אכזבה בריו: כהן ופולק עפו כבר בקרבות הפתיחה

נחל אכזבה ענקית. פולק
נחל אכזבה ענקית. פולק | צילום: אסף קליגר, ריו

הג'ודאי נכנע ליריב מזמביה: "לא מבין מה עשיתי". גם עברי וטומרקין לא עלו

(גודל טקסט)

אכזבה ענקית למשלחת הישראלית לריו: גולן פולק, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2015 במשקל עד 66 ק"ג, הודח כבר בקרב הראשון שלו אחרי שנכנע לריתוק של מת'יוס פונזה מזמביה. בכך סיים הישראלי את דרכו במשחקים האולימפיים מוקדם בהרבה מהצפוי.

 

"אני מאוכזב, במיוחד אחרי כל הדרך שעשיתי בארבע השנים האחרונות", הגיב גולן פולק. "הגעתי מוכן ואני עדיין לא מבין מה עשיתי שם, זו הייתה טעות. תודה על התמיכה ואני מצטער שאיכזבתי".

 

גם גילי כהן נכשלה ברגע האמת. הג'ודאית עלתה אוטומטית לשמינית הגמר, והייתה מבטיחה לכל הפחות ירידה לבית הניחומים במקרה של ניצחון בודד, אבל נכנעה לכריסטין ז'נטיל ממאוריציוס בגלל יוקו. הישראלית הובילה בשני עונשים, אבל חצי דקה לפני הסיום ספגה יוקו ועפה.

 


פספסה בגדול. גילי כהן (אסף קליגר, ריו)

 


התקשה לקבל את הגזרה. פולק (אסף קליגר, ריו)

 

עוד לפני הקרב של כהן, הפוליטיקה התערבבה עם הספורט אפילו במשחקים האולימפיים. ג'וד פאחמי, ג'ודאית מערב הסעודית, סרבה לעלות לקרב שלה מול היריבה ממאוריציוס וזאת מתוך ידיעה שאם תנצח, היא תפגוש בשלב הבא את הישראלית

 

 

עמית עברי סיימה במקום השישי במקצה שלה וה-29 בדירוג הכללי במשחה ל-100 מטרים חזה. הישראלית קבעה 1:09.42 דקות, פער גדול מהמובילות ליליה קינג (ארה"ב, 1:05.78), יוליה אפימובה (רוסיה, 1:05.79), קת'רין מיילי (ארה"ב, 1:06.00) ורוטה מיילוטיטה (ליטא, 1:06.35).

 

"אני מאוכזבת מהמשחה הזה, שהיה החזק ביותר שלי ועבדתי עליו קשה בשנתיים האחרונות", סיכמה עברי. "עשיתי את המירב שהיה לי וזה מה שיצא".

 

גם יעקב טומרקין לא הגיע לחצי הגמר ב-100 מטרים גב, המשחה הפחות חזק שלו. הישראלי סיים שביעי במקצה שלו בתוך 54.66 שניות ודורג במקום ה-27 הכללי. קמיל לאקור (צרפת), שו ג'יאיו (סין), מיצ'ל לארקין (ארה"ב) וראיין מרפי נראו כמו המועמדים המובילים לזהב.

 

"אני מאוכזב", הודה גם טומרקין. "ציפיתי ליותר, אני בכושר טוב ובאימונים רואים שיש לי תוצאות מהירות, אבל במשחה הזה הרגשתי שמשהו לא עבד והופתעתי מהתוצאה על הלוח. זה לא אומר כלום על המשחה החזק שלי ב-200 גב, אלה שני משחים שונים והייתי בתסריט הזה בלונדון, שגם שם התחלתי פחות טוב ב-100. אף אחד לא עשה את השיא האישי שלו עד עכשיו והתוצאות לא טובות, אבל אנחנו רק ביום השני ואני בטוח שנשתפר".

 

שני בלוך, רוכבת האופניים הישראלית, סיימה במקום ה-48 במירוץ הכביש לאורך 136.9 קילומטרים. אנה ואן דר ברחן ההולנדית זכתה בזהב בתוך 3:51:27 שעות, אליזה לונגו בורגיני (איטליה) ואמה יוהאנסון (שבדיה) השלימו את הפודיום. 

 

"אני מאושרת מהעובדה שהצלחתי לסיים את המירוץ, זה סיפוק עצום", אמרה בלוך. "אני מאושרת שהצלחתי לעמוד במשימה ולחצות את קו הסיום. אני מאושרת עוד יותר וגאה לייצג את המדינה. אני מודה לאלוהים שניתנה לי הזכות הגדולה הזאת. עכשיו אני צריכה כמה ימים כדי להתאושש מהמאמץ הגדול הזה. תודה לאלוהים, למשפחתי ולבנותיי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי