ג'רבי: "חסרה לי מדליית זהב, אני לא בכושר שיא"

רוצה להיות רעבה למדליה. ג'רבי
רוצה להיות רעבה למדליה. ג'רבי |

איגוד הג'ודו מתכונן לאליפות אירופה. מוקי: "המטרה בסוף - לזכות במדלייה אולימפית"

(גודל טקסט)

איגוד הג'ודו ערך מסיבת עיתונאים חגיגית לפני היציאה לאליפות אירופה בקאזאן שתתקיים בסוף השבוע הבא. לכל הנוכחים ברור שהאליפות מהווה הכנה מעולה נוספת למשחקים האולימפיים בריו, ושזה הזמן בו הג'ודאים צריכים להעלות את הרמה. באליפות אירופה בשנה שעברה המשלחת חזרה עם שלוש מדליות (זהב לשגיא מוקי, כסף לאורי ששון וארד לירדן ג'רבי), וגם הפעם לא יתנגדו לראות כמו כזו של מדליות.

 

"עברתי פציעה ובזכות הצוות הרפואי אני כשירה", אמרה ירדן ג'רבי, שזכתה בארד בשנה שעברה ושנחשבת לאחד המועמדות הבולטות לזכות במדליה בריו. "אני מרגישה מצוין ובלי כאבים ומקווה שאגיע לידי ביטוי באליפות אירופה. אני רוצה למצות את עצמי, עדיין חסרה לי מדליית זהב. זה סוג של מבחן לאולימפיאדה. אני לא מרגישה עכשיו ביכולת שיא, הצפייה הכי גדולה היא מעצמי, אני רוצה להגיע לאולימפיאדה בידיעה שעשיתי הכל, במצב הכי טוב ורצון ורעב להשיג את המדליה".

 

 

המטרה בסוף היא לזכות במדליה אולימפית. מוקי (סתיו איפרגן)

 

"להישאר יציב בכל תחרות זה משהו חשוב בג'ודו", הבהיר שגיא מוקי, שזכה במקום הראשון בשנה שעברה. "אני בא במטרה להביא את עצמי בצורה הכי טובה ועד השנייה האחרונה. אליפות אירופה היא תחרות על הדרך, שלא באים אליה בשיא הכושר והחדות, כי המטרה היא לזכות בסופו של דבר במדליה אולימפית". מדליסט הארד משנה שעברה, אורי ששון: "כל תחרות אני בא לתת את כולי. כרגע התוצאה לא מעניינת אותי, אני מגיע להילחם ויכול לעשות את זה. כל תוצאה באליפות אירופה תקדם אותי בדירוג וזו אחת המטרות שלי".

 

ארטיום ארשנסקי: "היתה לי שנה לא מוצלחת, עברתי תקופה קשה. אני מתאמן חזק ומקווה שבאליפות אירופה זה יתפרץ. יש הרבה קרבות שמסתיימים בעונש קטן, אולי צריך להתעלות ושאני מפסיד אני נופל פסיכולוגית". גולן פולק, שזכה במדליית ארד באליפות העולם בקזאחסטן: "הדבר העיקרי שהמדליה באליפות העולם נתנה לי זה ביטחון עצמי. אני מגיע ביכולת טובה ומקווה שהכל יהיה כמו באליפות העולם".

 

"עדיין לא הבטחתי את הקריטריון לריו, הכל יכול להיות", הדגישה גילי כהן: "היו לי כמה הפסדים שרק למדתי מהם, אני שמחה שהשגעתי מדליות בתחרויות האחרונות וזה העלה לי את הביטחון לקראת אליפות אירופה". שירה ראשוני: "אם לא הייתי מאמינה לא הייתי מגיעה למעמד הזה ותמיד המטרה הייתה להגיע לריו". קמילה מינקאווה: "אני רואה את הבנות ורוצה להגיע לריו, אני מאמינה בעבודה שלי ומקווה שיהיה טוב. כל תחרות בשבילי מעכשיו חשובה".

 

התוצאה פחות מעניינת. ששון (סתיו איפרגן)

 

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "מבחינתי עד שלא נגמר הקריטריון אני לא סופר כמה יהיו באולימפיאדה. אני מאמין שיהיו ספורטאיות שיאבקו על מדליה אולימפית. אפשר להגיע לכל דבר עם עבודה קשה ונכונה, כשאני קובע יעדים אני יודע שאפשר לעשות את זה".

 

אורן סמדג'ה: "כל מי שנמצא פה יודע שאפשר להישג מדליה ועשינו את זה בכל תחרות גדולה. הכל מתגמד לעומת האולימפיאדה ואני מקווה שהדברים יזרמו כמו מה שקורה עד עכשיו. לא אזיל דמעה אם מישהו לא יזכה עכשיו במדליה. מ-1992 נפרץ המחסום הפסיכולוגי, הג'ודו נמצא בכותרות ונותן את ההתעניינות הכי גדולה באולימפיאדה וגם הפעם הרבה רואים את המשלחת הגדולה".

 

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "הצבתי לי מטרה, שיהיו כמה שיותר ספורטאים באולימפיאדה, ובתוך זה ספורטאים שיוכלו להתמודד על מדליה. יש לנו 4-5 שבטוח מסוגלים לעשות זאת כי הם עשו זאת בעבר כמו ירדן, פולק, שלישי, שגיא מוקי ואורי ששון סגן אלוף אירופה. מוקי מועמד להביא מדליה, לפחות קרבות על מדליה. אם נצליח תהיה מדליה אחת, ואני מקווה להתמודד על כמה שיותר מדליות".

 

רוצה שכמה שיותר יתמודדו על מדליות בריו. פונטי (סתיו איפרגן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי