הרשקו: הגענו כדי לזכות במדליה, אנחנו באופוריה

הרשקו וג'רבי ברגעים ההיסטוריים
הרשקו וג'רבי ברגעים ההיסטוריים | צילום: אסף קליגר

האיש שמאחורי ההצלחה של ג'רבי: "מצליח להבין את מה שעשינו"

(גודל טקסט)

ישראל כולה חגגה עם ירדן ג'רבי את מדלית הארד שלה במשחקים האולימפיים בריו ונדמה כי החגיגות לא נרגעו גם כשעברו יומיים ואולי אף התעצמו נוכח העניין שעוררה אמש (רביעי) לינדה בולדר.

 

אחד הגיבורים של המשלחת הוא האיש מאחורי הקלעים, שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים שהוליך את ג'רבי לרגע הגדול וגם את בולדר לבית התנחומים בו נוצחה.

 

 

"זו הגשמת חלום שנראה בלתי אפשרי. עבודה של מפעל חיים", הבהיר הרשקו לגל"צ. "ברגע שראיתי את השעון על אפס, זה הרגע שאקח עם עצמי. הרגע שהבנתי שירדן זוכה".

 

"בספורט מקצועני אין עבר. יש הווה, אין תסכול. מנצחים. ירדן התכוננה כל החיים לקרב הזה. אמרתי לה: 'את הולכת לזרוק אותה באיפון'. שניה עברה כמו נצח. רציתי שתידבוק בטקטיקה ותעביר זמן. היא כבר זרקה את היפניתפעמיים והפחד היה שזה ילך לאיבוד", תאר המאמן את ההנחיות שלו לג'ודאית בגמר ואת התחושות שחש תוך כדי.

 


גיבורים לאומיים (אסף קליגר)

 

על החגיגות סיפר: "היתה אופוריה מטורפת, לא עזבו אותנו. אתה רוצה ליהנות מזה ולתת לאנשים לחוות את זה".

 

גם הרשקו לא יכול היה להישאר אדיש להישג: "באנו כדי לחזור עם מדליה. כל מה שקרה בדרך לא מעניין. המדליה הזו גרמה לי להוציא מעצמי רגשות שלא הוצאתי עד עכשיו ואני לא בן אדם כזה. מצליח להבין מה עשינו בקנה מידה אישי, וגם בקנה מידה לאומי".

 


"ההגדרה של ישראלית במילון" (אסף קליגר)

 

על לינדה בולדר הוסיף: "משחקים אולימפיים זה סוג של טופ. היא בת 28 ועברה פציעות קשות. נצטרך לשבת עם כל הספורטאיות ונראה מה התכניות של כל אחד. נחשוב על הדור הבא, גם אני וגם פונטי. ניקח את הג'ודו כמה צעדים קדימה".

 

מאמן הנבחרת סיכם עם מחמאות לג'רבי: "יש לספורטאים כאלו יתרונות רבים. אבל יש לה אישיות מדהימה. היא כובשת, אינטיליגנטית, מפרגנת, ווינרית והגדרה של ישראלית".

 


הצליח לפרוק רגשות (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי