זהב וכסף לישראל בהתעמלות אמנותית

נבחרת ישראל. אלופות
נבחרת ישראל. אלופות |

הבנות בכחול-לבן כבשו את הפודיום באליפות אירופה. וגם: משה פרץ ועומר אדם

(גודל טקסט)

כחודש וחצי לפני המשחקים האולימפיים בריו, כישראל מארחת את אליפות אירופה, עשתה נבחרת ההתעמלות האמנותית היסטוריה כשקטפה את מדליית הזהב בתרגיל החישוקים והאלות. מוקדם יותר הן זכו במדליית הכסף בתרגיל הסרטים. 

 

הנבחרת, המורכבת מאלונה קושבצקי, יובל פילו, קרינה ליחבר, קטרינה (קטי) לבינה ואידה מיירין, הלהיבו את הקהל לצלילי "רק רוצה לרקוד" של עומר אדם ומשה פרץ בתרגיל החישוקים והאלות וזכו ב-18.316 נקודות. הן עלו ראשונות לתשואות הקהל הביתי ונשארו במקום הראשון לאורך כל התחרות. גם במכשיר הסרטים זכתה הנבחרת במדליית כסף עם 18.4 נקודות. את המקום הראשון קטפה בלרוס עם 18.516 נקודות.

 

 

יש לציין שמדובר במכשירים בודדים (לא אולימפי), ובריו הבנות ישפטו על פי הקרב-רב בו זכו בארד ביום הפותח של התחרות. למקום השני הגיעו הספרדיות עם 18.233 נקודות ואת הארד קטפה בולגריה עם 18.183 נקודות. לישראליות היה מזל גדול שהנבחרת הרוסית, שזכתה בקרב רב, עשתה לא מעט טעויות במהלך התרגיל.

 

מדליה גם בתרגיל הסרטים (הוועד האולימפי בישראל)

 

מוקדם יותר גם בנות הג'וניור הביאו הישגים מרשימים. ניקול זליקמן בת ה-15 זכתה היום במדליות כסף וארד – סיימה שנייה בתחרות החישוק לנערות, בזכות 16.700 נקודות שצברה, וקטפה מדליית ארד בתרגיל הכדור בתחרות הג'וניור.

אירה ויגדורצ'יק המאמנת: "אין לי תחושה כרגע. לא מרגישה כלום, אמיתי. לא ידעתי שיש לנו מדליית זהב. לא שמעתי ציונים. שמעתי זהב חשבתי זו מתנת אל למדינת ישראל. אני אפילו לא יודעת באיזה ציון סיימנו. אנחנו גם עשינו שגיאות במכשירים, כנראה שפחות מאחרים. המדינה הקדושה שלנו כל כך חיכתה לזה, זו באמת זו היסטוריה. זו הגשמת חלום, משהו נשגב. לא דמיינתי שהאליפות תסתיים בהמנון "התקווה" זה מעבר לדמיון. צריך זמן לעכל את זה, אבל צריך לשמור את זה בארכיון ולהתחיל להתכונן לריו".

 

"אני רוצה להגיד משהו שלא אמרתי אף פעם: כשהבנות יוצאות אני אומרת תפילה והיא ככה: 'ברוך אתה ה' שנתת לי זכות לעבוד עם הבנות האלה ולייצג את מדינת ישראל'. אני מאמינה בהן ואני מאמינה בקדוש ברוך הוא. תודה למשה פרץ ועומר אדם? הם צריכים להגיד תודה לנו! אנחנו השתמשנו במוסיקה שלהם ונשתמש בה גם באולימפיאדה. יש משמעות למוסיקה מזרחית, לא צריך להתבייש בזה."

זליקמן. חברת סגל טוקיו 2020 (הוועד האולימפי בישראל)

אלונה קושבצקי: "אנחנו עדיין לא קולטות את זה עבדנו המון זמן ומאוד קשה בשביל ההישג הזה, אבל יש עוד מטרות. התחרות הזאת נותנת פוש ענק לקראת ריו. זאת המטרה הכי גדולה של הקריירה שלנו כרגע, ואני מקווה שנצליח ושנבוא לשם בשיא. בשיא היכולת, שיא הכושר. שנעשה את הכי טוב שלנו ביחד. לשמוע את ההמנון עם הקהל הביתי? זה מדהים. זאת גאווה ענקית יחד עם כל הקהל. תודה לקהל שהגיע לעודד אותנו".

 

אידה מיירין: "אנחנו מאוד גאות במדינה שלנו וגאות לייצג אותה. עבדנו מאוד קשה וניצחנו. מה חשבנו כשהרוסיות הפילו? אנחנו לא מסתכלות על מה קורה אחרי כי אנחנו סיימנו כבר את התרגיל. ידענו שאנחנו ראשונות בדירוג וגם אז לא האמנו. גם שזכינו לא האמנו. גם עכשיו אנחנו לא מאמינות".

 

נבחרת ישראל. חגיגה על הפודיום (AFP)

 

יו"ר איגוד ההתעמלות בישראל, אופיר פינס פז אמר לאחר מכן: "לאור ההישגים חסרי התקדים, יום אחר יום, נראה כי ישראל הקטנה הפכה בעבודה קשה ועם הרבה כישרון למעצמה בענף זה. המציאות עולה על כל חלום".

 

גם שרת הספורט מירי רגב לא התעלמה מההישג: "אני מצדיעה לבנות המוכשרות של נבחרת ישראל שעשו היום היסטוריה. הן מביאות כבוד לכל הישראלים וממלאות את ליבנו תקווה לקראת ריו".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי