כסף לקנייזייבה-מיננקו באליפות אירופה

| צילום: gettyimages

אתלטיקה: קופצת המשולשת הישראלית קבעה 14.51 מטרים. יש תקווה לקראת ריו

(גודל טקסט)

חנה קנייזייבה-מיננקו, שיאנית ישראל בקפיצה משולשת ואחת הקופצות הטובות בעולם, הראתה שיש למה לצפות מהאתלטיקה הישראלית במשחקים האולימפיים. הספורטאית בת ה-26 זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה עם 14.51 מטרים.

קנייזייבה-מיננקו עברה לפני מספר חודשים ניתוח בכף רגלה השמאלית והיה ספק אם תהיה כשירה בזמן למשחקי האולימפיים בריו. אולם הקופצת הנפלאה של אגודת מכבי תל אביב הוכיחה שוב שהיא יודעת לספק תוצאות במאני טיים. 

הישראלית פתחה עם שתי פסילות, אולם בקפיצה השלישית הגיעה מצוין לקרש וניתרה למרחק 14.51 מטרים עם רוח במהירות גבוהה מהמותר (2.9+). יתר יריבותיה רדפו אחריה בהמשך, בעוד היא לא הצליחה לספק עוד תוצאה. בסבב השישי והאחרון, רגע לפני הפיניש, סיפקה פטריסיה מאמונה הפורטוגלית ביצוע נהדר ועקפה את מיננקו עם 14.58 מטרים. פראסקבי פאפאחריסטו היווניה התייצבה במקום השלישי עם 14.47 מ' וחנה חתמה את התחרות עם עוד פסילה. 1 מ-6, אבל קפיצה אחת שווה הרבה.


פטריסיה מאמונה, אלופת אירופה ברגע האחרון (gettyimages)

על זכייתה במדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה באמסטרדם תקבל מיננקו מענק כספי בסך 28 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה אלכס מרמן יקבל מחצית מהסכום.

שיאה האישי עדיין עומד על 14.78 מטרים וכדי לזכות במדליה אולימפית היא כנראה תצטרך להתקרב לתוצאה הזו. בסביבתה לא רצו שתגיע לשיא הכושר מוקדם מדי והתוצאה הנוכחית בהחלט מסמנת עוד צעד משמעותי בדרך לריו. 

חנה קנייזייבה-מיננקו כבר זכתה בשנה שעברה במדליית כסף באליפות העולם בסין, שם קבעה את שיאה האישי, וקטפה את הארד באליפות אירופה באולם. אז מי אמר שאין לישראל מה להציע באתלטיקה?


חנה קנייזייבה-מיננקו, בטופ של הענף (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי