משאירה קצף: קייט לדקי ניפצה שיא במוקדמות

קייטי לדקי
קייטי לדקי |

האמריקנית שיפרה בכשתי שניות את השיא האולימפי במשחה 800 מטרים חופשי

(גודל טקסט)

דבי מאייר הייתה האישה הראשונה שקטפה זהב אולימפי בשלוש משחי חופשי ליחידות. זה קרה ב-1968. השניה כבר בדרך. קייטי לדקי, כנראה הכוכבת הגדולה ביותר בבריכה כיום, שלחה איתות ברור עם שיא אולימפי כבר במוקדמות. 

800 חופשי – נשים 

קייטי לדקי כבר אלופה אולימפית טריה ב-200 וב-400 חופשי. יש לה זהב בשליחות 4X100 חופשי. עכשיו היא שלחה איתות מרשים לגבי המדליה הבאה. האמריקנית הנפלאה ריסקה את שיא האולימפי בשתי שניות וקבעה 8:12.86 דקות כבר במוקדמות. 

כעת לדקי מחזיקה ב-12 התוצאות הטובות ביותר בכל הזמנים, משהו שאפשר היה להניח שהוא בדרך כשניצחה ב-800 חופשי כבר כשהייתה בת 15. בנוסף, היא מחזיקה כיום בשיא העולם גם ב-400 וב-1,500 חופשי. 


לדקי, בדרך לזהב נוסף (gettyimages)

50 חופשי – גברים 

אנדריי גובורוב האוקראיני עלה עם הזמן הטוב ביותר לחצי הגמר (21.49 שניות). אליו הצטרפו בצמרת ניית'ן אדריאן (ארה"ב), אנת'וני ארווין (ארה"ב), פלורן מנודו (צרפת), קמרון מקבוי (אוסטרליה) וגם ולדימיר מורוזוב (רוסיה). 

100 פרפר – גברים 

מייקל פלפס זינק למים ושייט לחצי הגמר עם הזמן הרביעי בטיבו (51.60 שניות). מי שהציג את הזמן הטוב ביותר היה ג'וזף סקולינג מסינגפור (51.41), לפני לאסלו צ'ה (הונגריה), טום שילדס (ארה"ב), מהדי מטלה (צרפת), פיירו קודיה (איטליה), צ'אד לה קלוס (דרא"פ) וג'יימס גאי (בריטניה). 

200 גב – נשים 

קטינקה הוסו הנפלאה לא ממש הותירה מקום לטעויות במוקדמות. ההונגריה הגיעה לקיר בתוך 2:06.09 דקות וקבעה את הזמן הטוב ביותר במוקדמות. הילארי קולדוול (קנדה) ומדליין דיראדו (ארה"ב) הגיעו אחריה, גם מיסי פרנקלין (ארה"ב) וקירסטי קובנטרי הוותיקה (זימבבווה) בשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי