הלבנונים הוצגו כגיבורים: "חסמנו להם את הדלת"

חברי המשלחת הלבנונית
חברי המשלחת הלבנונית | צילום: א-נהאר

פרשת ההסעות לטקס עדיין סוערת: "חלק מהישראלים ניסה להיכנס בכוח"

(גודל טקסט)

אירוע חריג ומביש התרחש בלילה שבין שישי לשבת בריו עוד לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. משלחות ישראל ולבנון היו אמורות לנסוע יחדיו באוטובוס לאצטדיון המרקאנה, שם נערך הטקס, אבל הלבנונים לא איפשרו לנציגינו לעלות וישראל נאלצה לחכות להסעה חלופית.

 

"התנהגותו של ראש המשלחת הלבנונית נוגדת את האמנה האולימפית", אמר מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי גילי לוסטיג. "הוועדה המארגנת היא זו שקבעה את סידורי ההסעה ובאיזה אוטובוס ניסע לטקס. ההם ראו את התנהגותו הבוטה של ראש משלחת לבנון ומיד דאגו לאוטובוס חלופי. מבחינתנו העניין הזה כבר מאחורינו ואנחנו מתכוננים לתחרויות".

 

 

ראש המשלחת הלבנונית, סלים אל-חאג' ניקולא, הוכתר לגיבור בארצו. "ישנם יותר מ-250 אוטובוסים האחראיים להעברת המשלחות מהכפר האולימפי לטקס הפתיחה. אחרי שעלינו לאוטובוס מספר 22 השייך למשלחת הלבנונית, הופתענו שהמשלחת הישראלית התקרבה והתכוונה לעלות לאותו האוטובוס", אמר לעיתון א-נהאר. 

"באותו הרגע ביקשתי מהנהג לנעול את הדלת, אבל המדריך שהתלווה למשלחת הישראלית אסר עליו לעשות כך", המשיך הלבנוני. "בשלב זה נאלצתי לעמוד בפתח הדלת כדי לחסום אותה ולמנוע מחברי המשלחת הישראלית להיכנס. חלק מהם ניסה להיכנס בכוח וליצור בעיות".

 


גילי לוסטיג, לא עבר על זה בשקט (הוועד האולימפי בישראל)

 

אודי גל, ספורטאי אולימפי בעברו וכיום מאמן שייטי ה-470 דן פרויליך ואייל לוין, תיאר בעמוד הפייסבוק שלו את הרגעים הלא נעימים: "המארגנים ניסו לפזר אותנו באוטובוסים אחרים", המשיך שייט העבר, "מה שלא ייתכן ביטחונית וייצוגית. התעקשתי והתעקשנו שנעלה לאוטובוס המיועד, ובמידה שהלבנונים לא רוצים, הם מוזמנים לרדת. נהג האוטובוס פתח את הדלת, אך הפעם ראש המשלחת הלבנונית חסם בגופו את המעבר והכניסה".

 

"המארגנים ניסו למנוע תקרית בינלאומית ופיזית ושלחו אותנו הצידה להסעה מיוחדת. התקרית כבר קרתה… בושה. איך ייתכן שנותנים לדבר כזה לקרות ועוד בערב פתיחת המשחקים האולימפיים? האם זה לא הפוך ממה שהאולימפיאדה מייצגת ופועלת כנגד, תופעות ואפליות כאלה? איני יכול לתאר את ההרגשה שלי… אני נסער ובשוק מהאירוע", סיכם אודי גל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי