טומרקין לפני אליפות אירופה: מבחן קריטי ואחרון

תחושה טובה. טומרקין
תחושה טובה. טומרקין | צילום: סתיו איפרגן

27 שחיינים ייצאו לאליפות אירופה. יו"ר האיגוד: "מצפה ל-11 נציגים בריו"

(גודל טקסט)

ביום שני תיפתח בלונדון אליפות אירופה בשחייה, שתתקיים בבריכה האולימפית בה התחרו השחיינים במשחקים האולימפיים ב-2012. השחיינים התכנסו לאימון פתוח, בו סיפרו על ההכנות לקראת התחרות וכמובן משחקי ריו שנמצאים מעבר לפינה.

 

"התחושה טובה, בטח לאור העובדה שהתחרות מתקיימת בבריכה עם המשחקים האולימפיים האחרונים, ויש לי משם זיכרונות טובים. אני מקווה לשחזר אותם", אמר יעקב טומרקין, והתייחס לכך שהמקום השביעי אותו השיג בלונדון מהווה הישג שיא לשחיין ישראלי. "אני חוזר לכושר של 2012, והשאיפה שלי היא לשחות הכי מהר שאני יכול ולהתברג הכי גבוה שאפשר. זו תחרות אחרונה שלי לפני ריו. אני אעשה את המקסימום. זה כמו מבחן קריטי אחרון בשבילי".

 

 

טומרקין יצטרך לבחור בריו האם להתחרות במשחה ל-200 מטר מעורב, או ל-200 מטר גב, בשל העובדה שהתחרויות יתקיימו באותו היום. "באליפות הזו בלונדון אני אחליט במה אני אתחרה. אני אשחה את שניהם, ואיפה שאני אתברג גבוה יותר אני אדע איפה יש לי סיכוי גבוה יותר למשחקים האולימפיים. לא תהיה לי עוד הזדמנות לשחות וזו פעם ראשונה נראה לי שאני הולך לשחות בבריכה ארוכה 200 מעורב. אני מצפה מעצמי להמון".

 

בפעם הראשונה – נבחרת שליחות (סתיו איפרגן)

 

"יש התרגשות לקראת האליפות, זו הולכת להיות חוויה מטורפת", אמר דוד גמבורג. "הציפיות שלי הן להתחיל עם שיאים אישיים ולנסות להתברג כמה שיותר גבוה לחצי גמר, גמר בתקווה לנסות לצאת עם קריטריון אולימפי. אנחנו ארבעה שחיינים שמתחרים על שני מקומות ורק שניים יכולים לעלות לחצי גמר. אני מקווה שיהיה טוב. כולנו יכולים לעשות את זה"

 

"האליפות היא מטרה לקראת המטרה הרצינית", הדגישה עמית עברי. "אני כרגיל שוחה את כל המקצים שלי ממעורב, חזה ופרפר. הפעם יש גם שליחות, יהיה עמוס ומעניין. מבחינה אישית אני מרגישה טוב ומתאמנת טוב. אני מנסה להתמקד בעיקר בחזה, אבל נוגעת גם במעורב ובפרפר. במים אני מרגישה מאוד טוב, זה המקום שאני הכי אוהבת להיות בו, אזור הנוחות שלי".

 

כפי שסיפרה עברי, היא תיקח חלק בנבחרת השליחות: "זה מאוד חשוב לי, בטח אחרי שתמיד התחריתי לבד, אני הכי רוצה בעולם לעשות היסטוריה. כבר חוויתי את זה על גופי כשהייתי השחיינית הישראלית הראשונה שהעפילה לחצי גמר בלונדון 2012. אני מלאת מוטיבציה שנצליח לעשות את זה, ואני מאוד מאמינה ויש לי תחושות טובות לגבי זה. יש בנינו דינאמיקה מאוד טובה כרגע".

 

זוהר שיקלר אמרה: "בתחרות הזו אנחנו עובדות על השליחות ב4X100 חופשי, ואני מקווה שגם ב4X100 מעורב. בפן האישי, אני מקווה לקבוע שיא אישי ואפילו להגיע לגמר. לרדת מגבול 25 השניות. אני מאוד רוצה להגיע לריו עם השליחות. התקופה האחרונה היא מאוד אינטנסיבית בשבילי, הרבה ראיונות, הרבה שאלות, אבל אני אוהבת את זה".

 

יסתפק בשתי מדליות. קאומפן (סתיו איפרגן)

 

"יש לנו שאיפות שונות מהפעם הקודמת", אמר מאמן הנבחרת ליאוניד קאופמן. "יש לנו קבוצת שליחים ויש שאיפה לקריטריון אולימפי. השחיינים האולימפיים שלנו בכושר ראוי ויש מטרות אחרות. לזכות במדליות, גמרים. אנחנו הולכים לאליפות גדולה, אני אסתפק בשתי מדליות".

 

יו"ר איגוד השחייה שי שכנר סיפר שבתחרות ייקחו חלק 27 שחיינים ישראלים: "זו המשלחת הכי גדולה שהייתה אי פעם לאליפות אירופה, אחרי המשלחת של אליפות אירופה בבריכות קצרות שהייתה כאן בדצמבר. זו פעם ראשונה מאז 2005 שאנחנו שולחים נבחרת אומנותית. כרגע יש לנו שמונה שחיינים בריו, והמטרה הסופית היא ששיהיו לפחות 11".

 

על המשך השחייה הישראלית: "יש לא מעט תשתיות שחסרות בישראל. בריכות עם מחירים סבירים ותשתיות ברמה גבוהה. זה מה שיביא אותנו למדליה. פחות מזה, זה עדיין גמר אולימפי אבל זה מאוד מאוד מכובד. שחייה הוא ענף מאוד קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי