המדליסטית ה-7: ג'רבי הצטרפה למועדון מיוחד

ג'רבי. הצטרפה למועדון מצומצם
ג'רבי. הצטרפה למועדון מצומצם | צילום: אסף קליגר

ארד פתחה את השער, גל פרידמן השיג זהב ועכשיו גם ירדן כאן. איתם כולנו חגגנו

(גודל טקסט)

ירדן ג'רבי הצטרפה לרשימה המצומצמת של הישראלים המחזיקים במדליה אולימפית. הג'ודאית הפכה לספורטאית השביעית בתולדות המדינה שעלתה על הפודיום במשחקים האולימפיים, כשהשיגה את המדליה השמינית אי פעם. אגב, היא הפכה לאישה השניה אי פעם שחוזרת על ההישג. מי הקדים אותה? הנה הרשימה המלאה:

 

 

יעל ארד
משחקים אולימפיים: ברצלונה 1992
ענף: ג'ודו (עד 61 ק"ג)
מדליה: כסף
המדליסטית הראשונה של ישראל, ריתקה מדינה שלמה למסכים, כאשר ההפסד שלה לקתרין פלורי הצרפתית עדיין חקוק בזיכרון הקולקטיבי של כולנו. כמעט והשיגה מדליה נוספת באטלנטה 1996, אך הפסידה בקרב על הארד.

 

ארד. התחילה את הכל (gettyimages)

 

אורן סמדג'ה
משחקים אולימפיים: ברצלונה 1992
ענף: ג'ודו (עד 61 ק"ג)
מדליה: ארד
מאמן נבחרת הגברים של ישראל, שהיה קרוב לחגוג עם חניכו רק יממה קודם לכן, זכה במדליה השניה של ישראל רק יממה אחרי החגיגה של יעל ארד.

 

סמדג'ה. פספס את ההסטוריה ביממה (אסף קליגר)

 

גל פרידמן
משחקים אולימפיים: אטלנטה 1996, אתונה 2004
ענף: שייט (גלשני מיסטרל)
מדליה: ארד (1996), זהב (2004)
הספורטאי היחיד של ישראל שזכה בשתי מדליות אולימפיות, עשה את הסיפתח בארה"ב כשזכה במדלית הארד. לאחר שפספס את משחקי סידני 2000 (הפסיד במאבק לעמית ענבר) וכבר הירהר על פרישה, אך חזר וזכה במדלית הזהב המשחקי אתונה. אגב, שתי המדליות נגנבו מבית הוריו ומעולם לא נמצאו.

 

פרידמן. היחיד שהשיג שתי מדליות אולימפיות (gettyimages)

 

מיכאל קלגנוב
משחקים אולימפיים: סידני 2000
ענף: חתירה בקיאק (500 מטר)
מדליה: ארד
לאחר שפספס מדליה במרחק ל-1000 מטר (סיים רביעי), התייצב קלגנוב לשיוט הגמר ביום האחרון של המשחקים. לאחר עיכובים רבים בשל תנאי רוח קשים, הצליח הישראלי לסיים במקום השלישי ולהבטיח מדליה כחול לבן ממש לפני טקס הסיום.

 

קלגנוב. הציל את הכבוד (gettyimages)

 

אריק זאבי
משחקים אולימפיים: אתונה 2004
ענף: ג'ודו (עד 100 ק"ג)
מדליה: ארד
אחד הג'ודאים הגדולים בהיסטוריה של אירופה תמיד התקשה בזירה העולמית. לאחר שהפסיד בקרב על הארד במשחקי סידני 2000 וסיים במקום החמישי, הוא הצליח להגיע למעמד זהה ארבע שנים מאוחר יותר. לאחר שניצח את בית הניחומים הוא הגיע לקרב מול ההולנדי אלקו ואן-דר גיסט והצליח להשיג איפון שהעלה אותו על הפודיום בפעם היחידה בקריירה הענפה שלו.

 

זאבי. אחד הגדולים בהיסטוריה של אירופה (gettyimages)

 

שחר צוברי
משחקים אולימפיים: בייג'ינג 2008
ענף: שייט (גלשני ניל פרייד)
מדליה: ארד
השייט הצעיר שדורג רק במקום ה-11 לפני התחרות הפתיע את כולם והוביל במרבית שלבי התחרות. שני שיוטים רעים הוציאו אותו מהפודיום, אך סיום חזק בשיוט המדליות – שם סיים במקום השני – הבטיח את המקום השלישי הנכסף. יצליח לשחזר את ההישג גם בריו?

 

צוברי. יצליח לשחזר את ההישג? (עמית שיסל, איגוד השייט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי