מורן סמואל עלתה לגמר גביע העולם בחתירה

מורן סמואל. עוד הישג
מורן סמואל. עוד הישג | צילום: DETLEV SEYB

אלופת העולם הפראלימפית, ניצחה את כל יריבותיה, וסיימה ראשונה במוקדמות

(גודל טקסט)

אלופת העולם בחתירה פראלימפית, הישראלית מורן סמואל, עלתה הערב (חמישי) לגמר גביע העולם שייערך בשבת, כשניצחה את כל יריבותיה, וסיימה ראשונה בשלב המוקדמות.

 

סמואל (34) חצתה עם סירתה את קו סיום 1,000 המטרים בזמן של 5:54.35 דקות, כשהיא מביסה את האלופה הברזילאית קלאודיה סנטוס בהפרש אדיר של 10 שניות. סנטוס, אלופת העולם לשעבר, ויריבה עיקשת של סמואל בשנים האחרונות, עלתה גם היא לשלב הגמר. במקום השלישי הגיעה לודמילה ואוצ'וק, אלופת בלרוס.

 

החותרת הישראלית הבכירה הפגינה עונת שיא בשנה שעברה, כשזכתה בזהב באליפות העולם, ואף קבעה את הזמן הטוב ביותר בהיסטוריה של הענף (5:15.77 דק'). עם חזרתה לרציף בתום המירוץ הערב, היא נראתה מרוצה: "זו פעם ראשונה שאני מגיעה לתחרות כזו בעמדה פייבוריטית, כאלופת עולם. הציפיות גבוהות, והיה לי ברור שאני עולה כדי לנצח".

 

סמואל, המתאמנת במרכז דניאל לחתירה בתל אביב, כבר הבטיחה את מקומה בנבחרת ישראל למשחקי ריו 2016, ולא היססה להכריז שהיא שואפת להשמעת התקווה ולמדלית זהב על הצוואר.

 

צוות ישראלי נוסף עלה הערב להתחרות בשלב המוקדמות – ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי, המדורגים במקום השביעי בעולם בקטגורית סירה זוגית מעורבת. מגנאג'י נפצע במבצע חומת מגן, כשפלוגתו נפלה למערב בג'נין. 13 מחבריו נהרגו באותו אירוע קשה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי