גילי לוסטיג: "זו החזרה הגנרלית לקראת ריו"

| צילום: עדי אבישי

142 ספורטאים ייצגו את ישראל באזרבייג'ן, מבחינת מנכ"ל זה מבחן

(גודל טקסט)

בעוד כחודש ייצאו לדרך בפעם הראשונה משחקי אירופה בבאקו, אזרבייג'ן, מה שאומר שלוח הזמנים של מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, עמוס במיוחד בימים אלו.

המשחקים בבאקו, שיחלו ב-12 ביוני ויימשכו עד ה-28 בחודש, מהווים אירוע הכנה משמעותי לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בקיץ 2016 בברזיל, ובוועד האולימפי בישראל רואים חשיבות רבה בהכנת הספורטאים והצלחתם באירועי מטרה המוגדרים מראש.

לוסטיג עובד סביב השעון במטרה לסיים את ההכנות האחרונות לאירוע, שמבחינת רמת המורכבות הספורטיבית והלוגיסטית שלו דומה רק למשחקים האולימפיים. את ישראל תייצג משלחת של 142 ספורטאים במשחקים שבהם ישתתפו כ-6,500 ספורטאים מ-50 מדינות שונות. הנציגים הישראלים יתחרו ב-21 מקצועות מתוך 31.

"אנחנו נהיה המשלחת הכי גדולה שיצאה אי פעם מהספורט הישראלי", אמר לוסטיג והוסיף: "זה בהחלט מהווה בשבילנו גם מבחן לקראת ריו בחלק מהענפים. מדובר באירוע רב ענפי גדול, עם הרבה מאוד קווי דמיון למשחקים האולימפיים".

ירדן ג'רבי. יש ממנה המון ציפיות (GettyImages)

לוסטיג מחלק את המשלחת לארבע תתי קבוצות. "הדבר הכי חשוב לנו הן ההכנות לריו. יש 12 ענפים שהמשחקים בבאקו הם חלק מהקריטריון האולימפי שלהם", הסביר, "בענפים כמו ג'ודו, אופני הרים וטקוואנדו, אתה צובר ניקוד לדירוג ויש ענפים שבהם יש ממש כניסה ישירה לאולימפיאדה כמו בטריאתלון, טניס שולחן וקליעה. ויש שני ענפים נוספים – האתלטיקה והשחייה – שמי שיעשה תוצאה שתעמוד בקריטריון יגיע ישירות למשחקים האולימפיים".

לוסטיג גם מוסיף לקבוצה הזו את ענפי ההתעמלות, שבהם תיוצג ישראל על ידי בכירי ספורטאיה. "בג'ודו ובהאבקות התחרות בבאקו תחשב גם כאליפות אירופה, מה שמוסיף לאירוע יוקרה נוספת. בענפים האלה זו ממש חזרה גנרלית לריו".

"זו הזדמנות אדירה לספורטאים שחוו הרבה מאוד אליפויות אירופה ועולם, אבל פה זה משהו שהוא הכי דומה למשחקים אולימפיים. ירדן ג'רבי לדוגמה לא הייתה אף פעם באירוע רב ענפי, למרות שהיא אלופת עולם בעבר".

כמו כן, הוחלט כי בכל ענפי המים יתחרו רק ספורטאי נוער, והתחרות תחשב גם כאליפות אירופה לנוער. ישראל תשלח בסך הכל 27 ספורטאי נוער, כולל 13הבנות של נבחרת הכדור מים.

העיר באקו. מצפה למשלחת הישראלית (GettyImages)

בבאקו יתקיימו גם תחרויות בחמישה ענפים לא אולימפיים, וישראל תשתתף בשלוש מתוכן. ישראל תשלח נציגות לתחרויות הגברים והנשים בכדורסל 3 על 3, ענף שמועמד להצטרף לתכנית האולימפית בטוקיו 2020, בנוסף לנבחרת של שלוש בנות לתחרות האקרובטיקה ומשתתפת אחת בסמבו.

תחרות האתלטיקה בבאקו תהווה גם אליפות אירופה דרג ד', שבו יתמודדו 14 נבחרות, כולל ישראל, על עלייה לדרג הבא. "מבחינתנו יופיעו האתלטים הטובים ביותר ואני מאמין שחלק אולי אפילו ישיגו קריטריון אולימפי כמו חנה קנייזבה-מיננקו, מרגריטה דורוז'ון ודונלד סנפורד", הוסיף לוסטיג.

היחידה לספורט הישגי צופה כי המשלחת הישראלית תחזור עם בין 6 ל-9 מדליות ובין 12 ל-16 הופעות בגמרים השונים. הוועד האולימפי יעניק בונוס חד פעמי מיוחד של 30 אלף שקל לזוכה במדליית זהב בבאקו, זוכה במדליית כסף יזכה במענק בגובה 21 אלף שקל וזוכה בארד יקבל 15 אלף.

בג'ודו ובהיאבקות גובה הבונוסים הוא על פי טבלת המענקים לזכייה במדליות באליפויות אירופה של הקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מינהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מדליית זהב שווה 40 אלף שקל, כסף 28  אלף וארד 20 אלף. כמו כן, ספורטאים שיזכו במדליית זהב יקבלו מקום בסגל הזהב האולימפי של ישראל, שמקנה מלגה חודשית קבועה בגובה 8,500 שקל. זכייה במדליות כסף וארד שוות מקום בסגל הכסף האולימפי של ישראל שמקנה מלגה חודשית קבועה של 6,000 שקל, וספורטאים שידורגו במקומות 8-4 ייכנסו לסגל הארד שמקנה מלגה בגובה 4,500 שקל.

המתקנים והאירוח בבאקו יהיו ברמה אולימפית, הודות להשקעה העצומה של המארגנים, שנחושים שהאירוע ייזכר כהצלחה גדולה. הנציגים הרבים של ישראל מגיעים לתחרויות עם שאיפות מגוונות, אולם עבור רבים מהם התקווה היא שבאקו תיזכר כקרש קפיצה בדרך להצלחה באולימפיאדת בריו בשנה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי