מהיר יותר, טוב יותר: קאהן יפתיע את קאנלו?

קאהן ואלבארס. הסיבה שאנו צופים באיגרוף
קאהן ואלבארס. הסיבה שאנו צופים באיגרוף | צילום: AFP

הבריטי בתקופה מצוינת, אך יאלץ להתמודד עם הכוח של האלוף במשקל בינוני

(גודל טקסט)

סאול ‘קאנלו' אלבארס הוא כוכב הספורט המקסיקני בעל השכר הגבוה ביותר. רק על הקרב האחרון שלו הרוויח חמישה מיליון דולר לפני אחוזים מה"שלם וצפה" והחוזה מול הטלוויזיה המקסיקנית, לאחר שלקח את חגורת המשקל הבינוני ממיגל קוטו.

 

במקסיקו איגרוף הוא הספורט השני הכי נצפה אחרי כדורגל, ובארה"ב הקרב הזה מכר 900 אלף צפיות – בכ-70 דולר לרכישת הצפייה בקרב – הנתון הכי גבוה בשנות האלפיים לקרב ללא פלויד מייוותר, מני פאקיאו או אוסקר דה לה-הויה. אותו דה לה-הויה הוא כיום האמרגן של קאנלו, והוא כבר הספיק להגדיר אותו בתור "הכוכב הגדול ביותר באיגרוף כיום באופן רשמי".

 

 

על הקרב הקרוב של אלבארס, מול אמיר קאהן הבריטי-פקיסטני – בבכורה ספורטיבית לאולם T-Mobile החדש בלאס-וגאס – הוא ירוויח לפחות עשרה מיליון דולר. בפועל קרוב יותר לפי שניים.

 

קאהן ינחיל לאלבארס את הפסדו השני? (Gettyimages)

 

כשאתה גדל ג'ינג'י ומקסיקני, אתה מוכרח ללמוד להילחם. קאנלו אלבארס הוא חזק. הוא לוחם שלם. נלחם גאה, עדיין לוקח סיכונים בתוך הזירה. מקסיקני. הוא התחיל עם זה בגיל מאד צעיר במשפחה שזה מה שהיא עושה. לאור התהילה, העמדה והשכר הגבוה הוא נלחם מעט פחות מאשר פעם, אבל בגיל 25 הניסיון שלו כבר מתחיל להזכיר את זה של המתאגרפים של הדורות שחלפו: 48 קרבות הוא רשם, ואילו פלויד מייוותר ג'וניור פרש עם 49 קרבות בגיל 38.

 

אלבארס. ג'ינג'י מקסיקני שלוחם שלוקח סיכונים (AFP)

 

קאנלו ניצח 46 מהקרבות האלה – מול מקומיים רעבים במועדונים קטנים בגבול מקסיקו-ארה"ב ועד אלופי עולם במלונות הכי גדולים על הרצועה בלאס-וגאס.  התיקו הבודד שלו היה בקרב השכר החמישי של קאנלו, בן ארבעה סיבובים, כשהיה בן 15. הוא הפסיד בפעם היחידה ב-2013, בהחלטה ברורה לפלויד מייוותר, אז איבד את תואר אלוף העולם במשקל בינוני-קל ונטש את המשקל. מאז ניצח ניצח ארבעה יריבים, ובקרב האחרון, עם ניצחון על מיגל קוטו יריבו הפורטוריקני, זכה בתואר אלוף העולם במשקל הבינוני.

 

יריבו הלילה יהיה כאמור אמיר קאהן, מדליסט הכסף מאולימפיאדת אתונה, אז היה בן 17 בלבד ולמעשה הוא המדליסט הצעיר ביותר בהיסטורית האיגרוף החובבני הבריטי.

 

קאהן. מהירות היא היתרון הגדול שלו (Gettyimages)

 

היתרון הגדול של קאהן – הוא מהיר. מאוד מהיר הבריטי ממוצא פקיסטני, כנראה המתאגרף עם הידיים הכי מהירות בשנים האחרונות בכל קטגורית משקל צפונית לזבוב. זה דיון עתיק יומין בעולם הזה; מה עדיף, מהירות או כח. את השאר אפשר ללמד: תיזמון, טווח, הגנה, לשבור את הזווית. מהירות וכח מביאים מהבית.

 

אמיר קאהן הוא מתאגרף מצוין. כנראה טוב יותר מאשר קאנלו – לדעתי טוב יותר מאשר קאנלו – ולא רחוק ממנו מבחינת הניצוץ בזירה. הוא גם עם מאמן מצוין, וירג'יל הנטר, ובתקופה מצוינת. אבל הוא קטן משמעותית מקאנלו, והסנטר שלו הראה בוגדנות גם מול פיתויים פשוטים יותר.

 

"טוב יותר מאשר קאנלו" (Gettyimages)

 

קאנלו מדורג ראשון במשקל הבינוני – בסדר, גם גנאדי גולובקין שם – וקאהן שני בחצי-בינוני (אחרי בן ארצו אלוף העולם קל ברוק). כשקאנלו היה בן 18 הוא נלחם בחצי-בינוני; כשקאהן היה בן 18 הוא נלחם במשקל הקל. הבריטי בן ה-29 העלה משקל מאז ובמיוחד עבור הקרב הזה – וגם קאנלו עוד לא במשקל בינוני קלאסי, על-כך אולי בפעם אחרת – אבל המקסיקני עדיין הולך להיות הבחור הגדול יותר בזירה.

 

בקשר לסנטר: קאנלו עומד על 67 אחוזי נוקאאוט; קאהן נפל לספירה 7 פעמים במהלך שישה מהקרבות המקצועניים שלו, במשקלים נמוכים יותר. הוא נעצר פעמיים במהלך הקריירה, ועוד פעם בדרגים החובבניים. כח נוקאאוט מעולם לא היה לו הרבה, גם לא בחצי-בינוני – וקאנלו לא ביקר בקרשים עד כה.

 

קאנלו. עדיין לא נפל לקרשים (AFP)

 

נראה שקאהן יצטרך להימנע מאגרוף טוב של קאנלו במהלך 12 סיבובים מלאים, בעודו מתאגרף יעיל ממנו לפחות חצי מהזמן. זאת הסיבה שהוא אנדרדוג של 1 ל-4 בווגאס. אבל זאת גם אחת מהסיבות שאנחנו צופים.

 

סאול קאנלו אלבארס מול אמיר קאהן, אליפות ה-WBC במשקל בינוני (ביניים עד 70.3 קילו), בין שבת לראשון ב-06:00, שידור ישיר בספורט1 וב-HD.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי