מטרות הוועד האולימפי: 10 גמרים ומדליה אחת

ציפיות ליכולת שיא ברגע האמת
ציפיות ליכולת שיא ברגע האמת | צילום: הוועד האולימפי בישראל

יושב הראש כרמי והמנכ"ל לוסטיג על ההכנות לריו, הדרך וקצב ההתקדמות

(גודל טקסט)

לאחר ארבע שנים של הכנות, החגיגה הגדולה עומדת להתחיל. משחקי ריו 2016 ייצאו לדרך עם טקס פתיחה ססגוני באיצטדיון המרקאנה, שבו ישתתפו גם כמובן נציגי ישראל. בין הצועדים יהיו ראשי הוועד האולימפי, יושב הראש יגאל כרמי והמנכ"ל גילי לוסטיג, שאמון יותר מכל אחד אחר על ההכנות היום-יומיות של המשלחת.

לאחר האכזבה בלונדון 2012, אז לא הצליחו ספורטאי ישראל להגיע לפודיום (לראשונה מאז סיאול 1988), בוועד האולימפי הציבו מטרה ברורה: לחזור מריו עם לפחות מדליה אחת. שתי המטרות העיקריות הנוספות הן עליה לפחות לעשרה גמרים וייצוג בענפים שבהם לא השתתפו ישראלים בעבר. במטרה האחרונה כבר עמדו בוועד, הודות לייצוג המובטח באופני הרים, טריאתלון וגולף. 

המשלחת לריו תהיה הגדולה בהיסטוריה של ישראל ותמנה 47 ספורטאים, ארבעה יותר מהשיא הקודם שנקבע בבייג'ין 2008. ישראל גם תיוצג במספר שיא של 17 ענפים שונים. "אני מרגיש שמבחינת ההכנה עמדנו בציפיות שלנו ועשינו אותה על הצד הטוב ביותר", אמר כרמי בראיון ל"מעריב-השבוע". "אנחנו עוסקים בספורט הישגי ובספורט הישגי יש לך מדידה. הגענו למדידה והתוצאה קובעת. אנחנו רוצים לחזור מריו כשכל ספורטאי הגיע לשיאו האישי ואז נהיה מרוצים. בעצם, כל ההכנות שלנו מיועדות להביא את הספורטאים לעשות את התוצאה הטובה ביותר שלהם ביום נתון, ועל זה שקדנו בשלוש השנים האחרונות".


יגאל כרמי, מרוצה מההכנות (דני מרון)

כרמי מסביר שהוועד פעל על פי תכנית סדורה ומקצועית וכי הספורטאים נהנו מתמיכה כספית סדירה ומעטפת רפואית טובה מאוד. "הפעם גם הוספנו את הפן המנטלי, פן שלא נגענו בו עד היום", הוסיף מי שנבחר לפני כשלוש שנים ליו"ר כמחליפו של צבי ורשביאק. "יישמנו תכנית מאוד רחבה שלא הייתה עד כה, וזה נותן לנו תחושה מאוד טובה שסגרנו עוד פינה. מבחינת ההכנות, אני בהחלט מרגיש מרוצה ועכשיו בואו נראה מה ייצא מזה".

גם לוסטיג הודה שהוא שבע רצון מתקופת ההכנה, אולם הוא מבין כי בסופו של דבר ייבחן רק על פי מדד המדליות. "זה כל כך ישראלי שהכל שחור או לבן, זה מתסכל אותנו בכל פעם מחדש", אומר המנכ"ל. "אנחנו מדברים על הדרך ואתה רואה איך הספורט הישראלי מתקדם. זו המשלחת הכי גדולה, למרות שהקריטריונים נותרו קשים. אנחנו גם רואים את ההתקדמות בספורט הנשי. הדרך היא הכי חשובה, אבל אנחנו נשפטים רק על התוצאות וזו עובדה מתסכלת".

"לכן אנחנו כל הזמן מקפידים להדגיש את הנושא של הגמרים", הוסיף המנכ"ל. "בלונדון עלינו לשמונה גמרים לעומת שישה בבייג'ין. זה נכון שחזרנו בלי מדליה, אבל אנשים שוכחים את הסיפור של הגמרים. להיות בין שמונת הראשונים בעולם זה לא דבר של מה בכך, אבל אם אתה חוזר בלי מדליה אף אחד לא סופר את זה".


לוסטיג, ציפיות ממשלחת הג'ודו (דני מרון)

לוסטיג מסמן את המועמדים של ישראל לעלות על הפודיום: "המועמדות צריכה לבוא מהענפים המועדפים, בראש ובראשונה מהג'ודו. יש לנו משלחת ג'ודו מוצלחת מאוד. עד עכשיו תמיד הצלחנו להכניס רק מתמודדת אחת בכל אולימפיאדה והפעם אנחנו שולחים ארבע, וכולן ברמה גבוהה. גם בג'ודו גברים יש נבחרת מצוינת. כל שלושת החבר'ה לקחו מדליות בתחרויות מטרה במחזור האולימפי האחרון וכולם מדורגים בשמיניה הראשונה. אז בג'ודו יש לנו את הנבחרת הכי טובה שהייתה לנו והכי הגדולה שהייתה לנו, ואנחנו רואים שם את הפוטנציאל הגבוה ביותר".

"יש לנו את הגולשים מעיין דוידוביץ' ושחר צוברי, שאמנם לא עשו תוצאות בשנה האחרונה, אבל הם ברמה הגבוהה ביותר", מוסיף לוסטיג. "יש לנו גם כמובן את ההתעמלות האמנותית  הקבוצתית. צריך לקחת בחשבון שהרבה יותר קשה לזכות במדליה אולימפית מאשר באליפות אירופה ובאליפות העולם, כי מחולקות מדליות רק בקרב-רב, אבל הנבחרת בצמרת העולמית לאורך כל המחזור האולימפי והיא בין 5-6 נבחרות שיהיו במאבק על המדליה".

לוסטיג גם ציין את קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו והזכיר שאם היא כשירה "השמיים הם הגבול".

"אנחנו מקווים שמכל אלה תהיה לנו לפחות מדליה אחת", הסביר לוסטיג. "הסטטיסטיקה אומרת שצריך 5-6 מועמדויות כדי לחזור עם מדליה אחת. אנחנו גם מקווים לעשרה גמרים בריו לעומת שמונה ב-2012 בלונדון, וזו תהיה עליה יפה. עשינו כל מה שניתן, ועכשיו רק צריך לראות מה יהיו התוצאות".


עכשיו זה הזמן שלהם (הוועד האולימפי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי