בית הדין העליון: דלילה חטואל לא תשתתף בריו

חטואל. תמשיך להיאבק
חטואל. תמשיך להיאבק | צילום: הוועד האולימפי בישראל

נדחה עוד ערעור של הסייפת שעמדה בקריטריון הבינלאומי אך לא השיגה את הישראלי

(גודל טקסט)

בית הדין העליון של הוועד האולימפי בישראל בהרכב נשיא בית הדין השופט (בדימוס) עו"ד דניאל ארנסט, ועורכי הדין אליהו לוין ואהוד ארצי, פרסם את פסק הדין בערעורה של הסייפת דלילה חטואל, וקבע כי היא לא תיכלל במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בריו.

 

הסייפת שקבעה את הקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים בריו אך לא עמדה בקריטריון הישראלי, ערערה על החלטת הנהלת הוועד האולימפי שלא לשלוח אותה למשחקי ריו לבית המשפט המחוזי בתל אביב וזה העביר את ההחלטה לבית הדין העליון של הוועד האולימפי. בית הדין דחה כאמור את בקשתה של חתואל, שצפויה לערער לבית הדין הגבוה לספורט.

 

 

כזכור, דלילה חתואל ניהלה בשבועות האחרונים מסע ציבורי רחב היקף להכללתה במשלחת הישראלית לריו, זאת למרות שלא הצליחה לקבוע את הקריטריון הישראלי המחמיר יותר מהקריטריון האולימפי.

 

הסייפת, שהשתתפה במשחקי לונדון, שסיימה במקום ה-89 בתחרות גביע העולם האחרונה הייתה צריכה לסיים במקום ה-8 לפחות, ובמקום ה-31 באליפות אירופה שם הייתה לסיים בין 16 הראשונות. בוועד האולימפי החליטו בשל כך לדחות את בקשתה של חתואל.

 

בית הדין כתב בין השאר בהחלטתו: "המערערת טענה כי הישגיה יוצאי דופן ועל כן ועל אף שהיא לא עמדה בקריטריון הישראלי יש לאפשר לה להשתתף בסגל האולימפי לריו. טענתה הינה כי העובדה שהיא עמדה בקריטריון הבינלאומי מהווה הישג יוצא דופן. אין בידנו לקבל טענה זו המעקרת למעשה מכל תוכן את הקריטריון הישראלי".

 

את הוועד האולימפי בישראל ייצג בערעור עו"ד גיל עטר, את דלילה חטואל ייצג עו"ד יואל גולדברג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי