דלילה חטואל השיגה את הקריטריון האולימפי לריו

חטואל. תייצג את ישראל בפעם השניה?
חטואל. תייצג את ישראל בפעם השניה? | צילום: הוועד האולימפי בישראל

סייפת הרומח השיגה קווטה בינ"ל, אך טרם הבטיחה את הקריטריון הישראלי

(גודל טקסט)

דלילה חטואל עשתה הערב (שבת) צעד משמעותי לעבר הבטחת המקום במשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בריו. סייפת הרומח סיימה בין ארבע הראשונות בתחרות ההזדמנות האחרונה והשיגה את הקווטה האולימפית. עם זאת, היא טרם עשתה את הקריטריון הישראלי, כאשר היא תצטרך לסיים בין שמונה הראשונות של תחרות אחת מסבב הגביע העולמי עד ה-10 ביוני.

 

חטואל, שכבר יצגה את ישראל בבייג'ינג 2008, סיימה את שלב הבתים עם ארבע ניצחונות ושני הפסדים ועלתה למפגש שמינית הגמר. שם היא פגשה את הדנית מרטין ספנגר רייס, ניצחה 4:15 ועלתה לקרב המכריע מול אולגה ללייקו. האוקראינית הובילה ברוב שלבי הקרב, עד השליש האחרון אז לקחה הישראלית את ההובלה, לא שמטה אותה עד הסיום וסיימה עם ניצחון 11:15.

 

 

לעומתה סייף החרב קונטסטין וורונוב, סגן אלוף אירופה לנוער, פספס הזדמנות להשיג את הכרטיס לריו לאחר שהפסיד ברבע הגמר לסנדרו בזאדזה מגאורגיה 15:12 ואיבד את הסיכוי להעפיל למשחקים האולימפיים. את השלב המוקדם הוא סיים עם שלוש ניצחונות ושני הפסדים, כאשר בשמינית הגמר הוא ניצח 10:15 את מרצ'ין קוניוש הפולני.

 

סייף הדקר יובל פרייליך, שהיה חייב לסיים ראשון כדי להשיג את הקווטה, הודח כבר בשמינית הגמר ויאלץ לראות את התחרויות בריו על המסך בבית. הוא העפיל אוטומטית לשלב הנוקאאוט בשל דירוגו העולמי, אך כבר בקרב הראשון שלו מול ברטוש פיאסקי הנורבגי הוא הפסיד 11:10 וסיים את דרכו בתחרות.

 

מחר, יתחרה אחיה של דלילה, מאור חטואל מהפועל עכו, שחייב לסיים ראשון בתחרות הרומח, כמו גם ורה קנייבסקי ממכבי מעלות בדקר נשים, לאחר שסיימה חמישית באליפות העולם לנוער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי