בולט: אמרתי לחברים שאכה אותם אם לא נזכה

אגדה שהייתה באמת. בולט
אגדה שהייתה באמת. בולט |

הפנומן אחרי "טרבל" נוסף: "אני הגדול מכולם". בלייק: "הוא נצחי ויישאר נצחי"

(גודל טקסט)

מייקל פלפס הוא אמנם הספורטאי המעוטר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים, אבל אפילו הוא לא יכול אל מול התופעה ושמה יוסיין בולט. השחיין האמריקני האגדי הפסיד פה ושם, האצן הפנומנלי מג'מייקה לא מכיר צבע אחר מלבד זהב.

אחרי שזכה בשלוש מדליות זהב בבייג'ין 2008 ובלונדון 2012, בולט חזר על ההישג המדהים גם בריו 2016, זאת לאחר שהוביל את נבחרת השליחים לניצחון מוחץ. לאחר ששרף את המסלול, הוא התפנה לעשות את הדבר הנוסף שהוא ממש טוב בו – לתת שואו מול המיקרופונים.

"הנה לכם. אני הגדול מכולם", ירה בולט והוסיף: "אני הגדול מכולם, אמרתי את זה שוב ושוב – אני לא יודע מה אני צריך לעשות כדי לגרום לאנשים להבין את זה. אני מתכנן לחגוג כל הלילה, אני הרי חי בשביל הרגעים האלה".

בולט סיכם: "אני מרגיש הקלה ואושר, זה חלום שהתגשם עבורי להגיע לריו ולזכות במדליות. הלחץ עליי היה אמיתי, אבל התמודדתי איתו. אמרתי לכל אחד מהחברים שלי לנבחרת שאני אכה אותם אם לא נזכה בזהב. אני הגדול מכולם ובאתי לכאן אך ורק כדי לזכות".


"אמרתי לנבחרת שאכה אותם אם לא נזכה" (gettyimages)

הספרינטרים הגדולים בעולם ידועים כאנשים בעלי אגו לא קטן, אבל גם הם מבינים כי בעתיד הם יוכלו לספר לנכדים כי רצו לצידו של האגדה מג'מייקה. "אי אפשר לתאר אותו במילים ואת מה שעשה עבור הענף. כולם מעריכים אותו", סיפר טייסון גיי, בעבר יריבו הגדול של בולט. 

יוהאן בלייק, חברו של בולט לנבחרת, החמיא: "בולט הוא נצחי ויישאר נצחי, עכשיו המטרה שלי היא לשכנע אותו להגיע למשחקים האולמיפיים בטוקיו 2020". טרייבון ברומל, הרץ הצעיר מארה"ב, אמר: "הוא אגדה.  הוא נותן לי תקווה להראות לעולם שגם הבלתי אפשרי הוא אפשרי".

מייקל ג'ונסון, האיש שאת שיאו ב-200 מטרים שבר בולט, גם כן לא נשאר אדיש לתופעה: "זה היה אחד המרוצים הטובים ביותר. בולט מושלם, הכול נוצץ מזהב אצלו, בלי כסף או ארד. יוסיין העניק תצוגה יוצאת דופן".


אתה בהחלט הגדול מכולם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי