ארה"ב גברה על ספרד ותפגוש את סרביה בגמר

תומפסון והאמריקאים רחוקים ניצחון מהזהב
תומפסון והאמריקאים רחוקים ניצחון מהזהב |

גאסול הנפלא לא הספיק בשביל לחולל הפתעה. הסרבים טחנו את אוסטרליה

(גודל טקסט)

ארצות הברית עברה את המבחן הקשה ביותר שלה בדרך למדליית זהב בריו, לפחות על הנייר. האמריקאים לא הרשימו יתר על המידה מול ספרד, אך 76:82 הספיק כדי לעבור את הנבחרת אותה פגשה בשני הגמרים האחרונים בבייג'ין ובלונדון. הפעם, ארה"ב תתמודד על מדליית הזהב מול סרביה, שטחנה את אוסטרליה עם 61:87.

ארה"ב, שזכתה בשתי מדליות הזהב האחרונות שלה על חשבון לה רוחה, הייתה רחוקה מלהלהיב וניצלה טעויות רבות של הספרדים, שנהנו מיום פשוט נפלא של פאו גאסול שסיים עם 23 נקודות ו-8 כדורים חוזרים, אך כמעט לבדו לא יכול היה להושיע.

קליי תומפסון לקח פיקוד בארה"ב לנוכח משחק די חלש מצד הכוכבים – 22 נקודות קלע הצלף של גולדן סטייט כדי לשמור על מאזן נקי מהפסדים מאז 2006, ואפשר לקווין דוראנט (14 נקודות) וקיירי אירווינג (13 נקודות) לשמור מעט כוחות לגמר ביום סביר ומטה מבחינתם. 

מלבד גאסול, שככל הנראה סיים את משחקיו האולימפיים עם הופעה הירואית, סרחיו רודריגס היה היחיד שהצליח לקלוע מספר דו ספרתי של נקודות וסיים עם 11. רודי פרננדס וחואן קרלוס נבארו סיימו עם 9 נקודות כל אחד.

תומפסון נהנה מול ההגנה הספרדית בדרך לגמר (AFP)

וגם ידע לפרגן לענק הספרדי אולי במשחקו האחרון (Gettyimages)

חצי הגמר השני, בין סרביה לאוסטרליה, הבטיח להיות משחק מרתק, אבל המציאות סיפקה מעמד בצד אחד בלבד. כבר בסיום הרבע הראשון הפער של הסרבים עמד על דו ספרתי (5:16) וזה ממש לא נהיה צמוד יותר בהמשך, כאשר להפסקה כבר ירדו מילוש תאודוסיץ' וחבריו ביתרון 21 נקודות.

האוסטרלים ניסו להשיב מלחמה בפתיחת המחצית השניה, אבל זה פשוט לא היה היום שלהם. הסרבים הגדילו את הפער לפלוס 28 בתום הרבע השלישי ולמעשה הבטיחו את השתתפותם בקרב על מדליית הזהב. תאודוסיץ' הוביל עם 22 נקודות, סטפן מרקוביץ' סייע עם 14. פטי מילס קלע 13 עבור אוסטרליה, שתפגוש את ספרד לקרב על הארד.


לא השאירו לאוסטרליה שום סיכוי (gettyimages)


תאודוסיץ', יכול לחולל הפתעה בגמר? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי