הקללה הוסרה: ברזיל זכתה בזהב האולימפי

ניימאר
ניימאר | צילום: gettyimages

ניימאר כבש בכדור חופשי, הכניע את גרמניה בפנדלים ופרץ בבכי של אושר

(גודל טקסט)

זו הייתה אובססיה אמיתית, עכשיו המשימה הושלמה. ניימאר סחף את ברזיל לזכיה הראשונה שלה אי פעם במדליית הזהב האולימפית בכדורגל. זה היה התואר היחיד שעוד חסר לה, עכשיו צעירי הסלסאו השיגו אותם ועוד עם ניצחון בדו-קרב פנדלים על גרמניה. העולם התהפך. 

200 מיליון ברזילאים התעניינו בעיקר בדבר אחד במשחקים האולימפיים הנוכחיים: זהב אולימפי בכדורגל. בעוד איצטדיון האתלטיקה המתין חצי ריק וגם ביתר הענפים חיפשו צופים עם כלבי גישוש, משחקיה של נבחרת הכדורגל היו מלאים פעם אחר פעם. בארץ הסמבה ידעו ששזה עכשיו או לעולם לא. 

ברזיל הפסידה שלוש פעמים בעבר בגמר אולימפי, הפעם ניימאר וחבריו פשוט לא איפשרו לתואר לברוח. הכוכב הצעיר של ברצלונה לא לקח חלק בקופה אמריקה כדי להיות חלק מהנבחרת האולימפית מול הקהל הביתי סיפק את הסחורה. 


התחיל עם כדור חופשי נפלא (gettyimages)

אחרי ארבעה שערים בשלבים הקודמים, ניימאר סובב כדור חופשי נהדר והציב את ברזיל ביתרון 0:1 בדקה ה-27 של הגמר. מקס מאייר השווה (59) ושלח את המשחק להארכה. בחצי השעה של תוספת הזמן היה נראה רק שהסלסאו מנסה להימנע מדו-קרב מול הגרמנים, בעוד שהאחרונים נראו מתגעגעים לנקודה הלבנה. בסוף זה עבד נגדם. 

שחקני שני הצדדים בעטו מצוין מול הקהל השואג ביציע איצטדיון מרקאנה, אבל במצב של 4:4 הכדור של נילס פטרסן נעצר אצל ווברטון. ניימאר ניגש כבועט החמישי והאחרון, דילג בסדרת הצעדים המוכרת שלו וירה פנימה את הכדור שהביא זהב. 


המשיך עם חגיגה בהשראת בולט (gettyimages)

עשרות אלפי הצופים באיצטדיון ומיליונים בבית זינקו על רגליהם, ניימאר הרים זרועות ופרץ בבכי. דמעות של אושר, דמעות של הקלה. אחרי למעלה מעשור בלי תארים, אחרי ה-7:1 ההוא לגרמניה במונדיאל הביתי, אחרי עוד הדחה מהקופה אמריקה – ברזיל שוב אלופה. וכאן זו פעם ראשונה עבורה.


והסתיים בטירוף (gettyimages)


ברזיל אלופה אולימפית (gettyimages)


ובפעם הראשונה, במה שבאמת חשוב לה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי