אף שחיין לא יצטרף לטומרקין ב-100 מ' גב

ברנע. מדליית זהב
ברנע. מדליית זהב | צילום: Gettyimages

ברנע, גמבורג וקופלב לא קבעו את הקריטריון האולימפי בתחרות ההזדמנות האחרונה

(גודל טקסט)

תחרות ההזדמנות האחרונה להגיע למשחקים האולימפיים בריו בשחייה מגלזגו שבסקוטלנד יצאה אתמול לדרך. במוקד היה הקרב בין שלושת שחייני 100 מטרים גב על הכרטיס האחרון שנותר, לצידו של יעקב טומרקין שקבע את הקריטריון לפני יותר משנה.

 

יהונתן קופלב, גיא ברנע ודוד גמבורג, שבשבוע שעבר היה רחוק רק שתי מאיות מהקריטריון, ייחלו לתוצאה שתהיה מתחת ל-54.36 שניות וסוף סוף, אחרי מסע של מעל שנה ואינספור תחרויות ברחבי אירופה, לגעת בקיר כשהתוצאה לאחד מהם תספיק כדי להשתתף במשחקים האולימפיים.

 

 

לצערם, הערב (שישי), תם המסע עם הבשורה: אף אחד מהם לא הצליח. גיא ברנע אמנם זכה במדליית הזהב ובמקום הראשון, אך בוודאי לא שמח לראות שבשבוע שעבר היה קרוב יותר כשנגע בקיר אחרי 54.49 שניות. דוד גמבורג סיים אחריו עם 54.77 בעוד יהונתן קופלב לא הצליח לרדת מגבול ה-55 וקבע 55.26 שניות.

 

שלושתם עלו על הפודיום בהבעת פנים זהה למצב: אי הצלחה בהגעה לטופ השאיפות של כל ספורטאי, וכרגע לא ידוע אם ינסו שוב מחר דרך משחה 200 מטרים גב לקבוע את הקריטריון בחצי המרחק.

 

עידו הבר שחה בגמר א' את משחה 400 מטרים חופשי בידיעה שמדובר בהזדמנות אחרונה גם בשבילו. הוא סיים חמישי בזמן של 3:54.03 דקות וגם הוא לא יהיה בריו. 

 

מירון חירותי סיים שני במשחה 50 מטר פרפר (לא אולימפי) בזמן של 23.95 שניות. בשבילו מדובר במשחה חימום לקראת 50 מטר חופשי שיחל מחר ובו ינסה להצטרף לזיו קולנטרוב, לו כבר יש קריטריון במשחה היוקרתי ביותר באולימפיאדה. גם אור סבטייה ינסה לקבוע את הקריטריון במשחה זה מחר. איתי גורביץ' סיים עשירי אחרי 25.16 שניות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי