מי מהמשלחת הישראלית ישוב הביתה עם מדליה?

מי יילך בעקבותיהם?
מי יילך בעקבותיהם? |

היורשת בגלישה, הציפיות בג'ודו ושיטת התחרות בטקוואנדו. 12 תקוות לריו

(גודל טקסט)

מה היא שווה, הופעה במשחקים האולימפיים, בלי מדליה כחול-לבן? אם עד משחקי ברצלונה 1992 היינו מסתפקים בהופעה מכובדת או מספרים צ'יזבטים חביבים על איך היינו צריכים לזכות עם אסתר ב-76' או השייטים ב-88', החזרה של המשלחת ממשחקי לונדון 2012 ללא תכשיט על הצוואר כבר הייתה סיבה לפתיחת ועדת חקירה.

למשחקי ריו 2016 יצאה המשלחת הישראלית הגדולה אי פעם, האם היא גם תהיה האיכותית ביותר? בשביל זה נצטרך לחכות עוד שלושה שבועות, אבל בהחלט יש פוטנציאל גדול, כשמספר שיא של 12 ספורטאים (ועוד נבחרת אחת) יכולים לאיים על מדליה ביום נתון. הנה הרשימה המלאה.

סרגיי ריכטר

ענף: קליעה (רובה אוויר מ-10 מטר)

כמה תירוצים כבר שמענו על הכשלונות הישראלים בענף הקליעה? מהגרלות קשות, מיקום בעייתי שגרם לרוח להפריע ועוד סיפורים עליהם הקורא הממוצע יתקשה להבין אם נאמרו ברצינות או בבדיחות הדעת. אבל אם נתייחס לריכטר עצמו, אז בהחלט מדובר בקלע מהצמרת העולמית, שהיה רחוק כחוט השערה מהעפלה לגמר אולימפי ב-2012 (סיים תשיעי). אם יצליח לשפר את התוצאה במקום אחד, הסיכוי למדליה יהפוך לריאלי.

סיכוי למדליה: 10%

מעיין דוידוביץ'

ענף: גלישת רוח

הגולשת שתמיד הייתה בצילה של לי קורזיץ פרצה לאחר הפרישה הכפויה של נציגת ישראל בלונדון. היא הצליחה לזכות בשתי מדליות ארד באליפות העולם ב-2013 ו-2014 ואותתה לכולם שיש יורשת ראויה באחד הענפים הבולטים של ישראל. עם זאת, בשתי התחרויות האחרונות היא נראה קצת אחרי השיא, כולל סיום במקום ה-19 באליפות באילת לפני חצי שנה. מנגד, מדובר בגולשת מנוסה שבהחלט יכולה לאיים על מדליה אם הכל יתחבר.

סיכוי למדליה: 12%


מעיין דוידוביץ', גולשת מנוסה (עמית שיסל, איגוד השייט)

רון אטיאס

ענף: טקוואנדו (עד 58 ק"ג)

אחד השמות המפתיעים במשלחת מחזיקת בסיכוי לא רע למדליה, בעיקר בגלל אופי התחרות בענף שלו. לאחר מבחנים קשים, רק 16 המובילים בכל משקל מגיעים למשחקים האולימפיים, מה שאומר ששני ניצחונות עשויים להבטיח מדליית ארד. אטיאס עצמו מגיע בכושר השיא בקריירה לאחר שניצח בתחרות המיון בינואר ולקח מדליית הכסף באליפות אירופה שהתקיימה במאי האחרון.

סיכוי למדליה: 12%

גולן פולק וגילי כהן

ענף: ג'ודו (פולק עד 66 ק"ג, כהן עד 52 ק"ג) 

מדובר על שניים מהג'ודאים, שמראים לנו איזו עומק נוצר בענף בשנים האחרונות. שניהם בעלי מדליות ארד באליפות העולם ובהחלט יש להם סיכוי לחזור על ההישג גם בריו – למרות שהם לא ממוקמים בצמרת הגבוהה. פולק יהיה מדורג שישי בקטגוריה שלו, מה שמבטיח הגרלה קלה יותר עד רבע הגמר, אבל גם הוא וגם כהן ייאלצו לנצח יריבים טובים מהם כדי לעמוד על הפודיום בסיום.

סיכוי למדליה: 12%


גולן פולק,זה אפשרי (אודי ציטיאט)

שחר צוברי

ענף: גלישת רוח

מה עוד לא אמרו על המדליסט היחיד במשלחת? שהוא גמור, אחרי השיא ושהגיע הזמן למצוא יורש. אך צוברי הוכיח שוב ושוב שאסור לפסול אותו, גם אם הוא לא מגיע בכושר השיא שלו. את חוכמת הרחוב שלו ואת יצר התחרות אסור להספיד אף פעם.

סיכוי למדליה: 15%

אלכס שטילוב

ענף: התעמלות מכשירים (תרגיל הקרקע)

הישראלי שהיה הכי קרוב לזכות במדליה בלונדון (יחד עם קורזיץ) כבר נראה מעבר לשיא, אך חזר לאחרונה עם מספר תחרויות יפות בהן השיג ציונים שיכולים לאיים על מדליה ביום נתון. המטרה הראשונית תהיה להעפיל לגמר הקרקע, משם השמיים הם הגבול.

סיכוי למדליה: 17%


אלכס שטילוב ב-2008. למד הרבה מאז (Gettyimages)

אילנה קרטיש

ענף: היאבקות (עד 69 ק"ג)

מה כבר לא נאמר על המתאבקת, שהחלה בכלל בג'ודו, וקטפה כבר ארבע פעמים ברציפות את מדליית הכסף באליפות אירופה? נכון, היא עדיין מחפשת זכיה ראשונה בזירה העולמית, אך חשוב לזכור שרוב המתחרות שלה מגיעות מהיבשת הישנה והיא כבר ניצחה את כולן. בהחלט ספורטאית שיש לשים עליה עין ביום התחרויות.

סיכוי למדליה: 20%

אורי ששון

ענף: ג'ודו (מעל 100 ק"ג)

זוכרים איך במשחקי סידני 2000 כולם חששו ממפגש של המתאבק יורי אבסייצ'יק לאלכסנדר קרלין? זה בדיוק מה שהולך לקרות לששון, שדורג רביעי וככל הנראה יפגוש טדי ריינר, שלא הפסיד כבר שבע שנים. אז כנראה הדרך לגמר חסומה, אך זה לא אומר שהוא לא צריך לזכות בארד בקרב מול מי שינצח את בית הניחומים.

סיכוי למדליה: 20%


אורי ששון, יפתיע כמו גארדנר? (אודי ציטיאט)

שגיא מוקי

ענף: ג'ודו (עד 73 ק"ג)

החניך הבולט של אורן סמדג'ה עשה את קפיצת המדרגה בקריירה בדיוק לפני רגע האמת, והוא אפילו מדורג שלישי בקטגוריה שלו אחרי שזכה בשנה שעברה באליפות אירופה בבאקו. הוא התקשה לשחזר את ההישג השנה, אך יכולת יציבה שלו במהלך השנה הוכיחה כי עליה שלו על הפודיום לא תפתיע אף אחד.

סיכוי למדליה: 22%

חנה קנייזייבה-מיננקו

ענף: אתלטיקה (קפיצה משולשת)

אין דבר יותר מרגיז מפציעה דווקא בשנה האולימפית, אך העולה החדשה הוכיחה שהיא חזרה בשיא הכושר עם זכיה במדליית הכסף באליפות אירופה האחרונה. לאחר השעיית הנבחרת הרוסית תיעדר גם אחד היריבות העיקריות שלה – יקטרינה קנייבה – אך קטרינה אברגו (קולומביה), גבריאלה פטרובה (בולגריה) ואלופת אירופה המפתיעה פטריסיה מאמונה (פורטוגל) יהיו שם כדי להפריע לה לזכות במדליה ישראלית ראשונה אי פעם באתלטיקה.

סיכוי למדליה: 27%


חנה קנייזייבה-מיננקו, תגיע טוב לקרש? (gettyimages)

נבחרת ההתעמלות האמנותית

ענף: התעמלות אמנותית (קרב-רב)

לאחר ההתעלות באליפות אירופה שנערכה בחולון, נראה שכל ההישגים ירדו לטמיון עם פרשת אירה ויגדורצ'יק. עם זאת, דווקא בתחרות ההכנה האחרונה בבאקו זכו המתעמלות במדליית הכסף. הנבחרת הישראלית נמצאת בצמרת העולמית כבר מספר שנים והיא אחת מארבע הנבחרות הטובות בעולם, אך מדליה תלך רק למי שתצליח לספק את הסחורה ביום נתון.

סיכוי למדליה: 30%

ירדן ג'רבי

ענף: ג'ודו (עד 63 ק"ג)

היחידה שלגביה סוכנויות ההימורים בעולם תמימי דעים על כך שתחזור עם מדליה בסיום המשחקים. קצת מוזר לחשוב על זה, אך בזמן שהיא תערוך בכורה אולימפית בגיל 26 היא כנראה הספורטאית שעליה בונים בוועד האולימפי לפודיום. היא קצת איכזבה בשנה האחרונה (ביחס למה שהרגילה אותנו), אך תמיד הגיעה לשלבים המכריעים בתחרויות הגדולות. אין סיבה שזה לא יקרה גם הפעם.

סיכוי למדליה: 40%


ירדן ג'רבי, סיכוי לא רע (AFP)

ראויה לאזכור: אליס שלזינגר (מייצגת את בריטניה)

ענף: ג'ודו (עד 63 ק"ג)

לאחר העימות המכוער בינה לבין לאיגוד הג'ודו, אליס החליטה לעבור לייצג את בריטניה והחלה את הטיפוס שלה חזרה לצמרת העולמית מעמדת נחיתות. עם זאת, היא הוכיחה שהיא עדיין מסוגלת להתמודד עם כל יריבה ביום נתון, מה שמשאיר פתח למדליה ראשונה בקריירה על אף נקודת פתיחה נמוכה יחסית (מדורגת 9 בטורניר).

סיכוי למדליה: 15%

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי