המשלחת תודרכה כיצד להתמודד עם נגיף הזיקה

צוברי מאזין להוראות ביום הגיבוש הראשון
צוברי מאזין להוראות ביום הגיבוש הראשון |

הספורטאים הישראלים לריו 2016 התייצבו ליום גיבוש. צוברי: "מתח זה דבר חיובי"

(גודל טקסט)

115 יום למשחקים האולימפיים בברזיל, התכנסו הספורטאים שנמצאים בישראל לרגל גיבושון ראשון של המשלחת. האירוע נערך בבית חיל האוויר בהרצליה ובסיומו התקיימה הרמת כוסית לקראת חג הפסח.

 

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הציג בין היתר את הענפים החדשים שייכנסו לתוקף מהאולימפיאדה הקרובה (ביניהם גולף, ענף בו תייצג את ישראל לטיסיה בק) וסיפר על הכפר האולימפי, שעות התחרויות הצפויות ואפילו היערכות למזג האוויר. המגורים של כלל הספורטאים, בשונה משנים קודמות, יהיו ביחד תחת קורת גג אחת, חוץ מהשייט. המבנים בכפר האולימפי בריו יהיו בניינים רבי קומות.

 

 

ד"ר לובה גליצקיה הרחיבה על נגיף הזיקה וכיצד להתגונן מפניו בימים שלפני ואחרי המשחקים וכמובן תוך כדי המשחקים. נושא הסימום בספורט עלה אף הוא ונאסר על הספורטאים לקחת כל כדור, חומר מרזה או משלשל וכן הרחיבו על הבדיקות שעושים Wada בזמן התחרויות.

 

ההכנות לאולימפיאדה בברזיל בעיצומן (סתיו איפרגן)

 

בנוסף הועברו לספורטאים הנחיות כיצד להשתמש ברשתות החברתיות בעודם משחקים בתחרות. מי שהבטיחה את מקומה כבר לפני מעל שנה, השחיינית אנדי מורז אמרה: "אני לא יודעת אם אני מתרגשת עדיין. יש קודם כל את אליפות אירופה ושם יהיו 25 שחיינים ישראלים בינתיים, שזה הרבה. באליפות אירופה שהייתה בישראל בבריכות קצרות הגעתי לגמרים, אז נראה לגבי מדליה".

 

לעומתה, חברתה לנבחרת זוהר שיקלר שהבטיחה את הכרטיס לריו 2016 השבוע אמרה על האירוע הראשון בו השתתפה כחלק מהמשלחת שתייצג את ישראל: "התרגשתי מאוד. שמונה חודשים רדפתי אחרי הקריטריון וסוף סוף אני מתחילה להגשים את החלום".

 

שיקלר הוסיפה לקראת אליפות אירופה: "היא לא תהווה מבחן בשבילי. אני לוקחת אותה שונה מריו. המטרה שלי היא ריו ואני אתאמן חזק עד ריו. ההכנה המלאה שלי היא לריו ולא לאליפות הזו".

 

הגולש שחר צוברי, שבשבוע שעבר זכה באופן סופי בכרטיס לאולימפיאדה בשייט, אמר: "זה האירוע הראשון שלי מאז הבטחת הכרטיס. אני חושב שכל אי הוודאות הזו הופכת למתח. אני אוהב את זה, זה דבר חיובי וטוב. מסתכלים קדימה. אין משהו מיוחד שהתכוננתי אליו שונה מהמשחקים הקודמים, רק לשפר את התוצאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי