גלעדי: הדוח נגד רוסיה לא מחייב את הוועד האולימפי

גלעדי. הדבר הנכון לעשות הוא להגן על הספורטאים הנקיים
גלעדי. הדבר הנכון לעשות הוא להגן על הספורטאים הנקיים | צילום: Gettyimages

חבר הוועד הבין לאומי בראיון לגל"צ: "WADA צריכה קודם לבדוק את עצמה"

(גודל טקסט)

האם רוסיה תושעה מאולימפיאדת ריו? עד כמה שהאפשרות הזו נשמעת מופרכת, היא תעמוד היום (שלישי) על הפרק כאשר הוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי יקיים שיחת ועידה דחופה על מנת לדון בעונש שיוטל על המדינה בעקבות הדוח של ועדה עצמאית של הוועד למניעת שימוש בחומרים אסורים (WADA) שפורסם אתמול.

 

עם זאת, הנציג הישראלי בוועד האולימפי הבין לאומי, אלכס גלעדי, נשמע פחות נחרץ: "ההודעה של WADA לא מחייבת את הוועד האולימפי", אמר בראיון שנתן לתוכנית הבוקר של ניב רסקין בגל"צ. "תתקיים ישיבה טלפונית של כל חברי הוועד האולימפי בה יבדקו ההשלכות לקראת המשחקים האולימפיים. אני לא יודע אם זה יעלה להצבעה בכלל, אבל אני לא רואה את עצמי מצביע נגד השתתפותם של ספורטאים רוסים שהוכיחו את ניקיונם".

 

 

כזכור, על פי הדוח שפרסמה WADA התוכנית הרוסית פעלה מ-2011 ולפחות עד אליפות העולם בשחייה בשנה שעברה. לפחות 312 בדיקות חיוביות הוחלפו במבחנות נקיות על פי הנחייתו של סגן שר הספורט הרוסי, יורי נגורניך. נמצא גם ששר הספורט עצמו, ולרי מוטקו, היה מעורב באופן ישיר, כשבין השאר הוא הורה להעלים בדיקה חיובית של כדורגלן זר שמשחק בליגה הרוסית. שירות הבטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), השב"כ הרוסי, היה שותף פעיל ופיתח שיטה שתאפשר החלפת דגימות ללא גילוי.

 

פוטין. "הספורטאים לא צריכים להיענש בגלל הממשלה" (gettyimages)

 

"אני אישית לא חושב שצריך להשעות את המשלחת הרוסית" המשיך גלעדי, "כי מי שזומן למשחקים זה הוועד האולימפי של רוסיה ולא הממשלה. אני עדיין לא ראיתי בשום דוח מעורבות של הוועד האולימפי הרוסי בסימום השיטתי, המעורבות של הממשל זה עניין אחר. הסיבה השניה היא כי יש לשמור מכל משמר על הספורטאים הנקיים. אם אכן יש כאלה אני לא רואה סיבה שלא ישתתפו בריו כי ספורטאי אחר פשע וחטא".

 

על האיום של ולדימיר פוטין שהשעיית רוסיה עלולה להוביל לפיצולה של התנועה האולימפית: "מ-1976 עד 1984 הוועד האולימפי חווה החרמות, עימותים פוליטיים ומשחקים מפוצלים ואף אחד לא ממהר לחזור למצב הזה. אני מניח שהוועד המנהל שלנו יעשה את ההערכות שלו וינחה אותנו איך לפעול. בעני הדבר הנכון לעשות הוא להגן על הספורטאים הנקיים".

 

יוליה סטפנובה. "מי שנקי צריך להתחרות" (gettyimages)

 

"אין קשר בין הבעיות הפוליטיות שיש לרוסיה עם ארה"ב וחייבים לנתק בין הדברים. מדובר בהנחיה של הוועדה הבין לאומית למניעת סימום בספורט. במקביל, גם WADA צריכה לבדוק את עצמה ולשאול מדוע היא שלחה את המודיעה לפנות לטלוויזיה הגרמנית במקום לטפל בפרשה בעצמה. לאור האמור, אני לא רואה איך הם יכולים לצאת בהכרזה כזאת, כשהם יודעים בוודאות שיש גם ספורטאים נקיים שזכאים להשתתף".

 

על המוכנות של ריו למשחקים האולימפיים: "אולי זה יפתיע חלק מהאנשים, אבל ההכנות מתקדמות בקצב רצוי ומצוין. הכבישים נפתחו, החיילים פרושים ברחובות ומרגישים פה יותר מוגנים. גם האצטדיונים, שלא כולם מוגנים, נמצאים בשלבי סיום. יש שביעות רצון גדולה מאוד בקרב כל מי שאני פוגש. נגיף הזיקה? יש סיכוי יותר גדול להינשך על ידי יגואר מאשר להיעקץ על ידי יתוש נגוע בנגיף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי