טיורי סיימה במקום ה-90 במרתון, צ'מטאי פרשה

| צילום: Gettyimages

גלושקוב וטטלבאום במקום ה-21 אחרי התרגיל החופשי, זילברמן הודח מבלי לשחק

(גודל טקסט)

המשחקים בריו כבר נחשבים למוצלחים למדי מבחינת המשלחת הישראלית אחרי שירדן ג'רבי ואורי ששון זכו כל אחד בארד בג'ודו. היום המשלחת הישראלית יכולה לחגוג היסטוריה אם תשיג, לראשונה בתולדותיה, את המדליה השלישית באותם משחקים.

 

המועמדות הבולטת להצטרף לרשימה המצומצת של מדליסטים ישראלים נותרה חנה קנייזייבה-מיננקו (קפיצה משולשת) לאחר שמעיין דוידוביץ' (גלישה) סיימה במקום השביעי ונותרה מחוץ לפודיום. כאשר תשעה ישראלים נוספים ייטלו חלק בתחרויות.

 

 

שחייה אומנותית: גלושקוב וטטלבאום במקום ה-21

אנסטסיה גלושקוב תיכנס למעגל המשחקים במסגרת מוקדמות השחייה אמנותית. זו תהיה ההופעה הרביעית שלה במשחקים האולימפיים. הפעם היא תשתף פעולה עם יבגניה טטלבאום, אחרי שלוש הופעות עם אינה יופה. גלושקוב וטטלבאום יתמודדו בתרגיל החופשי במוקדמות הדואט.

 

לאחר ביצוע התרגיל החופשי, הצמד הישראלי נמצא במקום ה-21 לאחר שסיימו עם ציון של 78.900 נקודות. הן יבצעו מחר את התרגיל הטכני שלאחריו יקבעו 12 הצמדים שיעלו לגמר.

 


גלושקוב וטטלבאום. הופעה רביעית ברצף לישראל (gettyimages)

 

מרתון נשים: טיורי סיימה במקום ה-90, צ'מטאי פרשה

היה מדובר בהיסטוריה קטנה, מאחר ומדובר בפעם ראשונה שישראל שולחת שתי נציגות למירוץ. עם זאת, התוצאות היו רחוקות מלהרשים לאחר שמאור טיורי סיימה במקום ה-90 עם תוצאה של 2:47:27 שעות במרתון השני בחייה, בעוד לונה צ'מטאי פרשה לאחר הקילומטר ה-35.

עם זאת, יש לזכור כי לא היו ציפיות גדולות מהשתיים. צ'מטאי עבדה בקונסוליה הקנייתית בארץ והתגלתה כשרצה בפארק. היא נשואה למאמנה דן סלפטר וקבעה את הקריטריון למשחקים במרתון תל אביב (2:40:16 שעות). לאחר שקבעה את הקריטריון, הלחץ הציבורי סייע לה להשיג אזרחות ישראלית. מאור טיורי בת ה-26 קבעה את הקריטריון לריו בריצת המרתון הראשונה שלה עם זמן של 2:42:20 שעות. בשנים האחרונות היא מתאמנת בקולורדו.

ב-03:00: קנייזייבה מיננקו  – תתמקם בין שלוש הראשונות?

סגנית אלופת אירופה והעולם תסתער על גמר הקפיצה המשולשת לאחר שעשתה את שלב במוקדמות עם 14.20 מטרים. השיא האישי של מיננקו 14.78 מטרים בוודאי שווה מדליה, אבל גם תוצאה בסביבה הזאת תעשה את עבודה.

 

"הכי טוב לא לחשוב על התחרות", אמרה הקופצת לקראת הגמר, "אם אתה חושב יותר מדי, אתה לא מרגיש אדרנלין".

 

בדרך למדליה? מיננקו במוקדמות (GettyImages)

 

מאמנה של מיננקו, אלכס מרמן, הוסיף:  "אני מאמין שבתחרות הגמר נעשה את הכי טוב שאפשר כדי לא לאכזב אף אחד. חנה, כמו שאני מכיר אותה, תעשה את המקסימום".

 

מפרשיות 470

אחרי חמישה שיוטים חלשים ויום מנוחה, צמדי ה-470 שבים לאתר השייט בריו. הם יתחרו בשלושה שיוטים (6-8), כאשר בתום היום ניתן אפשר להעריך את האפשרות שיתברגו לשיוט המדליות. הסיכויים לכך נמוכים מאוד.

 

הצמדים המשיכו באותה מגמה בצמד השיוטים של היום, כאשר גילי כהן ונינה אמיר סיימו את השיוטים במקומות ה-21 וה-14 וירדו למקום ה-19. בגברים: דן פרויליך ואייל לוין סיימו במקומות ה-20 וה-16 ירדו למקום ה-20 הכללי.

 

כהן ואמיר. ממשיכות באותה המגמה (gettyimages)

 

בדמינטון

אם היה מישהו שקיווה כי מישה זילברמן יעשה את הבלתי יאומן ויעלה לשלב הנוקאאוט, אז היום הוא התבדה. הישראלי היה צריך לקוות לניצחון של יואן טאן מבלגיה על צ'ו טיאן-צ'ן מטייוואן, אך הבלגי הפסיד בשתי מערכות וסיים את דרכו של זילברמן במשחקים האולימפיים.

 

ב-02:30 (בין ראשון לשני): קרויטר במוקדמות הקפיצה לגובה

שיאו האישי של קרויטר רחוק ב-16 ס"מ מהשיא העולמי כך שאם יצליח להעפיל לגמר זה יהיה מבחינתו הישג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי