"המטרה שספורטאינו יתחרו בכל מקום בעולם"

רגב. כל יור איגוד אחראי לספורטאיו
רגב. כל יור איגוד אחראי לספורטאיו | צילום: עדי אבישי

השרה רגב נפגשה עם רשאי האיגודים: "כל ספורטאי זכאי להופיע עם הדגל"

(גודל טקסט)

לאור אירועי השבועות האחרונים, בהם התקיימו תחרויות רבות במדינות ערביות, שהשפיעו על השתתפות הספורטאים של מדינת ישראל, קיימה שרת הספורט, מירי רגב, פגישה עם נציגי איגודי הספורט.

 

"אין לי ספק שאנחנו צריכים לתת מענה לבעיה הזאת בעיקר לנושא הביטחון", אמרה רגב לאחר הפגישה. עם זאת, הדבר החשוב ביותר הוא לחזק את הספורטאים שמשתתפים בתחרויות האלו. גם אם יש לנו מחלוקות אנחנו יודעים לפתור אותם במטרה שאף אחד מהספורטאים לא ייפגע".

 

 

"אני רוצה לברך את יו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, על כך שהתערב ופסל את התחרות בכווית, לאחר שלא אישרו לשופט ישראלי להיכנס אליה. מי שלא פועל בהתאם לקריטריונים של הוועד האולימפי לא ראוי שיקיים תחרויות ספורט בינ"ל".

 

ג'רבי ומוקי. "רוצה לראות את כל הספורטאים עם דגל ישראל" (איגוד הג'ודו)

 

"אני לא אכנס להיבטי ביטחון, אבל ברור לחלוטין שכשהשב"כ אחראי ולכן ההחלטה היא שלו. עם זאת, האיגוד אחראי לקבל את ההחלטה אם להוציא את הספורטאים. אני לא יכולה לכפות על ראש איגוד איך לפעול. הוא סוברני לפעול עפ"י צו מצפונו. אני אפגש בשבוע הבא עם ראש השב"כ, אלמד את הנושא ואם אהיה צורך אפנה לראש הממשלה. המטרה היא שכל ספורטאי ישראל יתחרו בכל מקום בעולם".

 

"אני הייתי רוצה לראות את כל הספורטאים שלנו עם דגל והמנון. אני חושבת שזאת אחריותו של האיגוד הבינ"ל שכל מדינה תהיה רשאית להופיע עם הדגל וההמנון שלה. יושבי הראש של האיגודים הישראלים צריכים להיות יותר חזקים, אבל אנחנו נדרוש שההחלטה של תומאס באך תבוצע בעוד מקומות – זאת הציפיה שלי".

 

תומאס באך. "נדרוש שההחלטה תבוצע גם בתחרויות נוספות" (gettyimages)

 

יו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יגאל כרמי: "סיכמנו איך אנחנו נאבק בתופעה במטרה להביא אותה למצב שהיא תהיה במינימום, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה. זאת סוגיה מסובכת, אבל אנחנו דורשים שיקיימו את ההנחיות הבינ"ל בכל תחרות. לגבי עומאן, שם צפויה להיות אליפות העולם בגלישה, אני מאמין שיהיה בסדר".

 

"יש שני מישורים בהם אנחנו יכולים לפעול. הראשון הוא הפומבי, שבו השרה מביאה זאת לידיעת הציבור. בשני אנחנו פועלים בצינורות יותר שקטים. לא תקבע דרך פעולה כוללת, בכל אירוע תבחר דרך הפעולה הרלוונטית".

 

שרת הספורט מירי רגב העבירה מכתב ליו"ר הועד האולימפי בבקשה לפתור את הסוגיות הנוגעות להשתתפותם של ספורטאים ישראלים בתחרויות במדינות ערב ולהיפגש עמו בנושא.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי