ארה"ב נגד ספרד בחצי, ג'ינובילי ופארקר פרשו

ג'ינובילי. לא כך הוא רצה להיפרד
ג'ינובילי. לא כך הוא רצה להיפרד | צילום: Gettyimages

שני כוכבי סן אנטוניו נפרדו מהנבחרת. אוסטרליה מול סרביה בחצי הגמר השני

(גודל טקסט)

טורניר הכדורסל בריו הגיע לרגע האמת עם משחקי רבע הגמר. עם זאת, היכולת על המגרש לקחה כיסא משני לאחר ההפסדים של צרפת (ספרד) וארגנטינה (לארה"ב) שלאחריהם הודיעו שניים מהשחקנים הגדולים בדורם – טוני פרקר ומאנו ג'ינובילי – על פרישה מהמדים הלאומיים.

 

ארה"ב – ארגנטינה 78:105

מייק ששבסקי מסיים לאחר הטורניר את תפקידו כמאמן הנבחרת והשחקים שלו עושים את הכל כדי שיעזוב בסטייל. האמריקאים ממשיכים לשמור על מאזן מושלם בטורניר, בדרך למפגש – כנראה אחרון – עם ספרד הגדולה.

 

 

 

האלביסלסטה דווקא פתחו טוב ועלו ליתרון 9:19, אך אז פתחו שחקני ארה"ב מבערים, יצאו לריצת 2:16 ולא הביטו יותר לאחור. קווין דוראנט הצטיין עם 27 נקודות (7/9 לשלוש), 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, פול ג'ורג' הוסיף 17 נקודות ו-8 ריבאונדים.

 

ג'ינובילי. נפרד בדמעות (gettyimages)

 

ג'ינובילי, במשחקו האחרון במדי הנבחרת אותה הוביל לזכייה בטורניר האולימפי ב-2004, סיים עם 14 נקודות ו-7 אסיסטים. בסיום המשחק כל הקהל קם והריע לאחד השחקנים הבין לאומיים הגדולים בהיסטוריה, שירד מהמגרש כשהוא מזיל דמעות מהתרגשות.

 

ספרד – צרפת 67:92

ספרד עלתה לחצי גמר טורניר הכדורסל האולימפי לאחר שהביסה את צרפת 67:92. השתיים יריבות ותיקות וגדולות, ולכן הפער מפתיע. בשני היורובאסקטים האחרונים הן נפגשו בחצי הגמר, שני המשחקים נכנסו להארכה וכל אחת מהן ניצחה פעם אחת והמשיכה לזכיה בטורניר כולו.

 

הופעה אחרונה בנבחרת. פארקר ׁ(GettyImages)

 

ניקולה מירוטיץ' משיקאגו בולס הוליך את הספרדים עם 23 נקודות. טוני פארקר, גדול שחקני צרפת בכל הזמנים, אישר בסיום כי זה היה משחקו האחרון במדים הבינ"ל.

 

פארקר סיים עם 14 נקודות במשחקו האחרון, והוא מותיר אחריו מורשת אדירה. הגארד בן ה-34 הוליך את הטריקולור לזכיה באליפות אירופה ב-2013, לסגנות ב-2011 ופעמיים למקום השלישי באירופה. וגם סיים כקלע המוביל בהיסטוריה של אליפויות אירופה.

 

אוסטרליה – ליטא 64:90

הבומרס היו אמורים להיות נבחרת העתיד, אך כנראה שבריו הם הפכו לנבחרת ההווה. האוסטרלים ברחו כבר מהרגע הראשון, כאשר סיימו את הרבע הראשון בפער של תשע נקודות. את הסיפור הם גמרו עד המחצית, כאשר הצליחו לשמור את הליטאים על 26 בלבד אחרי שני רבעים והפכו את המשך המשחק לגארבג' טיים מתמשך.

 

פטי מילס היה המצטיין במשחק עם 24 נקודות, ארון ביינס סיים עם 16 ומת'יו דלאבדובה ניהל מצויין את המשחק עם 15 נקודות ו-5 אסיסטים. מנטאס קליינטיס בלט בשורות המפסידים עם 12 נקודות.

 

נבחרת אוסטרליה. העתיד כבר כאן (GettyImages)

 

סרביה – קרואטיה 83:86

כנראה שטורניר הכדורסל בריו שמר את הטוב לסוף. לאחר תבוסות גדולות בשלושת המשחקים האחרים, קיבלנו את הדרבי היגוסלבי במלוא הדרו, כשבסיומו סרביה הבטיחה את הכרטיס לחצי הגמר ומפגש מסקרן עם אוסטרליה.

 

הקרואטים ירדו להפסקה עם יתרון (32:38), אך הנבחרת של סשה ג'ורג'ביץ' הצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי לאחר רבע שלישי בו ניצחה 14:34. אבל היריבה סרבה להרים ידיים והגיעה לשניות הסיום בפיגור נקודה בלבד, אך הסרבים שמרו על קור רוח, קלעו מהעונשין והבטיחו את הניצחון. בוגדן בוגדנוביץ' בלט בסרביה עם 18 נקודות, אך הכוכב האמיתי ביב בויאן בוגדנוביץ' שקלע 28 נקודות בשורות המפסידים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי