הסייפים יוצאים לפראג. המטרה, מקום בריו 2016

האחים חטואל בדרך לפראג
האחים חטואל בדרך לפראג | צילום: ליאור לייבוביץ'

שני חטואלים מנוסים ועוד שלושה צעירים, ייאבקו על כרטיס לאולימפיאדה

(גודל טקסט)

שתי סייפות ושלושה סייפים יתחרו בסוף השבוע על כרטיס לריו 2016 בתחרות האירופית של ההזדמנות האחרונה לקביעת קריטריון בינלאומי לאולימפיאדה. 

 

תחילה בשבת, יובל פרייליך מהפועל כפר סבא, אלוף אירופה לנוער, יתמודד על הכרטיס היחיד המובטח למנצח תחרות הדקר, וקונסטנטין וורונוב ממכבי ירושלים, סגן אלוף אירופה, ינסה להתברג בין ארבעת הראשונים בתחרות החרב על מנת להעפיל לריו. גם דלילה חטואל מהפועל עכו, שסייפה באולימפיאדת בייג'ין 2008, תנסה להיות בטופ 4 של הרומח כדי לעמוד בסטנדרט האולימפי.

 

 

ביום ראשון יתחרה אחיה, מאור חטואל מהפועל עכו, שחייב לסיים ראשון בתחרות הרומח, כמו גם ורה קנייבסקי ממכבי מעלות בדקר נשים, לאחר שסיימה חמישית באליפות העולם לנוער. ברומח נשים ובחרב גברים מספיק להיכלל בטופ 4 מכיוון שבריו לא תתקיים תחרות קבוצתית בקטגוריות אלה.

 

אם תצליח דלילה חטואל לסיים ברביעייה הראשונה, היא תצטרך לאחר מכן להוכיח יכולת בתחרות בינלאומית נוספת על מנת לעמוד בקריטריון הישראלי. מאור חטואל כבר עבר את הקריטריון הישראלי מכיוון שסיים בגמר של תחרות מסבב הגביע העולמי.

 

וורונוב, פרייליך וקנייבסקי עומדים בקריטריון "ספורטאי צעיר" של היחידה לספורט הישגי, ואם יעמדו בקריטריון הבינלאומי בפראג, הם עשויים להישלח לריו על תקן הסטנדרט הנ"ל בכפוף לאישור הנהלת הועד האולימפי בישראל. בכל מקרה, מדובר בכשרונות המסומנים לטוקיו 2020.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי