מורן סמואל זכתה בארד בגמר גביע העולם

מורן סמואל על הפודיום
מורן סמואל על הפודיום | צילום: DETLEV SEYB

אלופת העולם הפראלימפית והתקווה הישראלית לזהב בריו, הגיעה שלישית בפולין

(גודל טקסט)

מורן סמואל, אלופת העולם והתקווה הישראלית לזהב במשחקי ריו, זכתה היום (שבת) במדליית הארד בגביע העולם בחתירה בפולין.

 

סמואל (34) חצתה עם סירתה את קו סיום 1,000 המטרים בזמן מצוין של  5:18:30 דקות, אך לא הצליחה לשחזר את ההישג ההיסטורי משנה שעברה, אז זכתה במקום הראשון בטורניר היוקרתי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ספורט1

 

החותרת הפראלימפית הבכירה של ישראל התייצבה מיד לאחר יריית הזינוק במקום השני, כשמטר בלבד מפריד בינה לבין אלופת העולם לשעבר, הנורווגית בירגיט סקרסטין. ב-500 המטרים הראשונים התפתח מאבק איתנים בין סקרסטין, סמואל וסגנית אלופת העולם מבריטניה, רייצ'ל מוריס. סקרסטין חצתה את קו אמצע הדרך ראשונה, כשמוריס וסמואל מיד אחריה, צמודות חרטום לחרטום.

 

ביצוע מרהיב של מוריס בחצי השני, עם קצב מדהים של 37 גריפות בדקה וסיומת מושלמת, זיכו אותה במדליית הזהב, ובשיא עולמי חדש של 5:09.28 דקות. היא שברה בכך את השיא העולמי שקבעה סמואל הישראלית רק בשנה שעברה. הנורווגית סיימה את מקצה הגמר שניה וסמואל, שנחלשה ונפלה בקצב בסיום, 'רק' במקום השלישי, בהפרש ניכר מאחור.

 

החותרת הישראלית הבכירה הפגינה עד היום שנת שיא, כשזכתה בזהב בגביע העולם 2015, באליפות העולם, ואף קבעה שיא עולמי חדש – 5:15.77 דקות, שכאמור נשבר היום.

 

סמואל מלווה ע"י המאמנת האיטלקייה הבכירה, פאולה גריזטי, ומתאמנת לסירוגין בגבירטה (איטליה), ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב. גריזטי אמרה על התוצאה: "מורן עלתה היום כפייבוריטית, כשכל הציפיות עליה. זה לא קל, והלחץ כנראה השפיע. רצינו יותר, אבל זה כבוד רב לזכות במדליה בתחרות יוקרתית כזו. הפנים כבר קדימה לריו – ברור שיש עבודה לעשות. אנחנו רוצות לנצח ולשמוע שם את התקווה"!

 

עוד בגביע העולם:

 

ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי סיימו את התחרויות במקום ה-9 בקטגורית זוגות מעורב פראלימפי. גם הם קבעו לא מכבר את הקריטריון וייצגו את ישראל בריו. שלושת הספורטאים יחזרו השבוע לאימונים במרכז דניאל, כשהפנים לריו.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי