בולט זכה בזהב ב-100, שיא עולם לוואן ניקרק

הפוזות המוכרות גם על המסלול בריו
הפוזות המוכרות גם על המסלול בריו |

הג'מייקני השיג זהב עם 9.81. גאטלין רק שני. הדרום אפריקני כיכב ב-400

(גודל טקסט)

השיא של משחקי ריו מבחינת האתלטיקה הגיע הלילה (בין ראשון לשני). אין גמר כמו זה של ה-100 מטרים לגברים שמרתק מיליונים. אמרו שיוסיין בולט מעבר לשיא ואולי זה נכון, אבל שיאן העולם ואולי האתלט הגדול בכל הזמנים קטף את המטרה הראשונה לשמה נחת בברזיל – מדליית זהב ושוב הכרזה: אני המהיר בעולם. ב-400 מטרים היה זה ווייד ואן ניקרק הדרום אפריקני שקבע שיא עולם אדיר.

 

גמר 100, גברים
זה לא היה נוצץ כמו בעבר, אבל שוב כולם ראו אתה גב שלו. יוסיין בולט הוא האלוף האולימפי ב-100 מטרים. הג'מייקני חגג זהב שלישי רצוף ושלישי בהיססטוריה שלו במשחקים האולימפיים אחרי שקבע 9.81 שניות על המסלול בברזיל.

 


כשהוא רוצה, אין מי שיתחרה בו (Gettyiamges)

 

 

נכון, הוא נושק ל-30, לא מרבה לרוץ אבל שוב הוכח: כשהוא רוצה אין מי שיכול להשוות אותו. ג'סטין גאטלין שספג לא מעט בוז מהקהל פתח טוב יותר והוביל לפחות 50 מטרים מהריצה, אך בולט סיים כמו שהוא יודע, בפער של 8 מאיות מיריבו האמריקאי, פער של בערך מטר בריצה כזו הוא עצום. גאטלין סיים שני עם 9.89 שניות ואנדרה דה גראס, העתיד של הריצה הזו שמגיע דווקא מקנדה סיים עם הארד בזמן של 9.91 שניות.

 


בולט מותיר את גאטלין מאוכזב (Gettyiamges)

 


דה גראס עושה כבוד למלך (Gettyiamges)

 

גמר 400 מטרים, גברים
וואו. איזה מקצה קיבלנו בגמר. וויד ואן ניקרק הדרום אפריקני מסומן כבר שנים כפוטנציאל אדיר. הוא הגיע למשחקים בריו ככוכב במקצוע שלו אבל אף אחד לא תיאר שעד כדי כך. הדרום אפריקני סיפק שיא עולם מדהים והשאיר מאחור את מייקל ג'ונסון מ-1999 עם 43.03 שניות, פשוט מטורף. כן, הוא מחק שיא של 17 שנים.

 


פרק ענק בהיסטוריה, ואן ניקרק לצד השיא האדיר (Gettyimages)

 

קיראני ג'יימס הצעיר מגראנדה הגיע שני בפער גדול אך גם עם תוצאה טובה של 43.76 שניות. לשון מריט האמריקאי הוותיק אסף את הארד עם 43.85 שניות.

 


גם בדרום אפריקה יש לא מעט חגגים, העתיד כבר כאן (Gettyiamges)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי