ירדן ג'רבי: כשאני זוכה במדליה כל המדינה זוכה

ג'רבי
ג'רבי | צילום: gettyimages

המדליסטית האולימפית: "העם מיוחד. הצרפתיה לקחה כסף ואף אחד לא מכיר אותה"

(גודל טקסט)

לאחר הפתיחה החלשה ביומיים הראשונים והאכזבה בפספוס של שגיא מוקי, ירדן ג'רבי הצליחה להתעלות גם על השיפוט הביתי וזכתה במדליית ארד ראשונה לישראל במשחקים האולימפיים בריו.

 

"אני אחזור לארץ ואני לא יודעת באמת מה יהיה. נראה לי שעכשיו זה ממש טירוף", הודתה ירדן ג'רבי בראיון לגל"צ. "יש לנו עם מיוחד. הצרפתיה עשתה פה מדליה עם מקום שני והם לא מכירים אותה בכלל. יש לנו עם מיוחד ומפרגן. כשאני זוכה, כולם זוכים". 

"אני משתוקקת לחופש, עברתי תקופה מאוד קשה", סיפרה. "אני חייבת חופש לגוף ולנשמה. העדפתי להשקיע את כל כולי בג'ודו בשביל מה שיש לי על הצוואר, עכשיו אני חייבת חופש. אתן למדליסטים הבאים לסחוב את הדגל, כדי שייהנו מטקס הסיום". 

"המדליה הזו מאוד כבדה, אבל אחרי מה שעברתי שום דבר כבר לא כבד", הוסיפה. "תמיד ההרגשה לפני הקרב הראשון היא מאוד שונה מכל שאר הקרבות. הקושי השני היה להתמודד אחרי רבע הגמר. שאלתי את המאמן: 'שני, רק תגיד לי אם הייתי צריכה לנצח או לא?'. הוא אמר לי: 'היא לא תקפה, הגיע לה עונש והיה לך ניקוד. יש לך קרב, זה יום ג'ודו חדש'. ככה התייסתי לזה".

 


נשדדה ברבע, פיצתה עם מדליה (gettyimages)

 

"היה לי ממש קשה להתרומם אחרי רבע הגמר, למזלי שני (הרשקו) הרים אותי בזמן", אמרה ג'רבי בסיום, אם הקרב לא היה פה, לא הייתי מפסידה. קיבלתי את כל מה שאני צריכה ובמיוחד איגוד הג'ודו שהאמין בי. זו הקרבה עצומה מהרגע הראשון ועד האחרון. לירוק דם. אני ירקתי דם. זה שווה כל רגע. האמנתי בעצמי מתחילת הדרך. זה כבוד גדול לראות כל כך הרבה אנשים שמחים. זה מדהים לספק אנשים ולגרום להם אושר".

 

"אני מגישה את המדליה הזאת לכל מדינת ישראל ולנבחרת שלי שהתבאסה לאחר ההפסד של מוקי. שיעירו אותי, אני לא מאמינה שעשיתי את זה. הקדשתי את כל החיים שלי לניצחון הזה. לחץ? אין לחץ אני פה כדי לנצח בקרב ג'ודו. אתם אומרים שאין לישראלים את האופי, אבל זה לא נכון פשוט שצריך לתת לנו את התנאים. צריך לעודד ולתמוך".

 

"וואו. כל כך וואו. הרסתי להם את כל הכדורגל, אה? זה כבוד גדול בשבילי להיות גיבורת ישראל. אין לי מה לומר, גאווה גדולה לראות את הדגל שם גבוהה למעלה. תודה לכולם. תודה רבה. אני מאוד מתרגשת, מאוד. הלוואי ויהיו כמה שיותר בנות בג'ודו ובספורט. אנחנו עם חזק. הלוואי שכולם יאמינו בדרך, בספורט, שיאמינו שאפשר להצליח".

 

ג'רבי. "חלמתי שאני לוקחת ארד" (אסף קליגר)

 

"חלמתי שאני לוקחת מקום שלישי. סיפרתי לפסיכולוג שלי והוא אמר שחלומות זה טוב. אני חושב ששום דבר לא ישתוה לזה בחיים. סיפוק עצום. הכל מתנקז לתקופה כזו ארוכה. לחץ, לא לחץ, כלום לא מעניין אותי. ידעתי שאני רוצה מדליה אולימפית".

 

"במשך השנים למדתי איך להיות במצב פרקטי, לא לחשוב יותר מדי, לא איך הפסדתי, אלא מה עושים עכשיו. כל הצוות המקצועי הוציא אותי מההפסד ברבע הגמר. גם כשהפסדתי באליפות עולם בחצי גמר, היה קשה להתאושש. אתה צעד מגמר. ידעתי איך היפנית הרגישה וניצלתי את זה. שני אמר שחייבים לנצח את זה ושוב, זה ניסיון. "זה היה קרב טוב שלי. עבדנו על משהו ספציפי כל כך הרבה זמן. עבדנו על טקטיקה, היפנית פשוט לא עשתה כלום, זה ניטרל אותה ומגיע כל הכבוד לשני – הוא גאון ג'ודו. הוא דוקטור. הוא יודע איך להכניס בי מוטיבציה וידעתי איך להתחיל את הקרב, היא הייתה בדאון".

 

מוקי. "הייתי חייבת להתמקד בשלי" (אסף קליגר)

 

"הייתי פצועה המון בשנתיים האחרונות. מה שנתן לי ביטחון עצמי ושקט נפשי, זה האימונים. ויתרתי על סמסטר באוניברסיטה, ויתרתי על הרבה. לפעמים צריך לשבור את השגרה, אבל הייתי מסורה ב-100%. שני אמר לי שאני במצב הכי טוב שהייתי בשנתיים האחרונות וזה נכון, בניתי לעצמי ביטחון. יש לחץ וכולם מדברים עליו, אבל אני הייתי דרוכה. בכל מקום שאני הולכת אומרים לי 'ג'רבי תביאי מדליה ואם לא אז אל תחזרי', למדתי להתמודד עם זה. אומרים שהישראלים לא בנויים לספורט, אז אני אגיד שהאיגוד האמין בי. כולם תמכו. תמיד יש לחץ, כשיש משהו שאני רוצה וזה בא מבפנים – שום דבר לא יעצור אותי".

 

על שגיא מוקי: "גילי כהן קוראת לי אחת שלא אכפת לי. כמובן שאכפת לי משגיא, אבל אני חייבת להתמקד בשלי. האווירה במשלחת הייתה נוראית, תחושה של פספוס גדול, הייתה הרגשה לא טובה. התמקדתי במה שאני צריכה לעשות. השופטים? הם לפעמים לטובתך ולפעמים לרעתך, אסור להתעסק בהם, זה מכניס אותך לבור ואז אתה בבעיה גדולה".

 


הרשקו וג'רבי. "יחידה ומיוחדת" (AFP)

 

מאמנה שני הרשקו: "ירדן יחידה ומיוחדת. אישיות מיוחדת. ספורטאית אדירה.  היא התעלתה ברגע הכי נכון. עשינו עבודה טובה, איגוד הג'ודו עשתה עבודה טובה, קיבלנו גיבוי, כולם עשו עבודה מעולה. הכל אפשרי, אמרתי את זה כל הזמן והיום הוכחנו את זה. היו המון קשיים, אני אמרתי לכם, סבלנות. זה עוד לא נגמר, הג'ודו לא אמר את המילה האחרונה שלו. אני רוצה ליהנות מהמדליה הזו".

"מדליה אולימפית לוקחים. ההרגשה מיוחדת, פשוט מדהים", אמר יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. "אני כבר עברתי את זה, כשהייתי מאמן לא האמנתי איפה אני נמצא כשזכינו. היום אני בוגר יותר ואני אקח את זה בפרופורציות. יש לי עוד שני ספורטאים. היה לחץ גדול לפני כן, לדעתי כולם יהיו יותר רגועים. קיבלנו מיליון טלפונים מעיתונאים. הייתי צריך לשמור על השקט. שגיא מוקי עלה לחצי גמר, ירדן לקחה מדליה. מגיע לנו".

 

ג'רבי והמדליה. "כבוד גדול בשבילי להיות גיבורת ישראל" (AFP)

 

"אני גאה בג'רבי, ידעתי שהיא תהיה כאן מהרגע הראשון. אמרתי את זה. כולם לקחו את הדברים האחרים ועשו סיפור. אני האמנתי בה. ועובדה, זה לא במקרה, היא לקחה מקום ראשון ושני בעולם. היא זכתה במדליה באליפות אירופה ובכל טורניר אפשרי. מה עוד היא צריכה לעשות כדי להוכיח לכולם שהיא הכי טובה? אני צדקתי מהרגע הראשון, זו הייתה דרך. הלכתי בדרך הזו. ירדו עליי, אבל הוכחתי לכולם. אני הולך ישר, תמיד, לא שיניתי שום דבר. לא נבהלתי ועשיתי את מה שאני יודע וירדן הוכיחה שצדקתי".

 

 

RESPECT #yardenjerbi congratulations for your win!! What an honor!

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

 

ארד: "כיף שזו ירדה, כך הישראלים צריכים לחשוב"

 

האישה הראשונה שזכתה במדליה אולימפית עבור ישראל, יעל ארד אמרה: "כיף שזו ירדן, אני שמחה, זו חגיגה גדולה. היא באה אחרי שנה קשה, היא התכנסה בתוך עצמה, התנתקה מהכל. היא התפרצה במהלך הקרב, היא התמודדה עם התסכול של רבע הגמר ולקחו לה שם את הניצחון. היא עלתה ולקחה את מה שמגיע לה. כך אנחנו הישראלים צריכים להתנהל ולחשוב".

 

על העובדה ששוב הג'ודו העניק גאווה ציינה: "אני מכירה את החבר'ה, כולם מנוסים. ידעתי שהם ינתקו את התסכול, הם היו במעמדים גדולים. אנחנו יודעים להתמודד. אין כמו ירדן, היא מנוסה, אלופת עולם. והיום, מדליה אולימפית. שמינית לישראל. אנחנו מאושרים מאוד. כל יום אנחנו נאבקים להיות הכי טובים. אי אפשר שכולם יהיו, אבל שזה קורה בצורה הזו זה כיף גדול".

 

ג'רבי והאוהדים. "כיף גדול" (אסף קליגר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי