לא רק בולט: עשרת הכוכבים בריו 2016

פלפס
פלפס |

ברזיל על הגב של ניימאר, דוראנט ינהיג את ארה"ב והאתלט האיטלקי. מי עוד?

(גודל טקסט)

המשחקים האולימפיים יפתחו בלילה שבין שישי לשבת. לא מעט ענפי ספורט יזכו לרגעי התהילה שלהם פעם בארבע שנים. בין כל אלפי הספורטאים שיתחרו בריו, יהיו כמה שיתפסו את העין או לפחות כדאי לכם לסמן ביומנים את הימים בהם יתחרו.

 

 

יוסיין בולט
כבר נגמרו הסופרלטיבים בכדי לתאר את האצן הג'מייקני שרוצה לסיים את הקריירה האולימפית שלו עם עוד הופעה בלתי נשכחת. בולט זכה בזהב ב-100, 200 ו-4X100 מטרים בשני המשחקים הקודמים ואם יעשה זאת שוב כמצופה ממנו יעלה את מאזנו ל-9 מדליות זהב אולימפיות, שני רק למייקל פלפס ושווה לקארל לואיס, מארק ספיץ פאבו נורמי ולריסה לאטינינה במקום השני.

 

בולט גם יכול להפוך לראשון לזכות שלוש פעמים ברציפות בריצה היוקרתית מכולן ל-100 מטרים. אם יצליח במשימה, איש כבר לא יוכל לערער שהוא הגדול מכולם.

 


בולט, יחגוג היסטוריה על המסלול? (Gettyimages)

 

אשטון איטון
האמריקאי מחפש זהב שני רצוף בקרב 10, אולי הענף האולימפי המפרך מכולם. איטון בלתי מנוצח באליפויות גדולות מאז סיים במקום הראשון במשחקי לונדון 2012. הוא לקח את הזהב בשתי אליפויות העולם האחרונות וקבע שיא עולם של 9,045 נקודות באליפות בבייג'ין בשנה שעברה. קשה להתווכח עם זה שאיטון הוא האתלט המגוון ביותר באולימפיאדה כשלוקחים בחשבון שקרב 10 כולל ריצה ל-100 מטרים, קפיצה לרוחק, הדיפת כדור ברזל, קפיצה לגובה, ריצה ל-400 מטרים, 110 מטרים משוכות, זריקת דסקוס, קפיצה במוט, זריקת כידון, ריצה ל-400 מטרים משוכות ולסיום ריצה ל-1,500 מטרים, והכל בשלושה ימים של תחרות.

 


איטון, ספורטאי על (Gettyiamges)

 

קאסטר סמניה
הדרום אפריקאית עלתה לכותרות לפני שבע שנים כשזכתה בזהב בריצה ל-800 מ'טרים באליפות העולם. גם מי שלא עקב אחרי מעלליה במסלול הכיר את שמה זמן קצר לאחר מכן לאחר שהתברר שנאלצה לעבור בדיקות מגדריות פולשניות.

 

איגוד האתלטיקה הבינלאומי אף העביר החלטה שאישה שיש לה באופן טבעי טסטוסטורן מעל לרמה מסוימת צריכה לעבור טיפול על מנת להוריד אותו. ההחלטה פגעה בתוצאות של סמניה, למרות שהיא בכל זאת לקחה מדליית כסף בלונדון 2012. בעקבות ביטול ההחלטה בשנה שעברה, סמניה נראית פעם נוספת בלתי ניתנת לעצירה וקבעה בחודש שעבר שיא אישי כשגם ב-400 מטרים היא מועמדת למדליה.

 


סמניה, רוצה דאבל (Gettyimages)

 

מייקל פלפס
לאמריקאי יש פי שתיים יותר מדליות זהב (18) אולימפיות מאשר לכל ספורטאי אחר והוא ינסה להוסיף עוד כמה למאזנו בריו. הוא לא מכוון לשמונה מדליות זהב כפי שזכה בבייג'ין 2008, אולם הוא צפוי להשתתף בבין ארבעה לשישה משחים במשחקים. פלפס בן ה-31, שיהפוך בריו לשחיין האמריקאי הראשון להתחרות בחמש אולימפיאדות, פרש לאחר לונדון 2012 והושעה לחצי שנה לפני כשנתיים לאחר שנתפס נוהג בגילופין. הוא נכנס למכון גמילה ולדבריו יצא ממנו אדם חדש. האישיות שלו אולי השתנתה, אך היכולת בבריכה נותרה כשהייתה.

 


פלפס, עוד זהב לאוסף הבלתי נגמר? (Gettyimages)

 

קייטי לדקי
האמריקאית בת ה-19 זכתה בחמש מדליות זהב באליפות העולם בקאזאן, בשנה שעברה כשהיא לוקחת את התארים בכל משחי החתירה מ-200 עד 1,500 מטרים. בריו היא מכוונת לארבע מדליות זהב בלבד כיוון שהנשים לא מתחרות ב-1,500 וקשה לראות מי תוכל לעצור אותה. לדקי, שלקחה מדליית זהב ב-800 מטרים באולימפיאדת לונדון 2012 בגיל 15 בלבד, כבר קבעה בקריירה 11 שיאי עולם והיא עדיין בלתי מנוצחת בתחרויות גדולות.

 


לדקי, לא להאמין שהיא רק בת 19 (Gettyiamges) 

 

ניימאר
כוכב ברצלונה לא השתתף הקיץ בטורניר הקופה אמריקה על מנת להתמקד במשחקים האולימפיים בתקווה להוביל את ברזיל לזהב אולימפי בו מעולם לא זכתה. הוא היה בנבחרת שהפסידה למקסיקו בגמר בלונדון לפני ארבע שנים וינסה לכפר על אותו הפסד כואב מול הקהל הביתי. כדורגל עומד לעיתים רחוקות במוקד המשחקים האולימפיים, אך עבור המארחים מדובר בזהב בו הם פשוט חייבים לזכות.

 


ניימאר, הסלסאו על הגב שלו (Gettyimages)

 

קווין דוראנט
לאחר המעבר המפתיע לגולדן סטייט, דוראנט אמור להוביל את נבחרת ארה"ב לזהב אולימפי נוסף בטורניר הכדורסל. לברון ג'יימס, סטף קרי, ראסל ווסטברוק, כריס פול וג'יימס הארדן החליטו להישאר בבית, אך האמריקאים עדיין יהיו פייבורטים ברורים לזכות בזהב אולימפי שלישי רצוף ובפעם ה-14 מתוך 17 הטורנירים האולימפיים בהם השתתפו. דוראנט צריך להיות זה שיתווה את הדרך.

 


דוראנט, אחרי המעבר לווריורס יספק עוד כותרות? (AFP)

 

קוהיי אוצ'ימורה
המתעמל היפני בן ה-27 מקווה להגן על תארו בקרב רב. מאז שסיים במקום השני באולימפיאדת בייג'ין, אוצי'מורה זכה בשש מדליות זהב רצופות בגמר הקרב רב באליפות העולם ולא התקשה לסיים ראשון בלונדון 2012.

 

הוא כבר נחשב על ידי רבים כמתעמל הגדול בכל הזמנים וכבר הודיע כי הוא מתכנן לסיים את הקריירה במשחקי טוקיו 2020. אין דבר שהוא ירצה יותר מאשר לעשות זאת עם זהב אולימפי שלישי ברציפות בקרב רב לאחר שגם יסיים ראשון בריו.

 


אוצ'ימורה, עוד ציון דרך כגדול מכולם? (Gettyimages)

 

סימון בייליס 
בייליס מתנשאת לגובה של 1.45 מטרים בלבד, אבל מעמדה כמתעמלת הטובה בעולם אינו מוטל בספק. האמריקאית בת ה-19 מגיעה לריו כאלופת העולם בקרב-רב שלוש פעמים ברצף והיא מכוונת לחמש מדליות זהב בריו.

 

בייליס כבר מחזיקה בשיא של 10 מדליות זהב מאליפויות העולם והיא מקווה להפוך לראשונה מאז לילייה פודקופייבה האוקראינית ב-1996 לזכות במדליית זהב אולימפית בקרב רב כאלופת העולם המכהנת.

 


בייליס, גבוהה במעמדה (Gettyimages)

 

ג'יאנמרקו טאמברי
בדרך כלל איטלקים נוגעים בתהילה בגלל הכדורגל אבל הפעם יש סיכוי שנקבל זהב איטלקי בקפיצה לגובה. בלונדון 2012 כשהיה בן 20 הוא התברג במוקדמות עם 2.21 מטרים אבל הזינוק המטאורי תוך ארבע שנים שם אותו כמועמד לזהב. אחרי שקטף את תואר אלוף אירופה ושידרג בשנה את שיאו האישי ב-12 סנטימטרים, כשהוא קובע גם שיא לאומי, אל תתפלאו אם תשמעו את ההמנון האיטלקי על הפודיום.

 


התקווה של איטליה באתלטיקה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי