מרתון פלסטין הרביעי התקיים בבית לחם

האירוע נוצל גם למטרות פוליטיות. המרתון
האירוע נוצל גם למטרות פוליטיות. המרתון | צילום מסך

4,300 רצים נטלו חלק באירוע. תלונות שישראל מנעה השתתפות מרצים מעזה

(גודל טקסט)

 

4,300 אתלטים, לקחו חלק היום (שישי) במרתון פלסטין הבינלאומי הרביעי, שסוקר על ידי לא פחות ממאה עיתונאים זרים. 1,100 מהרצים הגיעו במיוחד מחו"ל למרוץ מלא פחות מ-50 מדינות שונות.

 

בצורה גסה, ניתן לחלק לשני חלקים את המרתון, שחולק לשלושה מסלולים: מרתון מלא (42 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ) ומסלול מקוצר של 10 ק"מ: לא מעט אתלטים נטלו חלק במרוץ מהסיבות הרגילות והספורטיביות שמניעות בדרך כלל אתלטים לקחת חלק מאירועים כאלה. כמו כן, במרוץ ניתנה אפשרות לאנשים בעלי מוגבלויות שונות להשתתף ונצפו שלטים עליהם הייתה קריאה: "תאתגר קודם כל את הנפש שלך".

 

 

מן העבר השני ובאופן צפוי למדי, נוצל האירוע, שאורגן בסיועו של הארגון הדני "הזכות לנוע" שדאג להשתתפות של כ-250 רצים דנים, גם כדי להגביר את הקריאות הפלסטיניות הידועות והמוכרות. לא מעט רצים הניפו דגלי פלסטין תוך כדי המרוץ, ובמקביל המארגנים באו בטענות קשות כלפי ישראל, או כפי שהם מגדירים אותה "כוחות הכיבוש", על כך שמנעה את ההשתתפות מ-103 רצים מרצועת עזה, כולל זוכה המירוץ בשנה שעברה. באירוע גם נכחו פוליטיקאים בכירים כגון שר התרבות הפלסטיני, סוברי סידם, ומושל בית לחם ג'ברין אלבכרי.

 

למרתון היו גם צדדים אנושיים (צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי