנוב בסידני 2000, זהב היסטורי של פרידמן באתונה 2004 לצד ארד של אריק זאבי, ארד של שחר צוברי בבייג'ינג 2008, שתי מדליות ארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון בריו 2016 וכאמור הארד הטרי של סמברג בטוקיו 2020.

עבור מדליית הארד, כל אחד מ-12 הספורטאים והספורטאיות יקבל מהוועד האולימפי בישראל 50,000 ש"ח. ובסך הכל 600,000 ש"ח. המאמנים יקבלו סכום כולל של 250 אלף ש"ח.

המדליה ה-11 בכל הזמנים | עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
נבחרת ישראל בג'ודו חוגגת זכייה בארד | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי