לא רק הפודיום: ששון ומוקי ספורטאי השנה

הדרך חשובה כמו ההישג. מוקי וששון
הדרך חשובה כמו ההישג. מוקי וששון |

שני הג'ודאים הרחיקו לכת, רק שאחד התמודד עם כאב והשני סיים עם מדליה

(גודל טקסט)

התחרות על ספורטאי השנה תשע"ו הייתה צמודה ועסקה בשאלה האם לבחור בראייה הישגית בלבד או להתחשב גם בדרך שעשה הספורטאי במהלך השנה כולה. כלומר האם לתת את הכבוד לאורי ששון שקטף את הארד באולימפיאדת ריו או לחברו לענף הג'ודו שגיא מוקי שהתחרה עם שתי פריצות דיסק בגבו והפסיד בקרב על הארד. שאלה קשה.

וכך, רגע לפני שנכתיר את הזוכה, זה המקום להביע משאלה שהשנה הבאה ואלה שיבואו אחריה יספקו לנו ספורטאים מצטיינים בשלל ענפים, מאתלטיקה ועד כדורעף, מאיגרוף ועד הרמת משקולות. גם ככה אנחנו לא ממש מצטיינים בשני ענפי הכדור המובילים, אז לפחות שענפי הלווין יהיו משופעים בשלל גאוות (לתשומת לב הוועד האולימפי, הטוטו ושאר המוסדות שצריכים להקים את התשתית להצלחה).

מקום ראשון: אורי ששון ושגיא מוקי

האחד זכה בארד האולימפי, השני התחרה פצוע והיה ממש קרוב ושניהם יחד הרשימו במידה שווה. מכאן שגם לששון וגם למוקי מגיע התואר של ספורטאי השנה.

ששון בן ה-26, סגן אלוף אירופה בשנתיים האחרונות, נתקל לרוע מזלו כבר  בחצי הגמר מול המסי של עולם הג'ודו, הצרפתי טדי רינר וסיפק לו לפחות קרב צמוד. כבר בסיבוב הראשון התגבר הירושלמי על משוכה מנטלית לא פשוטה, אבל זרק למזרן באיפון את המצרי אסלאם על שהאבי ועורר מהומה בעולם הערבי כולו.

מוקי בן ה-24, אלוף אירופה ב-2015, התמודד עם הכאבים בכל קרב וקרב. זה לא הפריע לו לטפס עד חצי הגמר באיפונים מרשימים שם נכנע בתום קרב קשה וצמוד לרוסטם אורג'וב האזרי. בניגוד לששון שהשיג את המדליה עם הפסד ברבע הגמר וטיפס להישג מבית הניחומים, מוקי נאלץ להתמודד גם מנטלית כמפסיד של חצי הגמר שנאלץ להגן על המדליה. הכאבים והלחץ הכריעו אותו לבסוף בקרב על הארד מול לאשה שבדטואשווילי הגיאורגי, והוא נותר אמנם ללא המדליה אבל עם כל ההערכה שיש. 


ניסני. כמו הודי בברצלונה (יח"צ)

מקום שני: רוי ניסני

המשימה שרוי ניסני לקח עצמו הייתה בלתי אפשרית, להגיע ממדינה שאין בה שום תשתית למירוצי מכוניות ולזנק לפורמולה 1. בערך כמו ששחקן מהודו יגיע לברצלונה ולא בגיל 10 דרך מחלקת הסקואטים שלה. 

השנה האחרונה הייתה משמעותית ביותר בקריירה של ניסני רק בן 24 למי ששכח. הוא הוחתם בקבוצת לוטוס ונשלח להתחרות בפורמולה 3.5, שלב אחד לפני הדבר האמיתי. ניסני ידע שהוא קרוב אבל גם רחוק. כדי להגיע ליעד הסופי הוא צריך להמשיך ולהרשים. וזה בדיוק מה שהוא עשה עם שלושה ניצחונות ומדורג כרגע במקום השלישי, שני סבבים לסיום העונה.

מקום שלישי: דורון שזירי

הרחק מאור הזרקורים בנה שזירי קריירה מרשימה שמשתרעת על פני 20 שנה. הקלע בן ה-49 זכה גם במשחקים הפראלימפיים בריו במדליית ארד, שהייתה השמינית שלו. שזירי שזור בארבע מדליות מכסף החל באטלנטה 1996, ובארבע מארד. מגיע לו מטח כבוד.  


שזירי. בנה קריירה מרשימה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי