כוונו שעון: 30 ימים בלבד עד לפתיחת ריו 2016

חודש לריו
חודש לריו |

ניימאר חולם על תואר, הכשירות של בולט והמשלחת הישראלית. הכל כאן

(גודל טקסט)

בדיוק בעוד 30 ימים, ב-5 באוגוסט, יחלו המשחקים האולימפיים בריו. ארבע שנים אחרי שלונדון ושבע שנים אחרי שהחל תהליך הבנייה ובברזיל מתמרקים.

 

אז נכון, לא מעט הפגנות מתרחשות בימים אלו ממש בריו לצד איומי שביתה, אבל חגיגה מובטחת לקרוב ל-17 אלף ספורטאים ואנשי צוות שיגיעו לכפר האולימפי וייטלו חלק בחוויה הגדולה שיש לספורט העולמי להציע מאז ומעולם.

 

 

נתונים ומספרים
32 אתרים ברחבי המחוז של ריו כולו יארחו את 18 ימי התחרויות בתוספת חמש ערים שיהיו הבית לטורניר הכדורגל האולימפי. תחרויות יתקיימו גם בסאו פאולו, ברזיליה הבירה, בלו הוריזנטה וסלבדור.

 

תחרויות האתלטיקה ייערכו באצטדיון ז'ואאו האבלנז', הבית של קבוצת הכדורגל של פלמנגו שצפוי לאכלס מעל 60 אלף צופים בזמן התחרויות ועבר שדרוג. גם הכפר בו יתאכסנו האתלטים יהיה חדשני והגדול בהיסטוריית המשחקים.

 


המראקנה, מוכן לאירוח טקס הפתיחה (AFP)

 

בריכה אולימפית משובחת שעשויה לקטוף לא מעט רגעי שיא ולהיות המוקד בייחוד כשמייקל פלפס חוזר לכותרות. כמובן שגם לטניס, להיאבקות, תחרויות ההתעמלות ועוד נבנו בתים חדשים. כדורעף החופים עתיד להיות אטרקציה מעניינת מאחר וישוחק בחוף הקופה-קבנה המפורסם.

 

טקס הפתיחה ייערך באחד האצטדיונים המפורסמים בעולם, המראקנה שצפוי להכיל 78 אלף צופים שיקבלו את המשלחות. גם טקס הנעילה ייערך במראקנה וכמוהו גמר טורניר הכדורגל – אתם יודעים, בכל זאת מדובר בברזיל ובארץ הסמבה מצפים בעיקר למדליית זהב של ניימאר וחבריו.

 


הכפר האולימפי מתמרק לקבלת 17 אלף אנשים (Gettyimages)

 

ומה עם הכפר האולימפי? שם הספורטאים ואנשי הצוות ייהנו לא רק מהסמבה אלא ממה שיש לברזיל להציע בדמות פירות טרופיים ואקזוטיים.

על הסדר והארגון של כל התחרויות ממונים למעלה מ-90 אלף אנשי צוות ומתנדנבים כשגם שדה התעופה בריו שודרג וכמוהו הרכבת התחתית שתאפשר תנועה רבה למבקרים.

 


אסאי, הספורטאים יהנו ממנו (AFP)

 

בתפריט: פלפס, בולט וניימאר
שנתיים חלפו מאז הגביע העולמי בברזיל שהותיר מדינה עצובה אחרי 7:1 לגרמניה בחצי הגמר. הפעם הברזילאים אולי לא יהיו המוקד היחיד אך כמובן שכדורגל הוא הספורט הפופולארי במדינה. חמישה אצטדיונים שהם תוצר של אותו מונדיאל יארחו את הטורניר בסופו מקווים כולם כי הסלסאו יניפו יחד עם ניימאר את התואר הנכסף.

 

אבל לא רק כדורגל. מייקל פלפס המתקאמבק אחרי הפרישה, כשבאמתחתו כבר 22 מדליות בלונדון (18 מהן זהב), הוא יגיע לסיבוב פרידה בתקווה להמשיך להיות סיפור מדהים בספורט העולמי. אצל הנשים תהיה זאת קטי לאדקי האמריקנית בת ה-18 אף היא שרוצה לגנוב כותרות עם מדליות ראשונות בקריירה שצפויה להיות ארוכה ומרשימה.

 


פלפס, מגיע לקטוף עוד כמות מדליות? (AFP)

 

גם נובאק ג'וקוביץ', הטניסאי הבולט של ימינו צפוי ליטול חלק בתחרויות הטניס בריו בתקווה לקטוף זהב. יחד עימו יהיו שם אנדי מארי, מדליסט הזהב מלונדון וגם רוג'ר פדרר הוותיק. אצל הנשים סרינה וויליאמס תקווה לעשות זאת שוב.

 

וגם באתלטיקה צפוי לנו תענוג צרוף כשתקוות כולם כעת הן לכשירות של יוסיין בולט. שיאן ואלוף העולם ב-100 ו-200 מטרים יגיע (אם יהיה כשיר) למשחקים האחרונים שלו בגיל 30 בתקווה אולי לאגור עוד מדליות זהב. אתלטים ואתלטיות נוספים שתהנו מהם יהיו גנזבה דיבאבה ואלמז אייאנה האתיופיות שצפויות לשרוף את המסלול. יהיו שם עוד לא מעט פרצופים שתכירו בקרוב.

 


בולט, העולם בציפייה שיהיה כשיר (Gettyimages)

 

כמובן שגם בג'ודו, בהיאבקות, בהתעמלות ובסך הכל ב-28 ענפי ספורט שונים יתחרו אלפי הספורטאים על 300 מדליות.

 

הזווית הישראלית: שטילוב, ריבקין וצוברי ומה עם מוקי וששון?
בין 45 ל-47 ספורטאים ישראלים צפויים ליטול חלק בתחרויות (מספר סופי יקבע בימים הקרובים), המשלחת הגדולה אי פעם. יהיו לנו לראשונה לוחם טקוואנדו, מתאבקת רוכב אופני הרים ואפילו גולפאית בענף שחוזר לאחר 108 שנים. מבין הארבעה, אילנה קרטיש המתאבקת יכולה לפנטז על מדליה וכבר הוכיחה את יכולתה בתחרויות גדולות.

 


תדלג למדליה? (AFP)

 

אחרי שבלונדון לא השכילה ישראל לקטוף מדליה התקוות מגיעות מהמתעמל אלכס שטילוב שינסה לעשות זאת בתרגיל הקרקע החזק שלו. גם נבחרת ההתעמלות האומנותית בראשות נטע ריבקין תנסה לעשות זאת ברמה אישית וקבוצתית.

 


אורי ששון, יעמוד על הפודיום גם בריו? (הוועד האולימפי בישראל)

 

שגיא מוקי (עד 72 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג) מובילים את נבחרת הג'ודו שתנסה אף היא להביא לנו נחת כמו בעבר. עם דירוג הטופ שלהם יש למה לצפות. גם ירדן ג'רבי תהיה שם להזכירכם. גם חנה קזנייבה-מיננקו שחוזרת מפציעה, היא אתלטית בצמרת העולמית הגבוהה שאפשר לצפות ממנה ומה עם שחר צוברי? לישראל ולשייט יש רומן ארוך, אחרי האכזבה בלונדון אולי זה הזמן לתיקון.

 


צוברי, מסוגל לזכות במדליה? (אודי ציטיאט)

 

חודש בדיוק ו-18 ימים של ספורט מכל הגוונים והסוגים יתרוצצו לפניכם מדי יום. אנחנו מוכנים, ואתם?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי