אגדה: זהב תשיעי לבולט, ג'מייקה חגגה בשליחים

תופעת טבע. בולט
תופעת טבע. בולט |

"טרבל" נוסף לפנומן הג'מייקני. ארה"ב סיימה שלישית, אבל אז נפסלה

(גודל טקסט)

תחרויות האתלטיקה במסגרת המשחקים האולימפיים בריו עדיין לא הסתיימו באופן רשמי, אבל מבחינת רבים הדבר האחרון שנותר לראות התרחש כבר הלילה (בין שישי לשבת). הסיבה: יוסיין בולט כמובן.

אחרי ששמר על התואר בריצות ל-100 ו-200 מטרים, הפנומן הג'מייקני הוביל את נבחרתו לניצחון מרשים גם ב-4X100 וסידר לעצמו מדליית זהב תשיעית בקריירה במשחקים האולימפיים. אגדה שהייתה באמת.

ג'מייקה עלתה לריצת הגמר עם אסאפה פאוול, יוהאן בלייק, ניקל אשמיד ובולט. שלושת האצנים הראשונים רצו טוב, אבל לא ייצרו פער בלתי מחיק. ואז המקל עבר לבולט. הפנומן פתח מבערים, השאיר אבק לכולם ועצר את השעונים על 37.27 שניות – מהיר ב-33 מאיות מהזוכה בכסף.

אם לא תהיינה הפתעות מיוחדות בעוד ארבע שנים, הרי שזו הייתה ההופעה האחרונה של יוסיין בולט על המסלול במסגרת המשחקים האולימפיים. השלל שלו עד היום: תשע ריצות גמר, תשע מדליות זהב. אגדה כבר אמרנו?


הפעם, הוא לא היה לבד (gettyimages)

אגדה שהייתה באמת (gettyimages)

כמה שעולם האתלטיקה הולך להתגעגע אליו… (gettyimages)

במדליית הכסף, באופן מדהים למדי, זכתה הרביעיה מיפן ואילו את הארד גרפה הנבחרת הקנדית בראשותו של אנדרה דה גראס, אבל לא לפני דרמה גדולה שהתחוללה על המסלול. 

טייסון גיי וג'סטין גאטלין הובילו את ארצות הברית למקום השלישי, והם כבר חגגו את הזכיה בארד עם הדגלים, אבל זמן קצר לאחר מכן התברר כי הרביעיה מארה"ב נפסלה. הפסילה של האמריקנים הייתה כבר בחילוף הראשון בין רוג'רס לגאטלין.


גאטלין, לא יזכור את ריו לטובה (gettyimages)

גמר 4X100 נשים

היא אמנם השיגה את הכרטיס לגמר רק אחרי ערעור, אבל הרביעיה מארה"ב תחזור הביתה עם מדליית הזהב. אליסון פליקס, אינגליש גרדנר והחברות הפתיעו את ג'מייקה וחצו את הקו ראשונות בזמן של 41.01 שניות. הג'מייקניות לקחו את הכסף והבריטיות הסתפקו במדליית הארד. 

אפרופו אליסון פליקס, האצנית האמריקנית אליסון פליקס זכתה במדלייה האולימפית השמינית שלה והחמישית מזהב. מדהים.


גם היא אגדה. אליסון פליקס (gettyimages)

גמר 5000 מטר נשים

לאחר שניפצה את שיא העולם ב-10,000 בכ-14 שניות איינה אלמז האתיופית כשלה במרחק ה"קצר" וסיימה רק עם מדליית הארד. את הזהב קטפה – די במפתיע – ויויאן צ'רויוט הקנייתית שעצרה את השעון על 14:26:17 וקבעה שיא אולימפי חדש. הלן אובירי, גם היא מקניה, יצאה מריו עם מדליית הכסף.


השאירה גם את אלמז מאחור (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי