השליחות מארה"ב בגמר, זהב לאשטון איטון בקרב 10

תיקנו בניסיון החוזר
תיקנו בניסיון החוזר |

הערעור התקבל, הרביעיה רצה לבד וסיימה 1. מוחמד זכתה ב-400 משוכות

(גודל טקסט)

ויכוח על נושא ההפלות הוא חלק מהתרבות האמריקנית, אולי כי גם על המסלול יש להם מסורת ארוכת שנים שכזו. נבחרת השליחות של ארצות הברית ב-4X100 פישלה כבר בשלב המוקדם אחרי שאליסון פליקס הפילה את המקל, אבל ערעורן התקבל ונקבע כי ירוצו שוב נגד השעון במטרה לקבוע זמן. וזה עבד. עוד קודם לכן דפני סחיפרס סיימה את דרכה במשחקי ריו 2016. 

ריצת 4X100 נשים 

הרביעיה האמריקנית, שיאניות ואלופות העולם, כמעט סיימו כבר בשלב המוקדם את דרכן. אליסון פליקס רדפה אחרי אינגליש גרדנר בניסיון להעביר לה את השרביט, אבל התנגשה בזרועה של יריבה ברזילאית מהמסלול הסמוך, איבדה שליטה והפילה את המקל. 

בכך הצטרפו נציגות ארה"ב לשורה ארוכה של כשלונות במירוצי שליחים, אבל הגישו ערעור בטענה למגע אסור. לאחר דיון קצר נקבע כי יש צדק בטענות והוחלט שהאמריקניות ירוצו לבדן נגד השעון בניסיון לקבוע זמן שיעניק להן מקום בסיבוב הבא.

שעות לאחר מכן התייצבו על המסלול טיאנה ברטולטה, אליסון פליקס, אינגליש גרדנר ומורולייק אקינוסון. בלי יריבות מסביב, כל אחת מהן לחצה על הדוושה בדרך לחציית קו הסיום בתוך 41.77 שניות – הזמן הטוב ביותר בדרך לגמר, מה שדחק את סין החוצה מהשמינית הפותחת.


על מסלול משלהן יצליחו לסיים? (Gettyimages)

מוקדם יותר, הרביעיה של ג'מייקה קבעה את הזמן הטוב ביותר במוקדמות (זמנית, כמובן) עם 41.79 שניות. דפני סחיפרס, שלא הצליחה להשיג את הזהב ב-100 ו-200, פישלה בחילוף בעצמה והרביעיה ההולנדית סיימה במקום השישי במקצה ובלי כרטיס לשלב הבא.

קרב 10, גברים
אשטון איטון האמריקני הנפלא שוב קטף זהב. איטון צלח הטלת כידון בינונית (59.77 מטרים) ועקף על קו הסיום במקצה האחרון, ריצת ה-1,500 מטרים את הצרפתי קווין מאייר שאיים על המדליה שלו וסיים רביעי כדי להבטיח זהב. האמריקני אסף 8,893 נקודות במקצוע הקשה והשווה שיא אולימפי. מאייר זכה בכסף עם 8,834 נקודות ודמיאן וורנר הקנדי לקח את הארד עם 8,666 נקודות.

 


איטון, אתלט על (Gettyiamges)

 

גמר 400 משוכות, נשים
דלילה מוחמד האמריקנית קטפה את הזהב עם 53.13 שניות, את הכסף לקחה שרה סלוט פטרסן הדנית שקבעה 53.55 שניות ואילו בארד זכתה אשלי ספנסר גם היא מארצות הברית עם שיא אישי של 53.72 שניות. תוצאות שקבעו כמובן פודיום נטול ג'מייקניות למרות ששלושה אצניות השתתפו בריצת הגמר.

 


דלילה מוחמד בדרך לזהב (Gettyimages)

 

גמר הדיפת כדור ברזל, גברים
עוד פודיום שכמעט כולו אמריקני. ראיין קרוזר לקח זהב עם הדיפה של 22.52 מטרים ששווה זהב ושיא אולימפי. היתה זו ההדיפה החמישית של האתלט מארצות הברית. גם בכסף זכה אמריקני, ג'ו קובאץ' שקבע 21.78 מטרים ואת הארד לקח האוסטרלי, תומאס וולש עם 21.36 מטרים.

 


קרוזר מלא גאווה על הפודיום (gettyimages)

ריצת 400 משוכות, גברים 

קרון קלמנט (ארה"ב) סיפק את הריצה הטובה ביותר שלו השנה ועם 47.73 שניות קטף את מדליית הזהב. בוניפאס טומוטי מקניה היה קרוב מאוד וסיים עם הכסף (47.78) ויסמאני קופלו (טורקיה) השלים את תמונת הפודיום (47.92).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי