זהב מספר 19 לפלפס. שיאי עולם לפיטי ולדקי

|

הפנומן האמריקני סידר את הניצחון ב-4X100 חופשי. שיא עולם לשויסטרום בפרפר

(גודל טקסט)

וואו, איזה לילה בבריכה האולימפית בריו. מייקל פלפס, השחיין הגדול בהיסטוריה, כתב פרק מדהים נוסף בקריירה הכל כך מפוארת שלו, כאשר זכה במדליית זהב מספר 19 ו-23 בסך הכל. עוד לפני כן, לא פחות משלושה שיאי עולם ראו הצופים בברזיל.

המשחה 4X100 חופשי לגברים היה זה שנעל את יום התחרויות השני, אבל איתו נפתח. הסיבה, כמובן, בפלפס. הפנומן האמריקני, עבורו מדובר באולימפיאדה חמישית, מעולם לא היה ספרינטר יוצא דופן, אבל מתברר כי גם "כלב זקן" יכול ללמוד טריקים חדשים.

פלפס זינק שני אצל ארצות הברית, וכשסיים את 100 המטרים שלו לנבחרתו היה פער כמעט בלתי מחיק. ואכן, ראיין הלד וניית'ן אדריאן לא קילקלו את מה שבישל האיש והאגדה וסידרו לו מקום נוסף בראש הפודיום. פשוט מדהים. אגב, הצרפתים זכו בכסף ואוסטרליה הסתפקה בארד.

הוא לא נגמר. פלפס (gettyimages)

כאמור, עוד לפני ההצגה של פלפס הבריכה בריו רעדה מרוב התרגשות. ראשונה לקבוע שיא עולם הייתה שרה שויסטרום השבדית, שעצרה את השעון בתום 100 מטרים פרפר על 55.48 שניות – שיפור של 16 מאיות לשיא שהיא בעצמה קבעה באליפות העולם בקאזאן. פני אולקסיאק הקנדית (56.46 שניות) ודנה וולמר האמריקנית (56.63 שניות) זכו בכסף ובארד.


אפילו היא לא האמינה. שויסטרום (gettyimages)

אדם פיטי לא הסתפק בשבירת שיא העולם במוקדמות ב-100 מטרים חזה ועשה זאת שוב במעמד הגמר. הפנומן הבריטי שייט לזהב – המדליה האולימפית הראשונה שלו – ועצר את השעון אחרי 57.13 שניות, קיזוז של 42 מאיות מהתוצאה שקבע במוקדמות. קמרון ון דן בורג (דרום אפריקה) זכה בכסף. קודי מילר (ארה"ב) הסתפק בארד.


שחיין החזה הטוב אי פעם. אדם פיטי (gettyimages)

השיא של שיאי העולם הגיע מיד לאחר הביצוע של פיטי. כל העולם, כולל השחייניות עצמן, ידעו כי מדליית הזהב ב-400 מטרים חופשי מובטחת לקייטי לדקי, תופעה אמריקאית בת 19 בלבד. לכן, השאלה היחידה הייתה רק "בכמה שניות היא תנפץ את שיאה שלה?".

ובכן, לדקי נגעה בקיר אחרי 3:56:46 דקות – שיפור של כמעט שתי שניות(!!!) לשיאה הקודם. ואם עדיין לא הבנתם עד כמה הילדה הזאת כבר גדולה, אז שימו לב לזה: הבאה בתור במשחה, הזוכה בכסף ג'ז קרלין (בריטניה), סיימה כמעט 5 שניות אחרי לדקי. מטורף. את מדליית הארד קטפה ליאה סמית', גם היא מארה"ב.


תופעה מעולם אחר. לדקי (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי