0:2 לפורטוגל על ארגנטינה, רק 0:0 לברזיל

לא בלט. ניימאר
לא בלט. ניימאר |

הסלסאו נבלמו מול דרא"פ בטורניר האולימפי. רביעייה לאטבו, 4:5 לניגריה

(גודל טקסט)

טורניר הכדורגל האולימפי יצא לדרך. ברזיל המארחת איכזבה עם 0:0 מול דרום אפריקה, פורטוגל השאירה מאחור את ארגנטינה עם 0:2 וגרמניה ומקסיקו סיפקו 2:2 נהדר.

 

ברזיל – דרום אפריקה 0:0
ציפיות לחוד ומציאות לחוד. נבחרת ברזיל, הפייבוריטית הגדולה, החלה את הטורניר האולימפי (עד גיל 23) עם 0:0 מאכזב מול דרום אפריקה הצנועה שהחל מהדקה ה-60 שיחקה בעשרה שחקנים.

 

ניימאר, הכוכב הכי גדול של הסלסאו, נח בכוונה בקופה אמריקה בקיץ כדי שיוכל לקחת חלק במשימה הלאומית – לזכות בזהב אולימפי ראשון אי פעם בכדורגל, ועוד בבית. אך חלוץ ברצלונה התקשה להגיע למצבים, או ליצור לאחרים, והסלסאו איכזבו.

 

 

גם שני הגבריאלים – ז'סוס שעבר השבוע למנצ'סטר סיטי, וברבוסה ("גביגול") שמבוקש מאוד באירופה, לא בלטו. אם כבר, ז'סוס בלט במובן השלילי כשהחמיץ מול שער ריק במחצית השניה. תצוגה שלא הצליחה, לפחות בינתיים, לכפר על הזיכרונות המרים שנותרו לאוהדים מהמונדיאל אותו אירחו ב-2014.

 

איזו החמצה. ז'סוס (AFP)

 

פורטוגל – ארגנטינה 0:2
האלביסלסטה שהגיעה בסגל משני וללא כוכבים כמו פאולו דיבאלה נכנעה לסלסאו של אירופה. המחצית הראשונה עוד היתה מאופסת אך בדקה ה-66 גונסאלו פנסיינסה ששייך לפורטו כבש את הראשון. הקשר פיטה סגר עניין בדקה ה-84 מול חרומינו רוי, שוער ריאל סוסיאדד ואחד הבכירים בסגל של ארגנטינה.

 


פיטה חוגג עם החברים, היו גדולים על ארגנטינה (Gettyimages)

 

גרמניה – מקסיקו 2:2
משחק נהדר בפונטה נובה בסלבדור או יותר נכון מחצית שניה גדולה שכללה ארבעה שערים. אוריבה פראלטה הוותיק כבש ראשון (52) למקסיקנים, אך סרג' גנאברי מארסנל איזן כעבור שש דקות. לא חלפו 2 דקות ורודולפו פיסארו החזיר את היתרון לטריקולור אך היתה של מגן דורטמונד, מתיאס גינטר בדקה ה-78. אם יהיו לנו משחקים כאלה בטורניר, לבטח לא נתלונן.

 


הגרמנים חוגגים, לא נכנעו (Gettyimages)

 

ניגריה – יפן 4:5
המשחק המשוגע של הלילה הגיע ממנאוס. הנשרים של אפריקה כבשו ראשונים כבר בדקה ה-6 אחרי שעומאר סאדיק בן ה-19 מרומא נתן יתרון. שינזו קורוקי איזן בפנדל בדקה ה-9 ואז החל המופע של אוגנקארו אטבו. החלוץ בן ה-20 שבעבר היה על סף חתימה באודינזה וסייע לפיירנסה להעפיל לליגה הראשונה בפורטוגל כבש את הראשון שלו בדקה ה-10. טאקומי מינאמינו קבע 2:2 בדקה ה-12 והקצב נרגע אבל אטבו נעץ עוד אחד לפני ההפסקה וקבע 2:3 לניגריה.

 


אטבו, סימנתם? (Gettyimages)

 

בדקה ה-52 הוא השלים שלושער בפנדל ואת הרביעי שלו כבש בדקה ה-66, 2:5 לניגריה. טאקומה אסאנו, הרכש הטרי של ארסנל אותת לארסן ונגר עם שער בדקה ה-70 שצימק ל-3:2 ועוד לפני השריקה היפנים כבשו שער נוסף שלא ממש סייע להם.

 

יתר התוצאות: קוריאה הדרומית – פיג'י 0:8, קולומביה – שבדיה 2:2, הונדורס – אלג'ריה 2:3, עיראק – דנמרק 0:0.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי