לאבילני השווה בין הקהל בברזיל לקהל הנאצי

רנו לאבילני
רנו לאבילני | צילום: gettyimages

הצרפתי ספג בוז: "חייבים לטפל בזה, לא עשיתי להם דבר וממש הפריעו לי"

(גודל טקסט)

איש לא חזה שטיאגו דה סילבה הברזילאי יפתיע את רנו לאבילני בגמר הקפיצה במוט. אף אחד גם לא צפה את התגובה החריפה של שיאן העולם הצרפתי, שספג קריאות בוז צורמות מצד האוהדים המקומיים שניסו לעזור לנציג שלהם. 

"ב-1936 הקהל היה נגד ג'סי אוונס, לא ראינו דבר כזה מאז", פתח לאבילני בהשוואה חסרת פרופורציות להתנהגות הקהל הנאצי כלפי האתלט האמריקני השחור. "חייבים לטפל בזה. זו לא תדמית טובה עבור המשחקים האולימפיים, לא עשיתי לברזילאים דבר". 

"היה יותר טוב אם היו נשארים בבית וצופים בטלוויזיה מאשר באים ושורקים", המשיך הצרפתי. "לפחות במצב כזה האוהדים באיצטדיון היו אנשים שרוצים לראות ספורט. זה ממש הפריע לי, הרגשתי את האכזריות של הקהל ואנחנו עוסקים בספורט בו זה לעולם לא קורה". 


מדליית כסף ואובדן פרופורציות. לאבילני (gettyimages)

"אני מבין לחלוטין שהברזילאים היו בעד טיאגו, זה נורמלי", הוסיף לאבילני, שנותר עם מדליית הכסף. "אבל התנהגות כזו היא לא נורמלית, זה חוסר כבוד. אם אתה לא אוהב מישהו, תתעלם ממנו. אבל לא מעליבים. נורא לראות כזה דבר במשחקים האולימפיים". 

"זו הפעם הראשונה בה דבר כזה קורה לי. זאת הפעם הראשונה בה אני צריך להתמודד גם נגד הקהל ולא רק מול הקופצים היריבים", סיכם שיאן העולם. "אין כאן כבוד, אין פייר פליי. אם אין כבוד במשחקים האולימפיים, אז איפה יהיה? אני מאוד מאוד עצוב ומאוכזב מהקהל הברזילאי שהיה באיצטדיון".


טיאגו דה סילבה, סחף את הקהכל (gettyimages)


בצרפת זה לא היה קורה לו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי